Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:34:22 GMT

بفتا به دنبال حذف جنسیت از جوایز

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۸۶۰۴

بفتا به دنبال حذف جنسیت از جوایز

 


به گزارش تابناک، دیلی‌میل به نقل از ددلاین نوشت: بفتا که توسط آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا اهدا می‌شود، در سال ۲۰۲۰ مورد انتقاد قرار گرفت که بیشتر نامزدی‌هایش متعلق به مردان سفیدپوست است و از آن زمان تصمیم گرفت تصمیماتی برای بهبود این وضع ایجاد کند. این بحث بعد از این بیشتر شد که جوایز مهمی مثل خرس طلای برلین، جوایز بریت آواردز، جوایز گاتهما، جایزه TCA هم در جوایز سینمایی دسیت به حذف بخش زنان و مردان به صورت جدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در جوایز موسیقی مثل گرمی و MTV VMA سال‌هاست که نامزدهای بخش‌های مختلف تفکیک جنسیتی نمی‌شوند.

این حرکت موافقانی دارد که استدلال می‌کنند در بخش‌های دیگر مانند بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین موسیقی زنان و مردان در کنار هم رقابت می‌کنند و چرا باید برای بازیگری در این مورد استثنا قائل شد و مردان و زنان را جدا کرد؟ هرچند این استدلال قوی است، اما مخالفان این جدایی استدلال می‌کنند که در وضعیت سیاسی و جنبش‌های جنسیتی کنونی، امکان ندارد که هیچ فستیوالی بازی یک مرد را بر زن ترجیح دهد و در نهایت این ترکیب جوایز سبب نادیده گرفتن بازی‌های مردان در فصل جوایز خواهد شد. این مخالفین جشنواره برلین سال گذشته را مثال می‌زنند که هردو خرس نقره‌ای بازیگری که بدون در نظر گرفتن جنسیت داده شد به دو زن رسید.

حال باید دید که در صورت پیش‌گرفتن این رویه توسط بفتا، جوایز مهم دیگر مانند کن و اسکار هم این رویه را پیش خواهند گرفت و این جداسازی جنسیتی پایان خواهد یافت یا نه؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین بفتا ددلاین اسکار مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، ثبت احوال کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900249

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی