Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:45:14 GMT

کیفیت آنتی بادی های کووید ۱۹ به مرور زمان بهتر می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۱۰۸۳

کیفیت آنتی بادی های کووید ۱۹ به مرور زمان بهتر می شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، مطالعات قبلی نشان داده بود که در موارد بسیار زیادی، میزان آنتی بادی طی ماه‌های پس از واکسیناسیون کاهش یافت. با این حال، یافته‌های جدید نشان داد که آنتی بادی‌هایی که باقی مانده اند، به طور مداوم قوی‌تر شده و دقیق‌تر ویروس را هدف قرار می‌گیرند.

به گفته محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، «به این معنی که حتی سطح پایین آنتی بادی‌ها همچنان برخی از حفاظت‌ها در برابر فشار اصلی ویروس را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«علی العبادی»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «اگر ویروس تغییر نکند، اکثر افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، وضعیت بسیار خوبی خواهند داشت.»

وی در ادامه افزود: «ما هرگز فکر نمی‌کردیم که شش ماه پس از تزریق دوم، کیفیت آنتی بادی افراد بهبود یابد. و این مسئله قابل توجه است. مشکل این است که این ویروس در حال تکامل و تولید انواع جدید است. بنابراین، آنتی بادی‌ها در تشخیص فشار اصلی بهتر می‌شوند، اما متأسفانه هدف، تغییر می‌کند.»

محققان نمونه‌های خون ۴۲ مورد و نمونه‌های گره لنفاوی از ۱۵ مورد را تجزیه و تحلیل کردند. نمونه‌ها قبل از اینکه شرکت کنندگان اولین دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند، و سه، چهار، پنج، هفت، ۱۵ و ۲۹ هفته پس از آن جمع آوری شد.

نمونه‌های مغز استخوان نیز از ۱۱ نفر در ۲۹ و ۴۰ هفته پس از اولین تزریق آنها گرفته شد. هشت نفر نیز هر سه نوع نمونه را ارائه دادند. این هشت نفر مبتلا به کووید ۱۹ نشده بودند، بنابراین پاسخ آنتی بادی آنها تنها از طریق واکسیناسیون بود.

محققان دریافتند که کیفیت آنتی بادی‌ها پس از شش ماه بهبود یافته است. بلافاصله پس از واکسیناسیون، تنها ۲۰ درصد از آنتی بادی‌ها به پروتئین ویروس متصل می‌شوند، در حالیکه بعد از شش ماه، حدود ۸۰ درصد این پیوند را ایجاد می‌کنند.

کد خبر 5427101

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتی بادی ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا کووید 19 سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی ورزش سازمان غذا و دارو بارداری خواب شیوع کرونا واکسن کووید 19 چاقی آنتی بادی ها نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902662

دیگر خبرها

  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • مرور مهم‌ترین اخبار قم در روز ۱۶ اردیبهشت
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟