Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:48:18 GMT

رونق اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۳۲۲۱

رونق اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: حضور مردم به ویژه جوانان در میدان تولید در حل مشکلات جامعه تأثیرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه تولید و صنعت یکی از ارکان کشوری موفق است باید به شعار اقتصاد مقاومتی به ویژه در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی تحقق ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقوا عامل برکت در زندگی اجتماعی است به واسطه رعایت تقوا در جامعه عدالت ایجاد می‌شود که در برکات زندگانی نیز تأثیر بسزایی دارد و همچنین حرکت انسان به سمت کارهای حرام نیز در تنگی رزق و روزی خانواده‌ها نقش دارد لذا باید در رعایت حلال و حرام در زندگی به ویژه در بحث کسب و کار تلاش کنیم و به حدیث «الفِقه ثُمِّ المَتجَرَه» عمل کنیم.

خطیب جمعه اصلاندوز رعایت حلال و حرام در زندگی را عامل افزایش رزق و روزی جامعه عنوان و تصریح کرد: حلال و حرام به هیچ عنوان رابطه تساوی ندارد و توجه به رعایت حلال و حرام در زندگی تأثیر عمیق در ساختار وجودی و حقیقت انسانی دارد و با توجه به احادیث و روایات انسانی که در مسیر کسب روزی حلال برای خانواده خود در تلاش هست همچون مجاهد فی سبیل الله می‌باشد لذا امروز باید در جامعه به مسائلی همچون رشوه که یکی از مصادیق حرام است دوری کنیم چراکه رواج رشوه جامعه را به نابودی می‌کشاند.

حجت‌الاسلام اسدزاده با اشاره به قیام مردم انقلابی تبریز در ۲۹ دی سال ۱۳۵۷، تصریح کرد: قیام مردم انقلابی و ولایتمدار تبریز در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای قیام تاریخی مردم انقلابی قم علیه رژیم طاغوت نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرگذار واقع شد.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تاکید بر دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم ولایتمدار آذربایجان، بیان کرد: مقام معظم رهبری همچون بیانات گذشته خود در دیدار اخیر نیز جوانان و نوجوانان را مخاطب اصلی سخنان خود قرار دادند و بر استفاده از ظرفیت‌های قشر جوان کشور تاکید بسیاری کردند و همچنین به برخی از مسائل و نیازهای جامعه به ویژه فرزندآوری تاکید کردند که باید مورد توجه واقع شود.

وی با بیان اینکه باید دولت در مسئله فرزندآوری و تقویت جمعیت کشور برنامه اساسی داشته باشد، ادامه داد: امروز باید دولت به مسئله مهم تقویت جمعیت کشور از طریق فرزندآوری و افزایش نسل توجه اساسی داشته باشد و در این خصوص برنامه‌ریزی جدی علی‌الخصوص در برنامه‌های حمایتی و مشوق‌ها داشته باشد.

خطیب نماز جمعه شهرستان اصلاندوز اقتصاد مقاومتی را کلید حل مشکلات دانست و گفت: حضور مردم به ویژه جوانان در میدان تولید در حل مشکلات جامعه تأثیرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه تولید و صنعت یکی از ارکان کشوری موفق می‌باشد باید به شعار اقتصاد مقاومتی به ویژه در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی تحقق ببخشیم که در این راستا اقدامات بسیج در حمایت از تولید کنندگان و فعالان بخش اقتصادی قابل تقدیر است که باید دولت نیز در کنار اجرای مقررات قانونی با کاهش بروکراسی اداری در کنار تلاشگران این عرصه باشد.

کد خبر 5427373

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه شهرستان اصلاندوز اردبیل اقتصاد مقاومتی فرزند آوری افزایش جمعیت تقوا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا آیین اعتکاف اردبیل همدان عکس استانها واکسن کرونا کشاورزی محرومیت زدایی تبریز مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی انقلاب اسلامی حلال و حرام حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم به اهمیت شورا و مشورت اشاره شده و خداوند در آیه «والذین استجابوا لربهم و اقاموالصلواه و امرهم شوری بی نهم و مما رزقنهم ینفقون» در کنار شورا بزرگترین ارکان دین یعنی نماز را ذکر کرده است.

وی افزود: از سعادت جامعه اجرای عدالت است که قدم‌های زیادی در این راستا برداشته شده است اما باز هم نیاز به استمرار دارد.

وی بیان کرد: خداوند بر پیامبر نیز تاکید داشته که با مردم مشورت کند و در امور مختلف مشورت را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه سنندج وظیفه دولت عدالت مدار را توجه به جامعه و مبارزه با فقر و تبعیض خواند و اعلام کرد: مسؤولان لاید زمینه رفع محرومیت را در جامعه فراهم کنند چرا که جامعه‌ای که در فقر و بیکاری و شکاف طبقاتی باشد شور و مشورت نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: کار و فعالیت اقتصادی در برنامه‌ریزی مسؤولان قطعاً وجود دارد اما باید برای رونق اقتصادی از ظرفیت‌ها استعداد جوانان نیز بهره برد و همه ظرفیت‌ها را بکار بست.

ماموستا رستمی خواستار توجه به اشتغال و رفع بیکاری جوانان شد و جهش تولید و رونق اقتصادی را نیازمند توجه و همراهی مسؤولان و مردم دانست.

کد خبر 6090892

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری