Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - حسنعلی عزت خواه در گردهمایی ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران گفت: دغدغه‌ها و حساسیت‌های ائمه جمعه نسبت به مسائل آموزش وپرورش در شهرستان‌ها ومناطق قابل تحسین است.

او با بیان اینکه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بدون همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف میسر نیست گفت: همه باید برای ساختن فردای بهتر نسل‌های آینده آموزش و پرورش را یاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزت خواه توجه به بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هر جامعه‌ای خانواده می‌تواند نقطه پیشرفت یا سقوط باشد که ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف و رفتار‌های پرخطر می‌طلبد که به کانون خانواده نگاه و توجه بیشتری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شناخت درد‌ها و مشکلات آموزش و پرورش در هر شهرستان و منطقه را یادآور شد و گفت: با تشکیل اتاق فکر در همه شهرستان‌ها و مناطق از همه دلسوزان و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت مسائل آموزش وپرورش مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت که قطعا ائمه جمعه می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

او رسالت آموزش وپرورش را تربیت انسان دانست و گفت: تربیت نسلی خلاق، پرسشگر و امیدوار به آینده در تراز نظام جمهوری اسلامی بر عهده آموزش و پرورش است که بدون مشارکت مردم و خانواده‌ها تحقق آن امکان پذیر نیست.

عزت خواه گفت: ائمه جمعه به عنوان رهبران و هادیان فکری جامعه و پرچمداران راه انبیا با روشنگری مباحث روز جامعه و ترویج فرهنگ زیبای دینی و اخلاقی نقش مهم و تاثیر گذاری در روند حرکت پیشرفت نظام اسلامی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - او گفت: خود را مروج گام دوم انقلاب و سرباز جهاد تبیین رهبری در آموزش و پرورش می‌دانم و معتقدم آموزش وپرورش مسجد انقلاب است که همه باید برای آبادانی آن دست به دست هم دهیم تا بتوانیم دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تحویل جامعه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از ائمه جمعه سراسر استان خواست هر طرح و برنامه تحولی که راجع به مسائل آموزش وپرورش دارند ارائه دهند تا در برنامه تحولی آموزش وپرورش استان گنجانده و مورد استفاده قرار گیرد.

عزت خواه ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی، توجه به پژوهش، مهارت آموزی و بعد پرورشی و تربیتی در مدارس را از رویکرد‌های مهم آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت؛ تشکیل اتاق فکر در هر شهرستان و منطقه، ارسال بخشنامه جهت شناسایی نخبگان و پژوهشگران جوان، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی وتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش وپرورش را بخشی از اقدامات اخیر خویش در آموزش وپرورش عنوان کرد.

او با بیان اینکه با حمایت استاندار، ائمه جمعه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌توان به سمت بهبود شرایط بهتر گام برداشت گفت: ائمه جمعه هر جا موردی را مشاهده کردند گزارش دهند و مطمئن باشید که با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با ابراز خرسندی از انتخاب عزت خواه به سمت مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: ائمه جمعه استان از انتصاب این چهره ارزشمند که دارای روحیه جهادی، ارزشی و دینی است بسیار خوشحال هستند و یار و یاور ایشان در این مسؤلیت خطیر خواهند بود.

حجت‌الاسلام عبودی گفت: مسائل آموزش و پرورش از دغدغه‌های ائمه جمعه استان است که قطعا با حضور او امید می‌رود شاهد رشد و بالندگی آموزش و پرورش برای تربیت نسل‌های آینده باشیم.

گفتنی است در این جلسه ائمه جمعه استان دغدغه‌ها و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق را مطرح و از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستند برای ارتقای مسائل آموزشی و فرهنگی برنامه ریزی کنند.

استفاده از نیرو‌های جوان، با انگیزه و دلسوز در سیستم مدیریتی و بدنه کارشناسی ادارات، توجه به مبانی فکری و آرمان‌های انقلاب و مسائل پرورشی در مدارس بخش دیگری از دغدغه‌های مطرح شده ائمه جمعه استان در این جلسه بود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ائمه جمعه استان مدیرکل آموزش مسائل آموزش آموزش و پرورش آموزش وپرورش عزت خواه دغدغه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است

حجت السلام راشد رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و مربی انسان‌سازی در جامعه است‌.

وی با اشاره به حدیث پیامبر بزرگ اسلامی (ص) که فرمودند:«انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق»، افزود: اخلاق از مسائل مهم دین اسلام است و تکمیل و تعلیم مکارم اخلاقی هدف اصلی معلمان در نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری کوهرنگ ادامه داد: معلمان با صبر و حوصله رسالت تعلیم و تربیت خود را برای شکوفایی و پویایی علم و فرهنگ و اخلاق جوامع بشری اجرا می‌کنند.

رئیسی عنوان کرد: تربیت و احیای اخلاق وظیفه سنگینی است که بر دوش فرهنگیان و معلمان نهاده شده است، همچنین کلید سعادت و شقاوت یک ملت دست فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آینه ی تمام نمای آینده کشور است و شادابی و نشاط جامعه در حول محور معلمان با انگیزه می چرخد بیان داشت: در راس این هرم معلم قرار دارد چون تمدن ساز است.

رئیسی با بیان اینکه جایگاه معلمان به ویژه معلمان ابتدایی در نقش پذیری و الگو برداری دانش آموزان بی بدیل و تاثیر گذار است گفت: تبیین جایگاه معلمان از نگاه حاکمیت می‌بایست توسعه محور باشد.

وی با اذعان بر اینکه هویت بخشی به آموزش و پرورش توسط معلمان خوب صورت می‌پذیرد و امروز معلمان خلاق و مبتکر می‌توانند در جایگاه آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی است و همگان باید در این راستا حرکت کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: تمامی برنامه آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش گانه آن و گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری باید تبیین گردد.

کد خبر 6093946

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است