Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، امروز (جمعه) بیروت و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را با حمایت دولت کویت، به گفت‌وگو دعوت کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجدید» بری ضمن درخواست بازگشت سوریه به جمع اتحادیه عرب، بر ضرورت مشارکت دمشق در نشست آتی اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با خودداری از صحبت درخصوص گزارش کمیته سیاسی اتحادیه پارلمان‌های عربی و ضمن انتقاد از عدم وجود «همبستگی عربی» در این نهاد، خواستار بازگشت فوری سوریه به اتحادیه عرب شد.

رئیس پارلمان لبنان با دعوت از بیروت و پایتخت‌های عربی حوزه خلیج‌فارس برای آغاز گفت‌وگوها با حمایت دولت کویت، منتقدانه این سوال را مطرح کرد: «چرا به‌گونه‌ای صحبت می‌شود که انگار قرار است سوریه تا ابد خارج از اتحادیه عرب بماند؟»

بری پیش از این نیز خواستار عادی شدن روابط کشورهای عربی با سوریه شده بود. وی اخیراً در دیداری که با «علی حجازی» دبیر قطری «حزب بعث سوسیالیست عرب» در لبنان داشت، بر لزوم دعوت از دمشق برای شرکت در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرده بود. 

این در حالی است که «احمد ابو الغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی اذعان کرده بود که وزرای حاضر در آن نشست، مشارکت سوریه در نشست آتی اتحادیه و بازگرداندن عضویت به دمشق را امکان‌پذیر نمی‌بینند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: نبیه بری کویت اتحادیه عرب کشورهای عربی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان