Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@21:50:38 GMT

لوله های آبیاری بارانی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۷۶۴۴

لوله های آبیاری بارانی

سامو صنعت ، شرکتی پیشرو در حوزه کشاورزی است. این شرکت در سبد محصولاتش پنج دسته بندی عمده را ارائه میدهد. لوله های آرسانی ، پمپ ها ، موتور ها،  برق رسانی و سم پاش ها. در ادامه قصد داریم به بررسی لوله آبیاری بارانی بپردازیم. آبیاری با لوله بارانی از روش های کم هزینه و بسیار ساده می باشد که امروزه این روش در بین خیلی از کشاورزان و باغداران رواج پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبیاری با لوله های آبیاری بارانی باعث این می شود تا کیفیت محصولات را در مقایسه با دیگر روش های آبیاری بیشتر شود. با تامین مقدار دقیق آب و دفعات آبیاری مورد نیاز محصولات زراعی، میوه ها و تاکستان ها، می توانید از عملکرد سالم تر و ماندگارتر بهره مند شوید. با این روش از آبیاری خاک شانس بیشتری برای زهکشی مناسب دارد؛ که این اتفاق برای گیاهانی که به خاک زهکشی نیاز دارند بسیار مناسب و به صرفه می باشد؛ پس ما برای محصولات و گیاهانی که با آبیاری از بالا بهترین رشد را دارند، لوله های آبیاری بارانی را پیشنهاد می کنیم.

جنس این لوله آبیاری بارانی پلی اتیلن نرم می باشد و به همین دلیل قابلیت انعطاف پذیری و خمیدگی زیادی دارند. آبیاری به وسیله این لوله ها به این صورت است که یک سری حفره ها به دور و بر با فاصله های مشخصی برای آبیاری پخش می شود. از لوله آبیاری بارانی می توانید برای آب دادن زیره، پیاز، زعفران، گیاهان پایه کوتاه، کاهو، کلم، سیب زمینی، لبو، جو، گیاهان زراعی، باغ ها، آبیاری گلخانه ها، درختان میوه و تمامی گیاهانی که به روش دیم کاشته می شوند، استفاده می شود. حتی با این روش از آبیاری می توانید آفت تریپس که بیشتر در پیاز وجود دارد را از بین ببرید. این کار باعث می شود تا شما کمتر سم پاشی استفاده کنید.

ویژگی لوله آبیاری بارانی

لوله آبیاری بارانی انواع مختلفی دارد؛ اما لوله برن آسایش آذربایجان از نظر ویژگی و کاربرد لوله ای ایده آل می باشد. جنس لوله برن آسایش آذربایجان با بهترین کیفیت از مواد نو استاندارد پلی اتیلن می باشد. لوله های آن در سایز بندی ۱، ۱.۵، ۲، ۲.۵ می باشد. لوله در بسته بندی به صورت رول می باشد و در داخل بسته رول ۱۰۰ متری قرار دارد. شعاع پاشش این لوله برای آبیاری ۳ تا ۵ متر می باشد. نصب و راه اندازی سریع و آسان، مقرون به صرفه و دارای هزینه کم، بسیار مقاوم در برابر اشعه های ماوراء بنفش، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ساییدگی و حتی پوسیدگی، دارای طول عمری زیاد از دیگر ویژگی های این لوله می باشند.

روش های استفاده از لوله آبیاری بارانی

به ۲ روش ثابت و متحرک قادر به استفاده از این لوله های بارانی می باشید.

روش متحرک به این صورت می باشد که شما بعد از انجام آبیاری، لوله ها را جا به جا می کنید که در این روش باید تعداد زیادی لوله داشته باشید؛ زیرا سریعا بعد از هر آبیاری نمی توانید لوله ها را جا به جا کنید. برای این که بتوانید آن ها را جا به جا کنید باید چیزی حدود ۸ تا ۱۲ ساعت صبر کنید تا از آبیاری بگذرد. در این روش طول عمر لوله ها به شدت کاهش می یابد؛ پس اصلا توصیه نمی شود.

در روش آبیاری با لوله های بارانی به روش ثابت شما همه ی زمین را با لوله های بارانی تحت پوشش قرار می دهید و دیگر نیازی به جا به جایی لوله نمی باشد.

نکات مهم درباره لوله آبیاری بارانی

شما باید انتهای لوله ها را کور کنید. برای این کار باید اول از ته لوله ۱۰ سانتی متر را ببرید؛ سپس به همان اندازه یعنی ۱۰ سانت ۱۰ سانت از ته لوله روی یکدیگر تا میزنید. اکنون آن قطعه ۱۰ سانت اول را که جدا کرده بودید مثل یک در بر روی آن می گذارید. این بهترین روش برای کور کردن لوله می باشد.

بعد از انجام اولین آبیاری انتهای لوله را اصلا نبندید تا خط های لوله شسته شود؛ سپس می توانید انتهای لوله را ببندید.

یکی دیگر از نکات این است که آب درون لوله حتی اگر لوله خاموش هم باشد تخلیه می شود.

اگر باد بوزد امکان دارد لوله ها تا حدی جا به جا شوند؛ به همین دلیل بهتر است از اتصال خنجری پی فلکس لوله استفاده کنید زیرا این نوع اتصال باعث مهار شدن لوله در زمین می شود.

شما باید بعد از تمام شدن فصل های آبیاری شیر فلکه ها را به طور کامل نبندید و مقدار کمی باز بگذارید. این کار باعث جلوگیری از پوسیدگی لاستیک های آب بندی می شود.

زود به زود باید تمام لوله ها، شیر فلکه ها و سایر تجهیزات را کنترل کنید تا اگر دچار خرابی شده بود یا نیاز به تعویض شدن و تعمیر شدن داشت، به آن  رسیدگی کنید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که سعی کنید فیلتر ها را هر ۶ الی ۷ روز یکبار تمیز کنید.

دیگر محصولات سامو صنعت

همانطور که در پاراگراف اول به آن اشاره شد ، شرکت سامو صنعت محصولات دیگری همچون موتور پمپ بنزینی  در مدل های مختلف (۱ اینچ و ...) را نیز ارائه میکند.

کد خبر 1603833

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جا به جا لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ مصطفی سلیمی مفرد عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبیاری قطره‌ای نخیلات آب‌پخش اظهار داشت: طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند یک اجماع استانی برای تأمین اعتبار پروژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای با کیفیت آن است.

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: در حال حاضر طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دارای اعتبار ملی است اما در سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار آن (حدود ۶۰ میلیارد تومان) تأمین شده و همین موضوع منجر به کند بودن روند پیشرفت پروژه شده است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سریع و باکیفیت این پروژه نیاز به همدلی و هماهنگی بین همه مسئولان استان بوشهر دارد و در کنار اعتبار ملی، اعتبار استانی نیز باید برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 6091528

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • هوای فارس، بارانی می‌شود
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان