Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی رنگ اعلام کرد: از یکشنبه (اول اسفندماه) تا دوشنبه (۲ اسفندماه) با تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کولاک برف و مه گرفتگی در کشور پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی روز یکشنبه در قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات استانهای البرز، گیلان و تهران و روز دوشنبه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و شرق سمنان پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اثر این مخاطره، لغزندگی سطح جاده‌ ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، تاخیر و احتمال لغو پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در پی این هشدار اجتناب از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی را توصیه کرد.

به دنبال هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، این سازمان با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی از شنبه (۳۰ بهمن) تا دوشنبه (۲ اسفند) بارش برف، باران، رعدوبرق، مه آلودگی، وزش باد و کاهش نسبی دما خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، ایلام، کرمانشاه، شمال استانهای البرز، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب استانهای آذربایجان غربی، قزوین و آذربایجان شرقی، یکشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران، قم، سمنان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، بوشهر، نیمه شمالی فارس و دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، قم، البرز، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، اصفهان پایدار است.

در اثر این مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی به سبب بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آب گرفتگی محدود معابر شهری دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، احتیاط در سفرها، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم بویژه در فعالیت‌های کشاورزی برای دوری از خسارت احتمالی را توصیه کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سامانه بارشی برف باران مه گرفتگی لغزندگی سفرهای غیرضروری زنجبر چرخ سازمان هواشناسی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟