Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@23:49:37 GMT

بایدن: روسیه آماده حمله به اوکراین است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۰۰۰۷

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مجددا مدعی شد که تهدید حمله روسیه به اوکراین بسیار زیاد است و همه شواهد حاکی از وقوع این حمله است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از اسپوتنیک؛ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که «همه نشانه‌ها» حاکی از این است که روسیه آماده حمله به اوکراین است، و تأکید کرد که واشنگتن «دلایلی برای باور این مسئله دارد» که مسکو «درگیر یک عملیات با پرچم دروغین برای داشتن بهانه‌ای برای حمله به این کشور است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در یک سخنرانی در کاخ سفید در این باره افزود: واشنگتن شواهدی دال بر عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین نمی‌بیند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعایش گفت: تهدید حمله روسیه به اوکراین بسیار زیاد است و گفت که قصد ندارد با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تماس بگیرد.

بایدن پیشتر و در روز سه‌شنبه نیز گفته بود که ایالات متحده آماده است تا با روسیه وارد دیپلماسی شود، اما در صورت حمله مسکو به اوکراین که به عقیده او هنوز محتمل است، واشنگتن قاطعانه پاسخ دهد.

فرافکنی غرب در مورد آمادگی ادعایی روسیه برای «تهاجم» به اوکراین در چند ماه گذشته ادامه داشته است، اما مسکو بارها اعلام کرده که اوکراین یا هیچ کشور دیگری را تهدید نمی‌کند و این حق را دارد که نیروهای نظامی را در داخل خاک خود جابه‌جا کند.

 

 

برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، بایدن رئیس جمهور آمریکا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روسیه اوکراین بایدن رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست