Web Analytics Made Easy - Statcounter

یادداشتی با عنوان «چه کسی الگوی مصرف برق را نوشته است ؟» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*در الگوی مصرف چرا تعداد افراد خانوار جایگاهی ندارد؟ بسیاری از تجهیزات ساختمان مانند پکیج، ماشین لباسشویی، تجهیزات آشپزخانه، وسایل سرمایشی و گرمایشی و غیره به ازای هر فرزند خانواده و دفعات استفاده مصرف برق بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*من رفتم که یک نیروگاه پنل خانگی 3 کیلووات نصب کنم. قیمت حدود 90 میلیون میشه. اگر دولت بجای این کارها کمک کند تا همین حدود پنل نصب کنیم بطور اساسی مشکل حل میشه. ولی با این قیمت ها نمیشه کاری کرد.

*باسلام جنوب استان کرمان گاز شهری نداره تابستان بسیار گرم بدون کولر زندگی هرگز ،زمستان باسرمای سوزناک بدون ابگرمکن برقی نظافت صفر دراین قبیل مناطق محروم الگوی مصرف چه معنی دارد؟

*مردم ایران باید محصولات پر مصرف و پر از ایراد با تکنولوژی قذیمی را به چند برابر قیمت بخرند بعد هزینه تعمیر و مصرف را بدهند و همه هزینه ها با دلار ازاد چند برابر ولی دستمزدها کمترین در دنیا و حرف هم بشنوند این فقیر کردن مردم دست اخر چه نتیجه ای برای این خواهد داشت؟!

*این بازها به دلیل این است که در 40 سال گذشته سرمایه گذاری کافی در برق انجام نشده و به اندازه افزایش جمعیت تولید برق انجام نشده است. .

*اینطور محاسبه ظلم به قشر متوسط و در تنگنا قراردادن ایشان است.باز هم برای قشر سطح بالا تفاوتی نمی‌کند که چقدر پول برق پرداخت کنند اما تا می‌توانند به مردم عادی با عناوین و جداول مختلف فشار می آورند‌

*تقریبا 25 درصد خانه ها یا خالی است و یا بصورت منزل دوم و سوم می باشد . این منازل هم که حتما متعلق به افراد مرفه تر جامعه است . فقط باید منازلی که محل سکونت دایمی یک سرپرست خانوارباشد مشمول تخفیف و یا .. قرار گیرد . منازل خالی و یا منازل دوم و سوم از همان پله اول مصرف باید با قیمت آزاد محاسبه شود . 2.5 میلیون منزل خالی بعلاوه 1 میلیون منازل تفریحی /زیارتی در کیش - استانهای شمالی - تهران و مشهد عدد کمی نیست .

*مگر یخچال یک خانه، 24 ساعت شبانه روز و به طور مداوم کار می کند؟؟!! معمولا یخچال هر دو سه ساعت یک بار حدود 5 دقیقه کار می کند تا دما را در حد 4 درجه و یا فریز نگه دارد، برآیند کلی این کارکردها، مقدار نهایی مصرف برق یخچال را تعیین می کند. اگر به برچسب مصرف یخچال نگاهی بیاندازیم، مصرف سالانه آن به صورت حدودی درج شده است که حدودا 760 کیلووات ساعت در سال است (چیزی حدود 65 کیلووات ساعت در ماه)، اتوی 1000 واتی هم اگر 5 دقیقه در روز کار کار کند در ماه می شود 300 دقیقه یا 5ساعت که مصرف آن نهایتا 5 کیلووات است. در مورد سایر وسایل نیز چنین است. بنابراین الگوی مصرف درست تعریف شده و بیشتر از آن اسراف است و مصرف کننده باید قیمت واقعی آن را بپردازد.

*محاسبه مصرف درست نیست. ضریبی هست به نام ضریب همزمانی که برای هر وسیله برقی متفاوت است و طبق یک نمودار محاسبه می شود. به بیان دیگر یخچال و سایر لوازم برقی در 24 ساعت روشن نیستند و لازمه که ضریب همزمانی هم برای کل لوازم برق خانه محاسبه بشه. با اعمال این ضریب مصرف نزدیک به همان عدد 200 خواهد بود.

*در کدام کشور دنیا اینقدر از مردم درخواست صرفه جویی می شود که در این مملکت می شود؟ به جای این کارها بروید نیروگاه بسازید، بروید خطوط قدیمی برق را عوض کنید.

*(پاسخ به کامنت بالا)خداییش کدام کشور دنیا بودی که اینجور میگی؟! در بیشتر کشورها آنقدر برق گران هست که نیازی به التماس برای صرفه جویی نیست. به قیمت واقعی یا نزدیک به واقعی بهت می‌فروشند.

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «مگس پرانی یا درمان زخم؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*قطعا انقلاب در سالهای اخیر و به خصوص پس از سال 84 دچار انحرافات وحشتناکی شد. هر رزوز خبر جدیدی از ان درز می کند.

*مردم خود ناظران و داوران عادلی هستند.

*براي مقايسه بايد قدرت خريد عموم مردم را مقايسه كرد

*قبل از انقلاب 80 درصد مردم زیر خط فقر بودند و زاغه نشینی در کشور بیداد می کرد به همین دلیل انقلاب شد.

*(پاسخ به کامنت بالا)در جریان انقلاب حتی یک شعار اقتصادی هم داده نشد حتی یک شعار

*مردم ناظر خوبی بودن در برخی دوره ها افراد را درست انتخاب می کردن برای ریاست جمهوری!

*مردم با انتخابهایشان دو جناح را امتحان کرده و به آنها فرصت دادند. متاسفانه هر دو جناح رفوزه شدند.

*(پاسخ به کامنت بالا)چاره ای به جز گزینه های موجود نداشتند !

*فکر کردی این همه شبکه ماهواره ای با این همه هزینه برای چی ایجاد کردن‌؟ خیرخواهی یا ایجاد این که ایران بدبخت ترین و همه دنیا بهشت ترین؟ زیاد هم سخت نیست فهمیدن آن فقط سواد رسانه ای داشته باش به راحتی خواهید فهمید

*چرا همه چیز را به مادیات گره می زنید ؟ پس معنویات چی ؟ مردم برای مادیات انقلاب نکردند ، برای مادیات جان فدا نکردند ، هدف مردم از انقلاب نجات از وابستگی به ابرقدرت ها و سرسپردگی در برابر کشورهای آمریکا ، انگلیس ، اسرائیل و ... بود . مردم نمی خواستند نوکر آمریکا باشند ، مردم نمی خواستند اسرئیلیها آقا بالا سرشان باشند .

*(پاسخ به کامنت بالا)متاسفانه وضعیت معنویت خرابتر است.

*تاریخ خود گواه روشنی از نوع حکومت‌ها است بله دوران پهلوی هم بی عیب نبوده اما انقلاب شد که آن عیب‌ها بر طرف شود نه اینکه فقط نام‌ها جابجا شود

*اگه انقلاب نشده بود آن شاه علیل و بیمار و پسمانده های بی غیرتش که الان در امریکا دمیباشند مملکت را هزار پاره کرده بودند

***

خبری با عنوان «محسنی اژه‌ای: کسی که توانایی ندارد چطور ۸۱۴ سکه مهر کرده است؟» از مطالب پربحث این هفته الف بود. تعدادی از نظرات مخاطبین درباره این مطلب را می‌خوانید:

*توانای نداشته بانیت پاک رفته میخواست زندگی کنه حرف ازجدایی نبودعرصه روبه مردم تنگ کردید دخل باخرج یکی نبودزندگی تیره وتارشد

*مثل کشور های اروپایی ملاک مهریه یک سوم دارایی مرد باشد این قانون مشکلی پیدا نمیکند

*مهریه ، حق قانونی زن است و دینی که به گردن مرد است . حتی کم کردن تعداد سکه و یا بخشیدن این حق کار درستی بنظر نمی‌رسد. مگر اینکه خود زن بخواهد . و آن هم نه بواسطه ناچار بودن.

*زنها جدیدن دارن با مهریه تجارت میکنن و جوونارو میندازن گوشه زندان

*بابا یک قانون بزارید مثلا ده تا سکه هرکی بشتر مهرکنه طبق قانون میتوانه همون ده تا بگیرن

*اگر مهر نکنی که دختر بت نمیدن فرهنگ غلط هم باعثشه کی مهریه داده کی گرفته از اون فرهنگهای غلط رایج ست تو جامعه

*توی ایران همه قوانین و حق را برا زنها قائل شدن. چه قانونی هست که جوان بدبخت برا ازدواج باید مهریه پرداخت کنه . بعد میگن چرا مجردها زن نمی گیرن

*واقعا حرف حق و منطقی بیان کردند. وقتی کسی توانایی انجام کاری را ندارد چرا قبول مسئولیت می کند.

*یکی از وظایف ق ق پیشگیری از جرم است. ق ق از امضای مهریه های خارج از تعهد در سی سال اخیر بی اطلاع است؟!

*مگر مراجع تقلید اعلام نکردند که زندانی کردن افراد برای پرداخت مهریه، خلاف دین است مگر اینکه ثابت شود که مرد توانایی پرداخت مهریه را دارد ولی استنکاف می‌کند،‌؟

*همین مهریه زیاده که باعث بی بند و باری میشه. اونی گه هدفش زندگی باشه، پوست پیاز را هم پشتوانه مهریه نمیزنه. اونی که نداره و مهریه زیاد میزنه. همون بهتر که توی زندان بپوسه.

*شما که اینقدر بلدی؟!چرا اجازه می دید کسی با درآمد کارمندی ۸۱۴ تا مهر کنه؟! مگه کار سختیه؟ الان که شما اطلاعات مالی همه افراد رو دارید خوب اجازه ندید چرا دوست دارید دادگاه های شما پر پرونده مهریه باشه؟! یه فرمول بزارید بر ایاس درآمد و دارایی طرف مهریه بیشتر از مقدار منطقی ثبت نشه مگه تست ژنتیک همین کار رو نمی کنه؟! باور کنید این موضوع بدبختیهاش بیشتر از تست ژنتیکه

*والا ما رو سکه ۱ میلیون تومان مهر کردیم کا داشتیم. ولی شمادسکه رو گرون کردین. خیلی مرد هستید اعلام کنید مهر به قیمت همان روز ثبت سند می باشد. چون اقتصاد توسط شماها خراب شد

*قوانین ناقص اجازه میده کسیکه هیچی نداره تو جیبش بیاد ۴۰۰ تا یا ۸۰۰ تا سکه بندازه مثل چک بی محله ..شما چطور بساط چک بی محل و جمع کردین اینم همینجور باید قبل از عقد قانونی بزارین هرکس پشتوانه یا مهریه مورد توافق رو ارائه بده

*عشق کورش میکنه و برای رسیدن به عشقش خانواده دختر هر چی میگند گوش میده! بعدش میفهمه چه بلایی سرش اومده

***

گفتگویی با عنوان از « ۵ دقیقه تا توافق» تا «راه دراز احیای برجام» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*جهت اطلاع تا آمریکا نخواهد برجام را احیا کند کاری از دست هیچ کس بر نمی آید و ربطی هم به اوکراین ندارد

*ظریف باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

*رویکرد ایران در مقابل یانکی‌ها در سایه‌ی مدیریت دولت روحانی و خاتمی و رفسنجانی و لاریجانی تغییر که چه عرض کنیم تعظیم کرده بود  اما نتیجه‌ای جز تحریم و تهدید و تشویش و ویرانی در پی نداشته جمله‌های نظیر بایدن تحت فشار است ؛ یعنی عجله کنید و به هرشکل و به هر قیمت توافق کنید!!!! نسخه‌های منسوخ شده‌‌ و تطهیر و ترجیح بخشی از یانکی‌ها بی فایده است

*در مذاکرات برجامی، دادن نقش سخنگویی به روسیه و شخص اولیانوف اقدامی نسنجیده و اشتباه است.

*منافع خیلی از کشورها و افراد بسیاری به ادامه تحریم ها بستگی دارد.

*فعلا که با هر بار توافق و دبه شدن تحریم ها دوبرابر می شود و جالب هست همان راه را طی می کنید

 

منبع: الف

کلیدواژه: الگوی مصرف تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کنگره آمریکا سرانجام بعد از بیش از ۶ ماه مناقشه حزبی بر سر تصویب بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین به توافق رسید؛ اما نقشه‌ای که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، در مقایسه با این کمک، بسیار ناچیز است!

کی‌یف در حال مذاکره با دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بر سر توافق بلندمدتی است که واشنگتن را در تنگنای تامین تسلیحاتی و اقتصادی و حمایت سیاسی ۱۰ ساله از اوکراین قرار خواهد داد.

زلنسکی دیروز در نطق روزانه خود از این موضوع رونمایی کرد و گفت: چنین تعهداتی برای حصول اطمینان از اینکه اوکراین «کمک مورد نیاز برای ممانعت از پیشروی اخیر روسیه در میدان نبرد» را دریافت می‌کند، الزامی است.

زلنسکی افزود: در حال کار هستیم تا سطح تعهدات حمایتی را تا پایان امسال و همچنین تا ۱۰ سال آتی، روی کاغذ بیاوریم. این حمایت، کمک نظامی، مالی و سیاسی و همچنین مسائل مرتبط با تولید مشترک سلاح را در بر می‌گیرد.

اوکراین پیش از این، توافق امنیتی دوجانبه‌ای را با چندین کشور عضو ناتو از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه منعقد کرده است. زلنسکی مدعی شد که قصد دارد تا این توافق بلندمدت با واشنگتن، قوی‌ترین معاهده‌ای باشد که کی‌یف تاکنون با کشورهای غربی به امضا رسانده است.

با این حال، توافقنامه‌های دوجانبه اوکراین با کشورهای غربی تاکنون فاقد تعهدات دفاعی متقابل بوده است. در این توافق‌ها صرفاً وعده کمک بلندمدت آن هم در صورت حمله‌ای در آینده داده شده و معمولاً هم الزام‌آور نیست. به عنوان مثال، توافق با برلین با یک اخطار ۶ ماهه قابل فسخ است!

اما زلنسکی گفته است که می‌خواهد توافق دوجانبه با واشنگتن، شامل سطوح مشخصی از کمک باشد. وی دراین‌باره گفته است: این توافق باید به معنای واقعی کلمه، الگو و بازتاب قدرت رهبری آمریکا باشد.

قانونگذاران آمریکایی اوایل ماه جاری بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری دیگری را برای اوکراین به تصویب رساندند. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تعلل در تصویب این بسته گفته بودند که بایدن بدون هیچ راهبرد مشخصی برای پیروزی اوکراین یا صلح این کشور با روسیه، صرفاً به‌دنبال طولانی کردن خونریزی است.

کد خبر 6092151

دیگر خبرها

  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات