Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به مناسبت سالروز وفات اسوه صبر و مقاومت مداحی سجاد جوادزاده تقدیم مخاطبان خبرگزاری تسنیم می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، وجود مادرش را دیده بود و غربت پدرش، علی(ع) در کوفه را لمس کرده و فرق شکافته را به خاطر داشت و کربلا را با تمام وجودش به نظاره نشسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«زینب» راوی واقعه کربلا و مفسر شجاع و دلاور غربت حسین(ع) و یارانش بود؛ اگر چه این ماتم بی‌مانند را تاب نیاورد و در 15 رجب سال 62 هجری، 18 ماه بعد از واقعه کربلا راه آسمان گرفت و به دیدار حق شتافت.

کسی که با صلابت حیدری و نجابت فاطمی‌اش، فصل عاشورا را تعبیر (مارَاَیتَ الّا جَمیلا) خواند و با شجاعت حسینی‌اش، سخنرانی بی‌‌مانند نینوا را به تصویر کشید تا دنیای بعد از خودش را به حیرت کرامت و درایت خود، وا دارد.

عقیله بنی‌هاشم بود، ظلم‌ها و محنت‌ها بر خاندان جود و کرمش لمس کرده و مصیبت‌ها و شهادت‌ها به چشم دید و خون دلها چشیده بود؛ اما صبورانه مصداقی شد برای نماد واقعی صبرجمیل.

از همین روست که جدش پیامبر(ص) فرمودند:«هر کس بر مصیبت‌های این دخت(زینب سلام الله) بگرید، همانند کسی است که بر برادرانش حسن(ع) و حسین(ع) گریسته باشد» [2]

او بزرگ بانویی بود که با عقل علوی‌اش، علم و حلم را درهم آمیخت و با صلابت بی مانندش، شعله کلام خطبه عاشورا را بر خرمن جهل پوشالی یزیدیان ریخت تا نقاب از چهره نفاق و تزویرشان بیندازد.

«صبر» وامدار او و «عفاف» آینه تمام نمای حضور اوست که ناب‌ترین جلوه حجب و حیای فاطمی و عدالت علوی است و حال دقایق داغدار پر کشیدن چنین اسوه‌ای از تسبیح عقیق آل محمد(ص) است و دل‌ها محزون عروج گنجینه صبر و شکیبایی اوست.

و چگونه می‌توان بر چنین شخصیتی سوگواری کرد؟ کسی که خود سردمدار سوگواره‌های غریب و جریان‌ساز آل نبی(ع) و پرچمدار روضه‌های پر ازداغ این خاندان بود.زینب(س) به تنهایی راوی روایت عشقی بود که از رحلت پیامبر(ص) تا واقعه نینوا را به تصویر می‌کشد و سردمدار رساندن پیام مظلومیت کاروان حسینی برای تمام تاریخ شد و حال عروجش دردی بی التیام بر دوستداران فرزندان فاطمه(س) است و بر تمام بانوانی که حجب و عفات را از صلابت رفتار و منش او به ارث برده‌اند.

ویژه برنامه‌های سالروز رحلت حضرت زینب(س) در بارگاه منور رضوی اعلام شددرسی از تاریخی‌ترین جمله حضرت زینب (س) در بیان امام خمینی (ره)ویژه برنامه رحلت حضرت زینب (س) در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

به مناسبت سالروز وفات اسوه صبر و مقاومت مداحی سجاد جوادزاده تقدیم مخاطبان خبرگزاری تسنیم می‌شود.

سجاد جوادزاده از مداحان نابغه استان اردبیل است که با صدای سوزناک خود توانسته همه ساله عاشقان اهل بیت(ع) را مجذوب مداحی خود کند.

 

 

انتهای پیام/143/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت