Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرهاد کیافر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه در آستانه سالروز تاسیس خود همزمان با ۲۹ بهمن، قیام مردم تبریز در سال ۵۶، پروانه تولید "کپسول نرم روآکوتان" تحت لیسانس ROCHE سوئیس را دریافت کرد.

وی افزود: داروسازی زهراوی در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز و همزمان با سالروز آغاز بهره برداری این مجموعه دارویی، در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" مزین کردند، اعلام می کند که به همت و تلاش بی وقفه مدیران جوان موفق به دریافت پروانه تولید کپسول نرم روآکوتان از ماده اولیه (API) تحت لیسانس شرکت ROCHE برای مدت چهار سال جهت تولید در سایت سافت ژل هازارد (پر خطر) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کیافر گفت: شرکت ROCHE سوئیس یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی جهان است که داروسازی زهراوی سابقه ۱۷ سال همکاری با این شرکت را دارد. 

وی ادامه داد:  ساخت داروی پیوندی سل سپت و ضد آکنه روآکوتان، حاصل این همکاری ۱۷ ساله بین داروسازی زهراوی و این شرکت سوئیسی است.

کیافر گفت: کپسول روآکوتان جهت درمان بیماری‌های پوستی از جمله آکنه شدید و درمان سرطان‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اخذ مجوز تولید این دارو آن هم تحت لیسانس یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی جهان، نشان از عزم راسخ تیم مدیریتی شرکت جهت پیشبرد اهداف و ماموریت ذاتی خود و در سایه رعایت کامل الزامات GMP و سازمان غذا و دارو است.

وی اظهار کرد: این شرکت دومین تولید کننده روآکوتان جهان و اولین تولید کننده تحت لیسانس ROCHE در جهان هستیم.

بر اساس این گزارش؛ مجموعه داروسازی زهراوی، در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و با راه اندازی کارخانه‌ای به مساحت ۱۲۰هزار متر مربع در نزدیکی تبریز، همزمان با سالروز گرامیداشت قیام خونین ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید. 

داروسازی زهراوی اکنون یکی از شرکت‌های شاخص داروسازی در کشور بوده و پیشگام تولید کپسول‌های نرم، داروهای مورد استفاده در پیوند اعضا، دیالیز، فراورده‌های بیوتکنولوژی و سرنگ‌های آماده تزریق کوپامر برای بیماران MS است.

شرکت داروسازی زهراوی از سال ۱۳۸۴ تحت لیسانس شرکت F.Hoffman La ROCHE کشور سوئیس، داروی «سل سپت» را برای  پیشگیری از رد پیوند در بیماران پیوندی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت داروسازی با اتکا به تلاش شبانه روزی، دانش و تخصص محققان داخلی به یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده داروهای سافت ژل در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داروسازی زهراوی سرطان پوست فارس تبریز بیماری های پوستی قیام 29 بهمن تبریز شرکت سوئیسی سل سپت داروی پیوندی سوئیس داروسازی زهراوی تولید کننده تحت لیسانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • دومین برد نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد