Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله «سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی »در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج   با بیان اینکه اگر  حقایق انقلاب توسط خودی‌ها روایت نشود دشمن این حوادث را به صورت وارونه و تحریف شده  روایت می کند، ادامه داد: باید جلوی لجن پراکنی دشمن گرفته شود و گاهی در داخل برخی مغرضانه عمل می کنند.

وی  با اشاره اینکه رعایت ادب روشنگری به اندازه خود تبیین اهمیت دارد ، تصریح کرد: آگاه سازی باید بدون ایجاد فتنه و دعوا ، مستدل و محکم و عمار گونه و بدون تعصب وتعلقات جناحی باشد و روشنگری باید بدون اتهام زنی  انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرج  با اشاره به سوم اسفند ماه سالروز  کودتای  رضا خان و روز  تجلیل از اسرا و مفقودین گفت: انگلیس با راه اندازی این کودتا دست اندازی به منافع ایران را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد : انگلیسی ها بعد از جنگ جهانی اول برای دست اندازی بیشتر به منافع ایران  به ۲ عنصر سیاسی و نظامی داشتند.

امام جمعه کرج  اظهار داشت: عنصر  سیاسی  سید ضا الدین طباطبایی و عنصر  نظامی رضا خان میر پنج  بود و در پشت پرده به این توافق رسیدند که بعد از فتح تهران سید ضیا الدین به عنوان نخست وزیر اداره کشور را  به دست بگیرد.

 نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در  دوران دفاع مقدس هر روز یک روحانی در دفاع از کشور شهید شده  است افزود: امروز هم روحانیت جلو دار همه حرکت‌های خیرخواهانه و مفید به حال ملت است و در همه جریانات و اتفاقات مهم حضور مسئولانه دارد.

بیشتر بخوانید:

خطیب جمعه اهواز: دشمن روی سپاه ،جوانان ، دختران و خانم‌های ما تمرکز کرده / حرف هایی در جشنواره فجر زدند که در تاریخ، یزید زده است

انتقاد خطیب جمعه تبریز از « القای قطعی شدن توافق»

امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز هم روحانیون در کنار مردم در اجرای اقدامات خیرخواهانه از جمله مدافعان سلامت، مدافعان حرم و کمک به مردم در مسائل مختلف نقش اثر گذاری دارد، بیان داشت : معاندان داخلی و خارجی برای تخریب این قشر تمام تلاش خود را به کار می گیرند.

وی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توجه به زاد و ولد و فرزند آوری، تصریح کرد: یکی از  اهداف هر کشوری تنظیم جمعیتی است و فرصت هشت ساله ایران نباید از دست برود و نهادهای تبلیغی و ترویجی باید با تقسیم کار  در سطح افکار عمومی برای این موضوع فرهنگسازی و اقناع کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه تذکرات رهبری معظم انقلاب باید در مورد برجام و  هسته ای جدی گرفته شود ، ادامه داد:  ملت ایران محکم روی استکبار ستیزی و آرمان خود ایستاده است و در مورد برجام و ایفای تعهدات طرفین نیز  باید راستی آزمایی انجام شود.

وی  با اشاره به اینکه از آمریکا بعید است که اقدام درستی داشته باشد، تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها با افغانستان و بالا کشیدن پول‌های این کشور به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر  چهره آمریکا را نمایان کرد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه افکار عمومی بر اساس فرمایشات رهبری معظم انقلاب مورد هجمه و هدف دشمن است ، گفت: روش‌های دشمن را باید شناخت و یاد گرفت، جنگ روایت‌ها یکی از ترفندهای دشمن است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در سال‌جاری رویکرد جشنواره فیلم فجر به نسبت سال‌های گذشته بهتر بود ، عنوان کرد: در گذشته خرابکاری‌های زیادی انجام شده که به زودی این موارد خود را نشان نمی‌دهد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی از اسامی فیلم‌ها جشنواره نا امید کننده بود، متذکر شد: نباید اجازه داد  فرهنگ اباحه گری به خصوص در دستگاه‌ها ترویج پیدا کند و دستگاه‌های حاکمیتی باید در این زمینه هوشیار تر عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با  اشاره به اینکه نباید تریبون در اختیار هر کس قرار گیرد ، ادامه داد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مقابل برخی  رفتارها تذکر جدی ندهد طرف به خود اجازه صدور فتوا هم می‌دهد.

حسینی همدانی با بیان اینکه گاهی رفتار برخی از این افراد نشان دهنده شخصیت شان است، گفت: گاهی در رسانه ملی افراد در برنامه‌ها به اسم شادی و خنده کرامت بانوان و ارزش‌های انسانی را از بین می برند.
وی با بیان اینکه هیچ کس با شادی مردم مخالف نیست ، متذکر شد:  ما مخالف  ابتذال و حرمت شکنی هستیم و نباید در این زمینه منفعل عمل کرد  و باید جلوی فساد  گرفته شود.

وی تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر باید در شان  فجر انقلاب باشد و در این مسیر در حال حرکت است که باید بهتر از این به مسیر خود  بازگردد.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1604209

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر نماز جمعه ائمه جمعه فساد اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی امام جمعه کرج حسینی همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: صرف صدور مجوز برای موسسات فرهنگی را قبول نداریم و قطعا نظارت، ارزیابی، حمایت و هدایت باید انجام بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احسان آهنگر امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در نشست صمیمی با مؤسسات فرهنگی_ هنری و قرآنی استان و همچنین تبیین رویداد هم افزا، اظهار داشت: مشکلات عدیده ای در این حوزه ها داریم و به آنها معترفیم اما وقتی که مشارکت مردمی به میدان بیاید، بخش مهمی از چالش ها حل می شود. 

وی مؤسسات را بازوان اصلی فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: صرف صدور مجوز برای این مجموعه ها را قبول نداریم و قطعا نظارت، ارزیابی، حمایت و هدایت باید انجام بگیرد و قرار هم نیست که فرهنگ و ارشاد مجری کار باشد. 

آهنگر با اشاره به مشکلاتی که مدیران مؤسسات عنوان کردند، گفت: توپ را به زمین دیگری نمی اندازیم انتظار هم نداریم که مشکلات چند دهه به یکباره حل شود چون شدنی نیست اما حرکت ما باید رو به جلو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مسائل مربوط به اخذ مجوز، سامانه ها و رایزنی با ثبت اسناد را دنبال کردیم و به نتیجه می رسیم. 

وی درباره مسائل مالی عنوان شده نیز اظهار داشت: حل موضوع مالیات و رفع دغدغه مدیران حوزه فرهنگ و هنر نسبت به آن در برنامه است، باید یک تیم تخصصی تشکیل بدهیم که با اشراف به مسائل مالی به کمک مؤسسات بیایند. 

آهنگر در بخش دیگری از سخنان خود به رویداد هم افزا اشاره و اظهار کرد: تعامل دستگاه‌ها و تشکل های مردمی باید به معنای واقعی اتفاق بیفتد؛ یعنی باید اراده‌ای برای آن وجود داشته باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: اگر اراده شکل بگیرد، اعتبار را به همراه خواهد داشت و می توانیم برنامه هایی را در سطح کلان برگزار کنیم. 

وی با اشاره به توانمندی‌های مازندران اظهار امیدواری کرد: همایش یا جشنواره  ملی را با عنوان فرهنگ و هنر،  و اقتصاد به میزبانی مرکز استان برگزار کنیم. 

 ضرورت واگذاری کار فرهنگی به مردم

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه فرهنگ یک موضوع به شدت کم بهره از اقتصاد کشور است، افزود: کار فرهنگی باید به مردم واگذار شود چون برخاسته از دل مردم است و به دست آنها ادامه خواهد یافت. 

وی ادامه داد: هم افزایی با مردم و مؤسسات را در برنامه قرار دادیم و مقرر شد که طرح ها به دبیرخانه ارسال، گردآوری و ارائه شود. 

درخشنده شناسایی، پیش رویداد، برگزاری نمایشگاه، برنامه‌های جنبی، همکاری با دستگاه‌های اجرایی، و در نهایت پیگیری ارتباط و توسعه ایده‌ها را از فرآیندهای رویداد هم افزا در استان اعلام کرد. 

 ثبت 608 مؤسسه در مازندران 

در این نشست، محمد غلامی رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: در استان 608 مؤسسه فرهنگی تک منظوره و چند منظوره داریم و  آنچه از دست ما بر می‌آید در رفع مسائل و معضلات دریغ نمی‌کنیم. 

وی همچنین گفت: از سال 1390 تاکنون، این نخستین نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد با مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی استان بوده است. 

به گزارش خبرنگار تسنیم، رویداد هم افزا بستری برای تعامل دستگاه‌های اجرایی با تشکل های مردمی است؛  مسائل مالی مانند مالیات و ارزش افزوده، مسائل حقوقی مانند قراردادها، محدودیت‌های سامانه های ستاد و ثبت مؤسسات، حمایت اداری و تسهیلگری، تعریف پروژه برای مؤسسات، تعامل بیشتر مؤسسات و ارشاد به ویژه پاسخگو بودن طرف دولتی، ازجمله مسائلی بود که در این نشست عنوان شد. 


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه