Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@19:02:23 GMT

۱۶ روش خانگی برای رفع بوی بد دهان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۹۸۹۹

۱۶ روش خانگی برای رفع بوی بد دهان

آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از مردم در سکوت رنج می‌برند و مراجعه به کلینیک دندانپزشکی را به تعویق می‌اندازند، در حالی‌که بسیاری حتی نمی‌دانند به کدام نوع پزشک مراجعه کنند. برخی دیگر به یک روال ساده‌ مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تکیه می‌کنند تا بوی بد دهان را خارج کنند. این مطلب شامل راه‌حل‌های ساده‌ای برای کمک به شما در مقابله با بوی بد دهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال بوی بد دهان به‌دلیل وجود یک بیماری زمینه‌ای بسیار کم است. اما اگر به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از راه‌حل‌های خانگی زیر عملی باشد، عاقلانه است که با پزشک مشورت کنید.

۱. رفع بوی بد دهان با سرکه سیب

 مواد لازم:

۱-۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب

یک لیوان آب سرد

طرز تهیه:

۱. محلول سرکه و آب درست کنید.

۲. از این محلول به عنوان دهانشویه استفاده کنید. ۳-۵ دقیقه غرغره کنید.

۳. دهان خود را با آب ساده بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را صبح‌ها و همچنین قبل از خواب انجام دهید.

چرا این راه حل عملی است؟ سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی است که کمک زیادی به کاهش هالیتوز می کند و تعادل pH را در دهان بازیابی می‌کند.

۲. رفع بوی بد دهان با جویدن آدامس

جویدن مداوم آدامس‌های بدون قند می‌تواند با تقویت و حفظ جریان سالم بزاق در دهان و گلو، هالیتوز را درمان کند. بیشتر آدامس‌های بدون قند حاوی طعم‌دهنده‌های خوشبو کننده‌ دهان مانند نعناع نیز هستند که ساعت‌ها به شما تنفس بدون بو می‌بخشند.

۳. رفع بوی بد دهان با روغن نارگیل

 مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص

طرز تهیه:

روغن نارگیل را به مدت ۵-۱۰ دقیقه در دهان خود بچرخانید و سپس آن را تف کنید. بعد از این کار از آب ولرم برای شستشوی دهان استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که بوی بد دهان از بین برود.

چرا این راه حل عملی است؟ غرغره کردن روغن نارگیل روش محبوبی است که برای سالم نگه داشتن دهان بدون باکتری استفاده می‌شود. این روغن دارای خواص ضد التهابی و ضدمیکروبی است.

۴. رفع بوی بد دهان با نمک اپسوم (نمک حمام یا منیزیم سولفات)

مواد لازم:

یک قاشق چایخوری نمک اپسوم

یک لیوان آب ولرم

طرز تهیه:

نمک را در آب مخلوط کرده و آن را غرغره کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را در ابتدا هر روز انجام دهید. بعد از مدتی، یک روز در میان آن را انجام دهید.

چرا این راه حل عملی است؟ وقتی صحبت از دفع سموم می‌شود، نمک اسپوم قابل توجه‌ترین ماده غذایی است. این نمک همچنین دارای خواص ضدباکتریای طبیعی است که با باکتری‌های دهان مقابله کرده و بوی دهان را از بین می‌برد.

۵. رفع بوی بد دهان با روغن اکالیپتوس

مواد لازم:

یک فنجان آب

۲-۳ قطره روغن اکالیپتوس

طرز تهیه:

مخلوطی از اسانس و آب را غرغره کنید. سپس دهان خود را با آب ساده بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را هر روز یکبار تکرار کنید تا تسکین پیدا کنید.

چرا این راه حل عملی است؟ روغن اکالیپتوس بر روی انواع مختلفی از باکتری ها اثر ضدباکتریایی دارد. همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد دردی است که درد و تورم موجود در دهان شما را تسکین می‌دهد.

۶. رفع بوی بد دهان با دانه رازیانه

 مواد لازم:

یک قاشق چایخوری دانه رازیانه

طرز تهیه:

دانه‌های رازیانه را بجوید و ببلعید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: در هر زمانی می‌توانید از این راه حل استفاده کنید.

چرا این راه حل عملی است؟ رازیانه که بخش ذاتی فرهنگ آشپزی هند است در حل مشکلات هالیتوز بسیار موثر است. رازیانه نفس شما را تازه می‌کند و همچنین در برابر عفونت‌هایی که باعث بوی بد دهان می‌شوند محافظت می‌کند.

۷. رفع بوی بد دهان با زنجبیل

مواد لازم:

یک قاشق چایخوری آب زنجبیل

یک لیوان آب گرم

طرز تهیه:

ریشه‌ زنجبیل را رنده و فشرده کنید تا آب تازه‌ی آن خارج شود. این آب را به آب گرم اضافه کنید و دهان خود را با آن بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را در ابتدا بعد از وعده‌های غذایی خود و سپس هر چند روز یک بار انجام دهید تا بوی بد دهان شما خارج شود.

چرا این راه حل عملی است؟ خواص ضد میکروبی زنجبیل به از بین بردن بوی بد و همچنین انواع مختلفی از عفونت‌های دهان و گلو کمک می‌کند.

۸. رفع بوی بد دهان با چای سبز

مواد لازم:

یک کیسه چای سبز
یک فنجان آب گرم
عسل (برای طعم و مزه)

طرز تهیه:

چای کیسه‌ای را برای چند دقیقه خیس کنید و سپس آن را خارج کنید. سپس عسل را اضافه کنید تا مزه‌دار شود و سپس این چای را میل کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: هر روز ۱-۳ فنجان چای سبز بنوشید.

چرا این راه‌حل عملی است؟ نوشیدن چای سبز در اوایل صبح به جای چای یا قهوه با شیر می‌تواند راه طولانی شما در جنگ علیه هالیتوز را طی کند. فیتوشیمیایی موجود در چای سبز به طور طبیعی ضد باکتریایی است و باکتری‌های بودار را از بین می‌برد.

۹. رفع بوی بد دهان با جعفری

مواد لازم:

چند برگ جعفری تازه

طرز تهیه:

برگ‌های تازه را مستقیماً بجوید یا آنها را به عنوان چاشنی روی غذای خود اضافه کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: جعفری را در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید.

چرا این راه حل عملی است؟ جعفری نه تنها هضم را مؤثر و آسان می‌کند، بلکه همچنین یک درمان خانگی خوب برای هالیتوز است. کلروفیل موجود در جعفری به عنوان یک ضد باکتری عمل می‌کند و به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده‌ی بوی دهان و گلو کمک می‌کند.

۱۰. رفع بوی بد دهان با آبلیمو و ماست

مواد لازم:

یک قاشق چایخوری آب لیمو

۱-۲ قاشق غذاخوری ماست ساده

طرز تهیه:

دو ماده را با هم مخلوط کرده و مخلوط را روی دندان‌های خود بمالید. بگذارید ۵-۷ دقیقه روی آن بماند و سپس دهان خود را بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: در هر زمانی می‌توانید از این راه‌حل استفاده کنید.

چرا این راه حل عملی است؟ آب لیمو ماهیتی ضد باکتریایی دارد و باکتری‌های ایجاد کننده‌ی بو را از بین می‌برد. باکتری‌های خوب موجود در ماست باعث تعادل در فلور طبیعی حفره‌ی دهان شما می‌شوند.

۱۱. رفع بوی بد دهان با جوش شیرین و آبلیمو

مواد لازم:

یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین

½ قاشق چایخوری آب لیمو

طرز تهیه:

مواد را مخلوط کنید تا یک خمیر درشت به دست آورید. این خمیر را به آرامی روی دندان‌های خود بمالید. یک دقیقه آن را بگذارید و سپس دهان خود را با آب تمیز بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید.

چرا این راه‌حل عملی است؟ جوش شیرین سطح pH را در دهان متعادل می‌کند و اسیدیته را پایین می‌آورد زیرا یک آنتی‌اسید طبیعی است. این دارو همراه با خواص ضدباکتریایی آب لیمو ترکیبی قوی برای رفع بوی بد دهان ایجاد می‌کند.

احتیاط: این دارو را خیلی مرتب استفاده نکنید زیرا استفاده‌ بیش از حد از جوش شیرین می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند.

۱۲. رفع بوی بد دهان با آب نمک

مواد لازم:

یک قاشق چای‌خوری نمک معمولی

یک لیوان آب ولرم

طرز تهیه:

مقداری آب نمک را با این مواد تهیه کنید و با آن غرغره کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

چرا این راه حل عملی است؟ محلول آب نمک pH دهان را خنثی کرده و همچنین آن را تمیز می‌کند. همچنین دارای ماهیت ضدمیکروبی است.

۱۳. رفع بوی بد دهان با روغن کنجد

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری روغن کنجد

آب ولرم

طرز تهیه:

روغن را برای چند دقیقه در دهان خود بچرخانید. سپس آن را بیرون ریخته و با آب ولرم غرغره کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را هر روز صبح انجام دهید.

چرا این راه حل عملی است؟ مانند روغن نارگیل، روغن کنجد نیز دهان شما را کاملا پاک کرده و سلامت دندان را بهبود می‌بخشد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این راه‌حل این است که روغن کنجد دندان‌های شما را سفید نیز می‌کند.

۱۴. رفع بوی بد دهان با روغن درخت چای

 مواد لازم:

۱-۲ قطره روغن درخت چای

یک لیوان آب خنک

طرز تهیه:

روغن درخت چای را به آب اضافه کنید. این محلول را ۳-۵ دقیقه غرغره کنید. همچنین می‌توانید قبل از مسواک زدن چند قطره روغن درخت چای را به خمیردندان خود اضافه کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که بوی بد دهان از بین برود.

 چرا این راه حل عملی است؟ روغن درخت چای یک ماده‌ی آنتی اکسیدان و ضد باکتریایی قدرتمند است. این ماده علیه انواع مختلفی از باکتری‌ها عمل کرده و آنها را از بین می‌برد.

۱۵. رفع بوی بد دهان با هل

مواد لازم:

یک غلاف هل

طرز تهیه:

غلاف را بطور کامل بجوید یا غلاف را پوست بگیرید و دانه‌های موجود در داخل آن را بجوید. می‌توانید غلافِ جویده شده را میل کنید.

 هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: هر وقت یک وعده غذایی با سیر و پیاز یا هر ماده‌ی غذایی دیگری که بوی قوی داشته باشد میل کردید پس از صرف غذا یک غلاف هل بجوید.

 چرا این راه‌حل عملی است؟ هل در کشور هند همیشه بعد از صرف غذا استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک خوشبو کننده‌ی معطر برای دهان شما عمل می‌کند و به عنوان یک خوشبوکننده بوی بد دهان را کاهش می‌دهد. هل بو را با عطر و بوی خود پنهان می‌کند.

۱۶. رفع بوی بد دهان با دارچین

مواد لازم:

½ قاشق غذاخوری پودر دارچین

۱-۲ قاشق غذاخوری عسل (ترجیحاً عسل مانوکا)

دو عدد لیمو

یک فنجان آب گرم

 طرز تهیه:

آب تازه را که از لیموها خارج شده است در یک ظرف غیرقابل نفوذ هوا بریزید. پودر دارچین و عسل را به آن اضافه کنید. آب داغ را روی این بریزید، درب ظرف را ببندید و خوب تکان دهید تا همه‌ مواد مخلوط شود. از ۱-۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط برای شستشوی دهان خود پس از مسواک زدن استفاده کنید. دهان خود را با آب ساده بشویید.

می‌توانید دهانشویه‌ دارچین را برای استفاده در آینده در ظرف بدون هوا نگهداری کنید.

 هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: این کار را به مدت چند روز هر روز تکرار کنید.

 چرا این راه حل عملی است؟ دارچین و عسل هر دو دارای خواص ضد میکروبی هستند که باعث ضد عفونی و پاکسازی دهان شما می‌شوند. لیمو همچنین حاوی اسیدهایی است که ضمن تعادل PH دهان، اثر ضد باکتریایی بر روی فلور دهان می‌گذارد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوی بد دهان رفع بوی بد دهان با روغن کار را هر روز دهان خود را با آب ۱ ۲ قاشق غذاخوری بین می برد یک قاشق چایخوری روز تکرار کنید دارای خواص ضد روغن درخت چای استفاده کنید ضد باکتریایی روغن نارگیل یک قاشق چای یک لیوان آب غرغره کنید اضافه کنید مواد لازم جوش شیرین باکتری ها روغن کنجد ضد باکتری دهان شما طرز تهیه آب ولرم آب لیمو چای سبز ی دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار، بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی، شامل: یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.  

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هر گونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • آلومینیوم با تصویر خاص مقابل فولاد
  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)