Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این بسته حمایتی در راستای کمک به تحکیم بنیان خانواده و عمل به تأکیدات دین مبین اسلام و سنت حسنه رسول اکرم (ص) و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ابلاغ شده است، اظهار کرد: این بسته حمایتی در قالب سرفصل های حمایتی، فرهنگی، اشتغال و اقتصادی و  غیره پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهداف ارائه این بسته را کمک به ازدواج و تسهیل روند پیوند های زناشویی و کمک به انجام ازدواج های آگاهانه و پایدار مددجویان و کاهش احتمال بروز آسیب های اجتماعی رایج  از جمله طلاق عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، پرداخت کمک هزینه غربالگری و آزمایشات ﮊنتیک و خرید راهبردی و ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمانی ناباروری را از جمله موارد پیش بینی شده در این بسته حمایتی عنوان کرد و افزود: با ابلاغ این بسته حمایتی خدمات معوض و بلاعوض به زوجین جوان در راستای تأمین حداقل های لازم جهت شروع زندگی ارائه می شود.

وی اعطاء جهیزیه و یا پرداخت نقدی کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه، پرداخت وام ودیعه مسکن با شرایط آسان به پسران خانواده‌های تحت حمایت پس از ازدواج، امکان برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا 6 ماه پس از ارائه خدمت کمک به امر ازدواج را از سایر بندهای پیش بینی شده در این بسته حمایتی عنوان کرد.

الهی راد پرداخت کمک های موردی، در اولویت قرار دادن زوجین جوان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ارائه خدمات معوض و بلاعوض به خانواده های پُرنوزاد ( سه قلو و بیشتر) جهت کمک به تهیه مسکن و هزینه های امرار معاش فرزندان را از دیگر برنامه های کمیته امداد در جهت حمایت از تحکیم بنیان خانواده برشمرد.

وی گفت: در قالب این طرح  خدمات آموزشی و مشاوره و راهنمایی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج، آموزش مهارت های لازم در انتخاب همسر و انجام ازدواج های آگاهانه، ارائه آموزش های مهارت های زندگی حین ازدواج برای زوجین جوان با موضوعات اصول صحیح همسر داری، فرزند آوری، ارائه آموزش مهارت های زندگی بعد از ازدواج را از جمله برنامه های کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعلام کرد.

الهی راد همچنین به ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره های تخصصی فردی و گروهی پیش از ازدواج و حین ازدواج و بعد از ازدواج اشاره کرد و ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی فردی و گروهی برای زنان سرپرست خانوار دارای، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی با رویکرد بازگشت به زندگی زنان مطلقه، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی فردی و گروهی با رویکرد پیشگیری از طلاق خانواده های مشمول طرح متارکه و ارائه خدمات تخصصی مشاوره با رویکرد پیشگیری و کنترل طلاق و آسیب های اخلاقی خانواده های سرپرست زندانی نیز برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به ارائه خدمات اشتغال به دختران و پسران در سن ازدواج تحت حمایت، زوجین جوان، همسران فاقد شغل و یا دارای شغل های ناپایدار اشاره کرد و گفت: بسته حمایتی کمیته امداد درحوزه اشتغال شامل ارایه مشاوره شغلی و تعیین مسیر شغلی، ارایه آموزش‌های کارآفرینی و کسب وکار مقدماتی، معرفی به بنگاه های اقتصادی جهت کاریابی برای زوجین،پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، ایجاد اشتغال زوجین از طریق زنجیره تولید در قالب الگوی راهبری شغلی، تسهیل در ضمانت وام پرداختی برای اشتغال زوجین، ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات یا کاریابی  است.

انتهای پیام/ن

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد خراسان شمالی بسته حمایتی خانواده کمیته امداد خراسان شمالی خدمات آموزشی و مشاوره بسته حمایتی ارائه خدمات زوجین جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند