Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی قمری» دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند امروز در نشست خبری این همایش فرهنگی اجتماعی اظهارداشت: در راستای حمایت از قشر آسیب‌پذیر دانش‌آموزی و رویش لبخند بر لبان نیازمندان با مشارکت خیرین اعم از دولتی و مردمی سی‌امین جشن گلریزان روز چهارشنبه چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این مراسم فرهنگی اجتماعی به صورت نمادین در یکی از زورخانه‌های بیرجند برگزار و از  شبکه خاوران زنده پخش می‌گردد.

دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند تصریح کرد: نخستین جشن گلریزان در سال ۱۳۷۰ در زورخانه امیر عرب بیرجند برگزار و به مدت سه سال در این مکان ادامه یافت.

قمری با اشاره به استقبال بی‌نظیر  آحاد جامعه از مراسم جشن گلریزان بیرجند در سالن ورزشی جهان‌پهلوان تختی یادآور شد: در سنوات بعدی این فعالیت فرهنگی و اجتماعی در سالن ورزشی مخابرات با فضای بزرگتر و اقبال  مردمی بیشتر  برگزار می‌شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برگزاری جشن گلریزان بیرجند از سال ۹۸ به صورت نمادین در فضای مجازی و پخش تلویزیونی از شبکه خاوران تأکید کرد: علیرغم غیر حضوری بودن این مراسم فرهنگی و اجتماعی خیرین مساعدت‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان سال گذشته ۷۰۰ میلیون جمع‌آوری شد، که هنوز بخشی از مبالغ تعهدی برخی از خیران محقق نشده است.

قمری ادامه داد: از این مبلغ بالغ‌بر ۶ هزار و ۸۰۰ دست البسه، مانتو، پیراهن و کفش خریداری شد و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند ۹۱ مدرسه کم‌برخوردار خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، خوسف، نهبندان، بشرویه و مود قرار گرفت.

وی از الگوبرداری جشن بزرگ گلریزان بیرجند در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی یاد کرد و گفت: این مراسم فرهنگی و اجتماعی با الگوبرداری از خراسان‌جنوبی در اکثر مناطق ایران نیز برگزار می‌شود که تاکنون منشاء خیرات و برکات متعددی بوده است.

گفتنی است  مراسم جشن گلریزان (گلریزوgolrizo) از سنت‌های دیرینه زورخانه‌های خراسان‌جنوبی بوده که جشن گلریزان بیرجند با شماره ۲۰۵۷ در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ بعنوان میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

خیرین علاقمند به مشارکت در این همایش فرهنگی و اجتماعی می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را به دبیرخانه جشن بزرگ گلریزان بیرجند تحویل و مبالغ نقدی خود را نیز به شماره حساب ۰۱۰۶۵۰۰۰۶۷۰۰۳ واریز نمایند. 

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس

کلیدواژه: جشن گلریزان خراسان جنوبی بیرجند امید نیازمندان قمری جشن گلریزان بیرجند فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین

به مناسبت چهلمین سالگرد افتتاح سفارت ایران در دوبلین با حضور سفرا، اساتید دانشگاه‌ها و فعالان دانشچویی و فرهنگی مقیم ایرلند، مراسمی در کنابخانه دوبلین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در ایرلند در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: در این مراسم سخنرانان بر اهمیت تبادلات فرهنگی، پیوندهای ادبی و تاریخی ایران و ایرلند تاکید کردند و بر ضرورت توجه به این مناسبات تاکید شد. هم‌چنین در این مراسم در ویدیویی دانشمندان مشهور ایرانی و اقدامات آنها معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود