Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه وزارت امورخارجه همزمان با مذاکرات رفع تحریم‌ها، تقویت همه جانبه روابط اقتصادی با سایر کشورها به ویژه همسایگان را پیگیری می کند،  به تشریح برخی تحولات و رویدادهای اقتصادی دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هفته آینده شاهد  برگزاری دو کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای ازبکستان و قزاقستان در تهران خواهیم بود. 

صفری افزود: در هر دو هیأت اعزامی، جمعی از تجار و نمایندگان بخش های خصوصی حضور دارند و قرار است همزمان با نشست های کمیسیون مشترک، همایش های اقتصادی با تجار این کشورها در اتاق بازرگانی ایران برگزار شود. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در پیش نویس اسناد تهیه شده برای امضا در این کمیسیون های مشترک نیز توافقات و تفاهمات بسیار خوبی برای تقویت همکاریهای دوجانبه در همه زمینه ها پیش بینی شده و قرار است چند سند همکاری امضا شود که امید است با اجرایی شدن آنها و همچنین اسناد همکاری که قبلا  امضا شده، شاهد تسهیل و رونق هر چه بیشتر همکاریها با قزاقستان و ازبکستان در همه زمینه ها باشیم. 

صفری در ادامه اظهار داشت: قرار است یک هیأت کارشناسی نیز هفته آینده از روسیه به تهران سفر کند تا ضمن گفتگو با مسئولان وزارت کشاورزی، بازدیدهایی از آزمایشگاههای پیشرفته سازمان غذا و دارو و گلخانه های تولید محصولات داشته باشند.  

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در مورد همکاری اقتصادی با پاکستان نیز اظهار داشت: خوشبختانه عزم و اراده خوبی برای تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بین بخش های دولتی و خصوصی دو کشور دوست و همسایه وجود دارد و تاکنون نیز  پیشرفت های بسیار خوبی حاصل شده است. 

صفری در مورد مراودات اقتصادی با کشور هندوستان نیز گفت: توسعه همکاریهای اقتصادی با هند به عنوان یک شریک مهم و دوست از دیگر اولویت های اقتصادی ما محسوب می شود و تلاش داریم با رفع موانع میزان صادرات خود به این کشور را افزایش دهیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با تاکید بر اینکه تقویت روابط تجاری با همه مناطق دنیا در دستور کار جدی وزارت امور خارجه قرار دارد، افزود: هم اکنون وزیر کشاورزی برزیل در راس هیأتی از تجار و صنعتگران این کشور به منظور گفتگو در مورد چگونگی ارتقای سطح مراودات اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور در تهران به سر می برد و قرار است برای آشنایی با ظرفیت های اقتصادی کشورمان به شیراز نیز سفری داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی تقویت روابط اقتصادی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077016 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد