Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدرضا باقری، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد: ارتباط سازنده، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با واحدهای صنعتی و بازدیدهای مداوم از آن‌ها برای رفع مشکلات صنایع اقدامی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید با تلاش بیشتر و شبانه‌روزی مسؤولان، این احساس در مدیران واحدهای صنعتی و کارگران ایجاد شود که آنان حامی صنعت، تولید و صاحبان سرمایه و قشر کارگر هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی حوزه انتخابیه در راستای جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران و نیز رفع نیازهای سرمایه‌گذاران کنونی بررسی و با اهتمام برطرف شود.

وی با اشاره به مداومت در رفع مطالبات صاحبان صنایع حوزه انتخابیه و استان سمنان، خواستار پیگیری مسائلی همچون اخذ کد گمرکی، تکمیل و تقویت منطقه ویژه اقتصادی سمنان و نیز مقابله و برخورد قاطعانه با زمین‌خواری با استفاده از ظرفیت‌های موجود شد.

گلرو یادآور شد: تقویت و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سمنان نقش بسیار مطلوبی می‌تواند در بحث اشتغال جوانان داشته باشد.

به گزارش فارس؛ سمنان، مهدی‌شهر و سرخه دارای پنج شهرک و دو ناحیه صنعتی مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای یک هزار و 17 هکتار مساحت است که ۱۴۸ هکتار آن زمین صنعتی است.

این منطقه از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۶ قرارداد حق انتفاع و بهره‌برداری با سرمایه‌گذاران به مساحت ۲۵ هکتار در آن منعقد شده است.

انتهای پیام/74003/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی سمنان منطقه ویژه اقتصادی صاحبان صنایع زمین خواری سمنان منطقه ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»