Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:50:45 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۸۱۷۶

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی سردشت روز پنجشنبه از انهدام باند قاچاق سلاح و کشف ۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در این شهرستان، خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت عده ای در زمینه قاچاق سلاح در سطح شهرستان سردشت بنا به حساسیت آن رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ موسی بهاری افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی و با انجام اقدامات فنی پلیسی در نهایت موفق شدند، متهمان را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی؛ طی عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی انجام شده از مخفیگاه متهمان؛ یک قبضه کلت جنگی و  ۲ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهاری اضافه کرد: در این راستا سه متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

استقرار دومین دستگاه اتوکلاو تمام اتوماتیک در بیمارستان امام خمینی سردشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دومین دستگاه اتو کلاو به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان خریداری و تحویل بیمارستان امام خمینی سردشت شد.

داود آتشی بیان کرد: دومین دستگاه اتوکلاو در جهت استریل نمودن ست های جراحی، جنرال پگ اتاق عمل و سایر بخش‌ها و با پیگیری های صورت گرفته توسط مسولان عرصه سلامت خریداری شد.

وی اضافه کرد: دستگاه اتو کلاو ۲ درب اتوماتیک با سیستم "پری و کیوم"  به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان با ظرفیت ۵۰۰ لیتر خریداری و در محل بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت مستقر شد.

دکتر آتشی اظهار داشت :  با استقرار این دستگاه جدید مجموع اتو کلاوهای بیمارستان به ۲ دستگاه با ظرفیت ۸۰۰ لیتر در جهت ضدعفونی نمودن وسایل و ست های جراحی فعالیت میکنند.

به گزارش ایرنا، مهم ترین اهداف استفاده از دستگاه اتو کلاو ضد عفونی کردن وسایل و تجهیزات پزشکی در راستای استفاده از این وسایل در اتاق عمل جراحی و استریل نمودن ابزار های معاینه به ویژه در زمان هایی که ویروس یک بیماری همه گیر شده باشد مانند ویروس کرونا انجام می پذیرد.

اجرای مانور فرضی اطفای حریق در بیمارستان شاهین دژ

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: به منظور اعتبار بخشی و اجرای برنامه مدیریت بحران و بلایا، مانور شبیه سازی شده اطفای آتش با ایجاد حریق واقعی در بیمارستان برگزار شد و کارکنان آموخته‌های خود را در زمینه استفاده از خاموش کننده‌های CO۲ و پودر گاز و انتقال صحیح بیمار، استفاده کردند.

امین قلندرزاده افزود: مانور فرضی حریق با سناریوی آتش سوزی از پیش تعیین شده به منظور بررسی میزان آمادگی پرسنل جهت مقابله با شرایط اضطراری با همکاری تیم مدیریت بحران، سوپروایزرها، سرپرستاران، کارشناسان پرستاری، تاسیسات، خدمات، حراست و حفاظت فیزیکی برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ بیان داشت: این مانور به دنبال ایجاد آتش فرضی و دود غلیظ در بخش های مختلف آغاز و با اعلام کد ۱۲۵ (آتش نشانی اطفای حریق) توسط پرسنل شیفت در همان بخش به اپراتور بیمارستان و همزمان اطلاع به سوپر وایزر بیمارستان، وی همراه با اعضای تیم واکنش سریع اطفای حریق شامل پرسنل تاسیسات، تیم آتش نشانی و حفاظت فیزیکی ضمن حضور در محل اقداماتی شامل قطع شیر اصلی گازهای طبی مرکزی بخش و قطع جریان برق اصلی بخش (تابلو برق)، عملیات اطفای حریق، تخلیه مصدومین و همراهان، امداد و نجات، دور کردن مواد قابل اشتعال از محل حریق، مصدومین فرضی را که به ترتیب درجه بندی توسط پرستاران تریاژ با همکاری نیروهای موجود در عملیات تخلیه کردند.

وی ادامه داد:  پس از انجام تیمار بیماران در محل مناسب و انتقال مصدومین فرضی به بخش‌های مورد نظر با اعلام کد ۲۰۰ (وضعیت سفید) از طرف مدیر بیمارستان به سوپر وایزر و اطلاع به اپراتور بیمارستان توسط سوپروایزر شرایط به حالت عادی برگشت و محیط پاکسازی شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان شهید راثی با ۱۰۰ تخت فعال تنها بیمارستان این شهرستان است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سردشت انتظامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شاهین دژ بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سردشت انتظامی آذربایجان غربی سردشت انتظامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شاهین دژ بهداشت و سلامت دستگاه اتو اطفای حریق شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با بیش از۱۳۰ نفر از متقاضیان، درخواست‌های آنان را بررسی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.
لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌گردد و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنهاست.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت