Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی محسنی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های استقلال مردم ایران بحث خودکفایی است گفت: اگر بخواهیم به معنای واقعی استقلال پیدا کنیم و رفع وابستگی داشته باشیم چاره‌ای جز ایستادن روی پای خود و تکیه بر تولیدات داخلی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با بلاغ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی در تبیین مصادیق زمینه‌ساز استمرار انقلاب و مسائل اقتصادی اظهار کرد: همه کشورهایی که امروز به درجه ای از صادرات رسیدند که می‌توانند بازار دنیا را قبضه کنند روزی محصولات خودشان در درون کشور خودشان هم شاید خیلی رونقی نداشت اما از یک جایی شروع کردند و مورد حمایت مردم و دولت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به معنای واقعی به استقلال و خودکفایی فکر کنیم باید به داشته های خود در داخل و تولیدات داخلی تکیه کنیم تصریح کرد : نباید زرق و برق کالاهای خارجی هوش را از سر مردم ما ببرد اگرچه تولیدکنندگان ما هم باید دقت بیشتری بکنند تا مشتریان داخل را نگه دارند و قطعاً هم در دولت سیزدهم و هم در مجلس یازدهم تلاش بر این خواهد بود که تولید کننده های داخل را تقویت کنیم و کیفیت محصولاتی که تولید می‌شود را افزایش دهیم تا بتوانیم به سمت خودکفایی گام‌های موثری را برداریم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث تولیدات داخل و تقویت تولید کنندگان داخلی، مجلس شورای اسلامی و دولت ورود پیدا کردند و مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی به تولیدکنندگان اختصاص دادند و حتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ما ۲۰ درصد از مالیات تولیدکننده های داخل را کمتر کردیم تا انگیزه بیشتری بتوانند داشته باشند.

محسنی بندپی ادامه داد: همچنین تسهیلات بانکی مورد نیاز تولید کنندگان را افزایش دادیم تا بتوانیم با تقویت تولید کنندگان گام های موثری را برای خودکفایی کشور برداریم و تنها راه خودکفایی کشور هم تکیه به تولیدکنندگان کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث تولیدات واکسن گفت: در ابتدا همه واکسن های مصرفی در داخل کشور تولید کمپانی‌های خارجی بود و خارج از کشور وارد می شد که با حمایت دولت و مجلس به حدی از تولید واکسن های باکیفیت رسیدیم که هیچ نیازی به واردات واکسن نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث دوز چهارم واکسن مطرح است که به اندازه کافی تولید کنندگان ما در صنعت واکسن به حدی از خودکفایی رسیدند که نیاز به واردات واکسن نداریم.

این مسئول تاکید کرد: مردم علاوه بر دریافت واکسن باید همچنان از پروتکل‌های پیشگیری استفاده کنند و از تجمعات ، دورهمی ها و سفرهای غیر ضرور جلوگیری کرده و حتما از ماسک استفاده کنند که البته این موارد بصورت مستمر از سوی وزارت بهداشت تاکید می‌شود.

محسنی بندپی گفت: بنده به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مردم خواهش میکنم با توجه به اینکه این ویروس هنوز به طور کامل از جامعه بشری رخت برنبسته است بیشتر مراقب خودشان باشند تا عوارض کمتری را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تولید کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن روز شوراها، گفت: فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

شوراها باید مشارکت مردم در حل مشکلات را تسهیل کنند

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

قالیباف در ادامه با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس، گفت: مجلس یازدهم سرانجام طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده است و گام بلندی برای هزینه دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است.

سوداگران و دلالان در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع اشکالات شورای نگهبان است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی‌رغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنان نبوده است.

قالیباف اظهار کرد: این قانون فقط حداکثر یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود که آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند.

وی افزود: وقتی یک مجموعه بانکی سه هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداهای شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی را چه فرد حقیقی باشد چه حقوقی پرداخت کند.

مالیات بر سفته‌بازی برای کند کردن تیغ سوداگران است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مالیات، مالیات بر سوداگری و سفته بازی است و برای ایجاد آرامش در بازار و کند کردن تیغ سوداگران است. این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود. در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسؤولیت تصویب آن نداده بود.

وی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها این قانون مهم را همانطور که قبلاً در تابستان سال ۹۹ وعده داده بود، تصویب کرد. مجلس یازدهم این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی آن دنبال خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور