Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت: افزایش نرخ گاز بسیار تاثیرگذار در افزایش قیمت تمام‌شده و افزایش هزینه‌ها است و مشکلات زیادی را در گردش اقتصادی واحدهای تولیدی به وجود می‌آورد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، حمیدرضا مهدی‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش نرخ گازبهای مصرفی واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار داشت: از مهم‌ترین موضوعاتی که این روزها و هفته‌ها مطرح است افزایش نرخ گازبهای مصرفی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیرو بند ت ماده یک قانون بودجه حدود 470 درصد نرخ گاز افزایش پیدا کرده که برای بخش‌های فولادی بیش از این نرخ بوده و برای بخش‌های صنعتی در این حدود است، به شکل مشخص هر متر مکعب گاز 500 تومان است که در اسفند 99 نرخ گاز 115 تومان بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی عنوان کرد: افزایش نرخ گاز بسیار تاثیرگذار در افزایش قیمت تمام‌شده و افزایش هزینه‌ها است و مشکلات زیادی را در گردش اقتصادی واحدهای تولیدی به وجود می‌آورد.

مهدی‌نیا بیان کرد: در جلسه شورای گفت‌وگو که با مکاتبه استاندار با شورای گفت‌وگوی ملی و پیگیری نمایندگان مجلس استان در مجلس مطرح کردیم در سبب بودجه سال 1401 نرخ گاز در وهله نخست قطعا کاهش پیدا کند و در وهله دوم حداقل افزایش نداشته باشد زیرا که موجب می‌شود توان اقتصادی واحدهای تولیدی کاهش یابد و نه تنها صادرات را دچار مشکل می‌کند حتی در رقابت داخلی هم بازار را به همکاران خارجی خود می‌بازیم.

جزئیات مصوبه کاهش نرخ گاز پتروشیمی‌ها/ 40 هزار میلیارد تومان از مصارف تبصره 14 لایحه بودجه کم شد + سنداصلاح بودجه سال 1401 در خصوص نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌افزایش نرخ گاز و برق در بودجه 1401 تهدیدی برای صنعت فولاد نیست

وی در مورد افزایش نرخ دستمزد سال آینده کارگران تصریح کرد: افزایش نرخ دوباره موجب افزایش هزینه‌ها و افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود و قطعاً دوباره روابط صادراتی را کاهش می‌دهد اما از طرفی با توجه به تورم موجود در کشور، کارگران و خانواده‌هایشان باید یک زندگی راحت داشته باشند و حداقل از ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی بهره‌مند باشند.

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی بیان کرد: پیشنهاد بنده این نیست که افزایش دستمزد کارگران نباشد زیرا زندگی آنها باید بچرخد بلکه دولت باید در این زمینه یک سوبسیدهایی را برای تولید در نظر بگیرد به طور مثال روی حق بیمه کارفرمایان و روی مالیات سوبسیدهایی در نظر بگیرد که این هزینه‌های مضاعف تولیدکنندگان جبران شود.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصادی واحدهای تولیدی افزایش نرخ گاز شورای گفت وگوی استان مرکزی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد