Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@05:59:35 GMT

بناهای غیرمجاز در حریم سد البرز تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۱۹۵۰

بناهای غیرمجاز در حریم سد البرز تخریب شد

گروه استان ها_ رئیس کل دادگستری استان مازندران از تخریب بناهای غیرمجاز در حریم سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری‌، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام و المسلمین اکبری اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته و بر اساس گزارش رئیس حوزه قضایی سوادکوه شمالی وجود این بناهای غیرمجاز مانع از آبگیری سد بوده وخطرات و حوادث جانی و مالی را برای ساکنین به دنبال داشته و  تخریب این سازه های غیرمجاز باعث پیشگیری از بروز حوادث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سد البرز 750 هکتار حریم محیطی دارد و یکی از مهم ترین سدهای استان مازندران برای تامین آب شرب شهرهای بابل، بابلسر، سیمرغ، قائم شهر، جویبار، فریدونکنار و محمودآباد و همچنین تامین کننده آب کشاورزی و درآینده نزدیک نیز تامین کننده انرژی است.

حکم تخریب تاسیسات یک کشتی‌سازی در هرمزگان در راستای آزادسازی ساحلروند آزاد سازی سواحل در استان‌های ساحلی کشور به نحو مناسبی انجام گرفته است4 کیلومتر حریم قانونی ساحل درگهان قشم آزادسازی شد

رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی رئیس حوزه قضایی سوادکوه شمالی 70 درصد حریم محیطی سد با کمک و همیاری مردم و هوشیاری روستاهای اطراف آزادسازی شده است و 30 درصد باقی مانده متعلق به افرادی است که مشکلات حقوق و قضایی دارند و به زودی با کمک مردم، مسئولان وآب منطقه ای کاملا آزادسازی خواهد شد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: افراد ذی نفوذ به دنبال ساخت روستاهای جدید  و بنا در اطراف سد بودندکه مطابق قانون احداث هر گونه روستا در حریم سد ممنوع است و با توجه به سیاست های دستگاه قضایی، دستورات اکید رئیس قوه قضائیه و پیگیری های این شورا، آزادسازی حریم جنگل ها، رودخانه ها وسدها در دستور کار قراردارد و با متخلفان برخورد قاطع قانونی می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

روستای شورکش از توابع شهرستان بابل استان مازندران است. بر روی رودخانه این روستا پل چوبی که هیچگونه ایمنی ندارد جهت عبور اهالی در نظر گرفته شده است اما با بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه تنها پل چوبی این رودخانه تخریب شد و اهالی این روستا را با مشکل مواجه کرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی و ساخت پل بر روی این رودخانه را کرد.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

عبور دلهره‌آور و ترسناک از رودخانه کشکان پلدختر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار