Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چهارسوق اجتماعی ‏برای تجلی حرکت‌های امیدبخش و نوآورانه آموزشی و تربیتی است و محلی برای ‏اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب فعالان زیست‌بوم تعلیم و تربیت کشور است.

سخنرانی‌‌های کوتاه و امیدبخش نقش‌آفرینان حوزه تعلیم و تربیت به همراه پرسش و پاسخ، فعالیت‌های متنوع برای ایجاد ارتباط ‌و شبکه‌سازی میان شرکت‌کنندگان و نشست‌های تخصصی حول موضوعات مهم و چالش‌برانگیز حوزه تعلیم و تربیت، از جمله برنامه‌های سیزدهمین رویداد چهارسوق در طی روز‌های برگزاری این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویداد نوآوری‌های آموزشی «چهارسوق» با هدف شبکه‌سازی، انتقال تجربیات نوآورانه بومی، تقویت انگیزه‌های تحولی و امید به آینده در جامعه فعالان تعلیم و تربیت در خردادماه سال ۱۳۹۲ شکل گرفته و تاکنون دوازده دوره از آن برگزار شده است.

شرکت در رویداد چهارسوق برای عموم افراد آزاد است. اما مخاطب خاص چهارسوق فعالان تحول‌خواه تعلیم و تربیت از جمله معلمان و مربیان، مدیران و کادر مدارس، طلاب و دانشجویان علاقه‌مند، پژوهشگران تعلیم و تربیت، اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان فرهنگی، مؤسسات، مدیران و کارشناسان نهادهای تعلیم و تربیتی، اهالی رسانه و دانش‌آموزان و والدین دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت هستند.

سخنرانی‌های ۱۵ دقیقه‌ای چهارسوق از بخش‌های پرطرف‌دار چهارسوق است. پیش از برگزاری رویداد تلاش شده است با راهبری مناسب سخنرانان، محتوا و شیوه سخنرانی به‌گونه‌ای تنظیم شود که ارزش،‌ جذابیت و ایجاد انگیزه در مخاطب را همراه داشته باشد. سخنرانان چهارسوق از میان افرادی انتخاب می‌شوند که در حوزه تعلیم و تربیت دارای نظریه، تجربه یا ایده بومیِ نوآورانه، ارزشمند و امیدبخش باشند.

سیزدهمین رویداد چهارسوق از دیروز آغاز شده است و ۱۲ سخنران ایده‌ها و تجربیات خود را در حال ارائه هستند و در جلسات پرسش و پاسخ به سؤالات شرکت‌کنندگان رویداد پاسخ می‌دهند.

در نشست‌‌های تخصصی چهارسوق، کارشناسان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت درباره موضوع نشست، به بحث و گفتگو می‌پردازند؛ نشست روز گذشته درباره تعلیم و تربیت دختران بود با طرح پرسش‌هایی چون آیا تفاوتی در تعلیم و تربیت دانش آموزان از منظر جنسیت آنها وجود دارد؟ اگر بله، سوال مهم‌تر این است که حد و مرز این تفاوت‌ها کجاست؟وزارت آموزش و پرورش چطور می‌تواند ملاحظات جنسیتی را در برنامه‌ریزی‌های خود در نظر گیرد؟ برای در نظر گرفتن ملاحظات جنسیتی، باید شاهد چه تغییراتی در برنامه درسی باشیم؟

نشست تخصصی امروز با موضوع «نظام جذب و تربیت معلم» است و پرسش‌هایی چون الگوهای مناسب برای جذب و تربیت معلم چیست؟ آیا الگوی فعلی تامین معلم بهترین الگو در شرایط حال حاضر وزارت آموزش و پرورش است؟ نقش دانشگاه فرهنگیان در نظام جذب و تربیت معلم چیست؟ مطرح شده است.

نشست تخصصی فردا با عنوان «حکمرانی نظام آموزش و پرورش» است و قرار است به پرسش‌هایی چون الگوی حکمرانی نظام آموزش و پرورش نیاز به چه تحولات اساسی‌ای دارد؟ نحوه توزیع اختیارات و تمرکززدایی در وزارت آموزش و پرورش چگونه باید باشد؟ تأثیر الگوی اقتصادی ارائه خدمات آموزشی بر دیگر ابعاد حوزه تعلیم و تربیت چیست؟ پاسخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارسوق نوآوري هاي آموزشي تعليم و تربيت حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت:فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در موضوع مدرسه سازی جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود:استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های نیازمند به توجه در موضوع فضای آموزشی است که خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم و عنایت و توجه ویژه سازمان نوسازی کشور و همچنین استاندار آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یک هزار و ۳۴ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی استان اضافه شده و بیش از یک هزارو ۸۰۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:نیاز استان آذربایجان‌غربی در موضوع کلاس‌های درس و رسیدن به متوسط کشوری، تعداد ۵ هزار کلاس درس است که امیدواریم با شروع نهضت مدرسه سازی در استان و توجه مسئولین استانی و کشوری، در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد:مهندس رحمانی از نیرو‌های متعهد و کاربلد استان آذربایجان‌غربی بودند و در زمان حضورشان در سازمان نوسازی مدارس استان، منشأ فعالیت‌ها و برکات مهمی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود:امیدواریم مهندس صدقی نیز با روحیه جهادی وارد میدان شده و در مسیر توسعه فضا‌های آموزش و پرورش استان گام بردارد.

مطهری گفت:موضوع تحول در آموزش و پرورش نیازمند ۳ عنصر محتوا، فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی است و برای رسیدن به نقطه آرمانی در این موضوع باید به همه این موارد و عناصر توجه کافی و وافی صورت پذیرد.

در پایان این مراسم، با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط، «پیام صدقی» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مداس آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات «قهرمان رحمانی» مدیرکل قبلی این مجموعه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن