Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:03:49 GMT

خدمات رایگان جایگزین حبس برای سه پزشک کرمانی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۷۵۷۲

خدمات رایگان جایگزین حبس برای سه پزشک کرمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست محاکم کیفری دو کرمان گفت: براساس رأی صادره از سوی شعبه ۱۰۱ محاکم کیفری دو کرمان، سه پزشک که به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی در اثر عدم رعایت نظامات پزشکی محاکمه شده و محکوم شده‌اند، به جای رفتن به زندان، به ارائه خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس می‌پردازند.

علی میرزابیگی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام شکایت والدین یک نوزاد سه روزه از سه پزشک به دلیل کم کاری کادر درمان در حین زایمان، پرونده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی دقیق و اعلام نظریه پزشکی قانونی مشخص گردید که فوت نوزاد به دلیل نارسایی تنفس به دنبال ورود مایع آمنیوتیک در مجاری هوایی رخ داده و سه تن از پزشکان یاد شده در این رابطه به میزان ۲۰ درصد، ۱۲ درصد و ۸ درصد در فوت این نوزاد مقصر شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ادامه متهم ردیف اول این پرونده به تحمل یکسال حبس تعزیری درجه ۵ و متهمان ردیف دوم و سوم نیز هرکدام به شش ماه حبس تعزیری درجه ۶ محکوم شده‌اند اما با توجه به وجود جهات تخفیف و رشته تخصصی محکوم علیهم و اینکه اعمال مجازات حبس مانع از بهره مندی اقشار نیازمند جامعه به خدمات پزشکی ایشان بوده و بزه ارتکابی نیز غیرعمد بوده است، لذا متهم ردیف اول به انجام ۲۰۰ ساعت و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به انجام ۱۵۰ ساعت خدمات عمومی رایگان جایگزین از حبس محکوم شده‌اند.

سرپرست محاکم کیفری دو کرمان ادامه داد: در این حکم همچنین تاکید شده است که با توجه به راه اندازی اردوگاه درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارالله کرمان و به منظور کاهش دغدغه مددجویان و حمایت روحی و روانی از ایشان در دوران بازپروری مقرر گردید محکوم علیهم نسبت به پذیرش و درمان بستگان نسبی و سببی مددجویان حاضر در این اردوگاه شامل مادر، خواهر، فرزند دختر ایشان که نیازمند خدمات رشته زنان و زایمان می‌باشند، اقدام نمایند و این افراد از طریق معرفی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله مورد درمان قرار خواهند گرفت.

میرزابیگی تاکید کرد: در صورت تخلف هر یک از محکوم علیهم از دستور دادگاه و با اعلام قاضی مجری حکم برای بار اول یک چهارم به مجازات مورد حکم افزوده شده و در صورت تکرار، حکم دادگاه در بخش خدمات عمومی رایگان لغو و دستور اجرای باقیمانده مجازات در زندان صادر خواهد شد.

کد خبر 5426799

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی دادگستری کرمان حکم دادگاه ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل آیین اعتکاف واکسن کرونا همدان امیکرون بارش برف لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی گرگان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی صانعی طاهری در آستانه برپایی سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران که 18 تا 21 اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با این که هوش مصنوعی توانسته در قسمت‌های مختلف حوزه سلامت وارد شود، اما به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی های حوزه پزشکی باعث حذف پزشک نشده است و از اینکه هوش مصنوعی بتواند، تمام فعالیت های یک پزشک را انجام دهد، فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه درآینده  پزشکانی موفق تر خواهند بود که بتوانند با هوش مصنوعی کارکنند و از این مهارت بهره ببرند، تصریح کرد: میزان تاثیر پذیری رشته های مختلف پزشکی از هوش مصنوعی متفاوت است و برخی رشته ها مثل رادیولوژی بسیار تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند. به همین منظور یکی از محورهای اساسی کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران نقش هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی است که مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت. در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مباحث دیگر از جمله تصویربرداری سیستم عضلانی/اسکلتی، زنان و بارداری، سر و‌گردن و  همچنین اخلاق پزشکی در رادیولوژی ارایه خواهد شد.

به گفته  صانعی طاهری از هوش مصنوعی می توان در تسریع و افزایش دقت تصویربرداری، کاهش دوز اشعه دریافتی بیماران، پردازش سریعتر و دقیق تر تصاویر، ارتقای کیفیت تصویر برداری قلبی عروقی، تشخیص سریعتر سرطان ها، تصویربرداری سایر ارگان ها و تصویربرداری جنین  می توان بهره گرفت .

وی ادامه داد: از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی می توان به وقت دهی بیماران، کمک به انتخاب بهترین پروتکل درمانی به منظور تعیین میزان اشعه دریافتی و در روند تصویربرداری بازسازی ها، افزایش کیفیت تصاویر، اندازه گیری ها، مستند سازی، کمک به جمع آوری و استخراج اطلاعات بیماران نام برد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: یکی از نمونه های بارز مطالعات هوش مصنوعی در رادیولوژی در دوران پاندمی کووید بود که پزشکان سراسر دنیا با حجم بالای کار و کار طاقت فرسا و شرایط بحرانی تشخیصی روبرو بودند. انجمن رادیولوژی نیز تجربه مدیریت موفقی برای ارایه خدمات تله رادیولوژی و ارائه خدمت به هم میهنان سراسر کشور داشت.

وی گفت: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است. این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با  حضور بیش از چهار صد سخنران  به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل