Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:21:25 GMT

دبیر کل ناتو: آماده مذاکرات با روسیه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۰۰۷۸

دبیر کل ناتو: آماده مذاکرات با روسیه هستیم

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شبکه دویچه وله، استولتنبرگ با اشاره به ادعای برخی کشورهای عضو ناتو مبنی بر بهانه‌جویی روسیه برای حمله به اوکراین افزود: هنوز نمی دانیم روسیه چه نیت و هدفی دارد و چه اتفاقی خواهد افتاد. اما می دانیم مسکو بیشترین تعداد نیرو را که از چند دهه قبل در اروپا ندیده بودیم، در مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اظهارات بعد از نشست و مذاکرات وزرای دفاع ناتو در بروکسل در بحبوحه تشدید تنش ها بر سر بحران اوکراین مطرح شد. 

وی از روسیه خواست نیروهای خود را از مرزهای اوکراین دور کند و افزود: این گامی مهم برای رسیدن به راهکار سیاسی و صلح آمیز است. 

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان نیز امروز و پیش از شرکت در نشست ناتو گفت که برلین نشانه‌ای از عقب‌نشینی سربازان روسیه از مرزهای اوکراین ندیده‌ است و مسکو یا باید به‌ سرعت برای تنش‌زدایی اقدام کرده یا با پیامدهای شدیدی روبرو شود.

دور جدیدی از تنش‌های روسیه با غرب از اواسط ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) و وقتی آغاز شد که مسکو از مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (نانو) و آمریکا خواست از گسترش این سازمان در شرق اروپا به‌ویژه اوکراین خودداری کنند. مخالفت واشنگتن و اتحادیه اروپا با این خواسته‌ها به استقرار نیروهای نظامی دوطرف در مرزهای اوکراین و احتمال بروز رویارویی مستقیم دوطرف منجر شده است.

در حالیکه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در روزهای اخیر مدعی شده بودند روسیه روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن، دیروز) به اوکراین حمله می کند، نه‌تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روسیه روز  سه شنبه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد. با وجود این مقامات آمریکایی و برخی از مسئولان اروپایی امروز نیز مسکو را به افزایش نیروها در مرزهای اوکراین و تلاش برای رویارویی شدید متهم کردند.

برچسب‌ها اوکراین انگلیس روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلیس روسیه اوکراین انگلیس روسیه مرزهای اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

دبیرکل ناتو در جریان سفرش به کی‌یف با اشاره به عضویت اوکراین در ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و بنابراین من سخت تلاش می‌کنم تا اطمینان حاصل شود اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. برای این تصمیم ما نیاز داریم که همه متحدان به توافق برسند. ما به اجماع همه و رای ۳۲ عضو ناتو نیاز داریم. ما با هم می‌توانیم حمله روسیه را دفع کنیم. البته من بعید می‌دانم بتوانیم تا ماه ژوئیه (خرداد-تیر) در نشست ناتو به این اجماع برسیم.»

درحالیکه اوکراین با کمبود نیروها و سرعت پایین انتقال تسلیحات دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه از دستاوردهایی در میدان نبرد خبر می‌دهد.

تلویزیون سی ان ان اخیرا گزارش داد پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد