Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:09:59 GMT

بهترین روش درمانی برای سوزش معده کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۱۱۱۲

‍‍‍‍‍‍

درمان‌های خانگی اسید معده ۱. زنیان رومی ۲. رازیانه، درمان خانگی اسید معده ۳. شیر و ماست ۴. عسل، درمان خانگی اسید معده ۵. گشنیز ۶. میوه‌ها

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیماری‌های گوارشی، اگر درمان نشوند؛ می‌توانند سلامتی افراد را با مشکل جدی مواجه کنند. یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارشی افزایش اسید معده است که طی آن اسید خط لوله غذایی را تحریک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان‌های خانگی اسید معده

برای غلبه بر مشکل اسید معده، باید یک سبک زندگی سالم داشته باشید: غذا خوردن در زمان مناسب، غذا خوردن در حالت نشسته، خوب جویدن غذا، صاف نشستن حداقل نیم ساعت بعد از غذا.

وعده‌های غذایی کوچک و مکرر، برخلاف وعده‌های غذایی سنگین و همین طور ورزش منظم، به کنترل اسید معده کمک می‌کند.

برخی از غذا‌ها و درمان‌های خانگی وجود دارند که ممکن است به جلوگیری از اسیدیته یا مشکلات مرتبط با آن کمک کنند.

۱. زنیان رومی

این دانه‌های قدرتمند از دیرباز با کاهش ناراحتی معده و کمک به هضم همراه بوده اند. تیمول موجود در آن، به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند. دانه‌های زنیان رومی را می‌توان با کمی نمک مصرف کرد. می‌توانید یک قاشق چای خوری از این دانه‌ها را یک شب در آب خیس کنید و بعد آب آن را میل کنید.

۲. رازیانه، درمان خانگی اسید معده

مصرف مقداری رازیانه بعد از غذا، سنتی بسیار رایج در هند است. این کار به بهبود بوی دهان کمک می‌کند؛ اما مهم‌تر این که رازیانه به هضم غذا کمک می‌کند. به علاوه، می‌توانید دانه‌های رازیانه را در آب خیس بگذارید و بعد آب را بنوشید یا حتی رازیانه با آب گرم دم کنید. حتی می‌توانید آن را به چای اضافه کنید! افزودن کمی شکر کمک بیشتری می‌کند.

۳. شیر و ماست

شیر ​​یک پادزهر عالی برای اسیدیته و درمان خانگی اسید معده است. شیر سرد یا در دمای اتاق بلافاصله اسیدیته را از بین می‌برد. شیر نوعی آنتی اسید طبیعی است. سرشار از نمک‌های کلسیم که اسید را خنثی می‌کنند. ماست راه دیگری برای کنترل اسیدیته است. علاوه بر این که از بهترین منابع کلسیم است، یک پروبیوتیک طبیعی هم است که روده‌ای سالم‌تر و هضم بهتر را به ارمغان می‌آورد.

۴. عسل، درمان خانگی اسید معده

ثابت شده است که مصرف یک قاشق چایخوری عسل با آب گرم به رفع اسیدیته کمک می‌کند. افزودن مقداری لیمو به عسل و آب، ترکیب را به یک عامل قلیایی کننده خوب تبدیل می‌کند که اسید معده را خنثی می‌کند.

۵. گشنیز

گشنیز را می‌توان هم به صورت برگ تازه و هم به عنوان دانه‌های خشک برای مقابله با اسیدیته استفاده کرد. خیلی ساده حدود ۱۰ میلی لیتر آب گشنیز موثر است. می‌توان آن را به آب یا دوغ اضافه کرد. پودر دانه گشنیز خشک را نیز می‌توانید به غذا‌ها اضافه کرده یا روی سالاد بپاشید. چای تخم گشنیز یکی دیگر از راه‌های آسان مصرف آن است.

۶. میوه‌ها

همه میوه‌ها، از جمله مرکبات، اثر قلیایی به جا می‌گذارند و اسید‌ها را خنثی می‌کنند. آن‌ها فیبر به رژیم غذایی‌ اضافه می‌کنند که فرآیند هضم کمک کرده و سلامت را بهبود می‌بخشند. مصرف روزانه دو میوه تازه یک استراتژی خوب برای کنترل اسید معده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد غذا خوردن سوزش معده اختلالات گوارشی بیماریهای گوارشی وعده‌های غذایی درمان معده اخبار مرتبط راه حل جلوگیری از گیر کردن غذا در گلو چیست؟ بعد از غذا خوردن این کارها را انجام ندهید! علت معده درد بعد از خوردن غذا چیست؟ مشکلات گوارشی که نباید نادیده گرفت یکی از علائم سرطان بعد از غذا خوردن یا در حالت خوابیده چرا باید غذا را خوب جوید؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها بهترین روش درمانی برای سوزش معده کدام است؟ دلایل بی حالی و خواب آلودگی مداوم چیست؟ با داروهای تاریخ گذشته چه کنیم؟ ​هر توافق آمریکا با ایران فاجعه بار است ​آخرین وضعیت مذاکرات وین به روایت مقام کاخ سفید سومین موج شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در البرز عرضه محدود شکر با قیمت مصوب قیمت خودروهای فردا + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) سحابی گل رز شکفته + عکس استقرار اسکادران f-۳۵ در آلمان توسط آمریکا اخراج دیپلمات های آمریکا انتخاب ما نبود ریزش شدید بازار رمزارزها / بیت کوین در یک قدمی سقوط به کانال ٤٠ هزار دلاری منظره ای در اسکاتلند که تنها در فیلم‌ها دیده‌اید + عکس قیمت برنج شکسته کیلویی چند؟ (جدول) توقف بارسلونا در نیوکمپ و شکست سنگین دورتموند مقابل رنجرز طارمی مقابل لاتزیو نیمکت نشین شد + عکس روشی برای توقف ریزش موی تیروئیدی غذاهایی که برای رفع مشکلات گوارشی موثرند رفلاکسی ها این مواد غذایی را نخورند! معجزه آلو برای استخوان این دارو ها را نباید با هم خورد! علت دندان قروچه چیست؟ این خودرو ۱۰۰ میلیون ارزان شد! + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) قیمت خودروهای اس دبلیو ام + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) اتهام انگلیس به روسیه برای جنگ افروزی در اوکراین چرا بعد از ایستادن دچار سرگیجه می شویم؟ روشی آسان برای آرامش اعصاب! مقام آمریکایی به نیویورک تایمز: پیشرفت واقعی در مذاکرات وین حاصل شده است نسخه ای فوری برای تخلیه و پاکسازی روده ها! تمام آنچه باید قبل ایمپلنت بدانید! ثبت تصایر جدید از قمر سیاره مشتری توسط ناسا شاسی بلند بی وای دی چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) نماینده چین در وین: چند روز آینده مذاکرات حیاتی خواهد بود محدودیت فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در آستانه نوروز/ مداخله نهاد ناظر تا کجا ادامه دارد؟ میزان مجوز‌های درخواستی از غذا و دارو مشخص نیست قیمت جدید خودروهای تویوتا + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) قابلیت جدید واتساپ برای پیام های صوتی ایستگاه فضایی بین المللی به زمین سقوط می کند؟ اولیانوف: هنوز برای نهایی کردن متن نهایی توافق به زمان نیاز داریم قیمت خودروهای هن تنگ + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) توییت سخنگوی وزارت خارجه در مورد گزارش رویترز از سند توافق کدام کشورها بیشترین مدال طلای المپیک زمستانی را بردند؟ عزل عزیزی‌خادم اردیبهشت به رای مجمع گذاشته می‌شود مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم؛ مساله این است هزینه اقامت در هتل های ۵ ستاره دبی چقدر تمام می شود؟ + جدول مزیت‎ های چای و قهوه بر سلامتی نورنیوز خبر رویترز مبنی بر دسترسی به سند توافق را تکذیب کرد پیکاپ کاپرا در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) رایزنى هاى اقتصادى ایران همزمان با مذاکرات وین هرگز زمان دقیق حمله به اوکراین را مشخص نکرده بودیم بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: غذا خوردن سوزش معده اختلالات گوارشی بیماریهای گوارشی وعده های غذایی درمان معده درمان خانگی اسید معده جدول قیمت کامل ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ بعد از غذا غذا خوردن دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟