Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص تصادف کارگر شهرداری در بزرگراه شهید خرازی، گفت: علت این حادثه ناتوانی راننده پژو در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده است؛ تمام نکات ایمنی توسط کارگر شهرداری رعایت شده بود، اما متأسفانه این حادثه دلخراش باعث فوت وی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز، جمعه بیست و نهم بهمن ماه هیبت‌الله دادور، کارگر زحمت‌کش شرکت راهیابان فردا، از شرکت‌های متولی نظافت شهر، بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در پیاده‌رو بزرگراه شهید خرازی، جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرعت زیاد و خواب آلودگی راننده، جان کارگر زحمت‌کش شهرداری را گرفت

در این باره امیر حیدری، مدیرعامل شرکت راهیابان فردا اظهار کرد: این حادثه در حدود ساعت هشت صبح و در محدوده پل شهید مطهری در بزرگراه شهید خرازی اتفاق افتاده است، کارگر متوفی، لباس مخصوص شب‌رنگ به تن داشته و در پیاده‌رو بزرگراه و با رعایت فاصله قانونی از محل تردد خودروها مشغول نظافت بوده است، اما خواب آلودگی راننده و سرعت بالا موجب شد خودرو از مسیر بزرگراه خارج و پس از شکستن تابلوی راهنمایی و رانندگی و برخورد با گارد ریل‌ها، وارد پیاده‌رو شود و جان کارگر زحمت‌کشی که در آستانه بازنشستگی بود را بگیرد.

وی اضافه کرد: راننده متخلف پس از وقوع حادثه، با بی‌توجهی کامل به جان یک انسان، خودرو را به حال خود رها کرده و از محل حادثه متواری شده است.

مدیرعامل شرکت راهیابان فردا ضمن تسلیت به خانواده این کارگر درگذشته از عموم شهروندان خواست با رعایت ضوابط عبور و مرور، مراقب جان کارگرانی باشند که در ساعات مختلف روز، تاب و توان خود را صرف نظافت و پیراستگی شهر می‌کنند.

تمام نکات ایمنی توسط کارگر شهرداری رعایت شده بود

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت هشت صبح امروز _ جمعه بیست و نهم بهمن ماه_ زیر پل شهید مطهری در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید خرازی حادثه برخورد و تصادف یک دستگاه خودروی پژو با کارگر شهرداری اصفهان اتفاق افتاد.

وی افزود: علت این حادثه ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از ناحیه سواری پژو بوده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: سواری پژو از سطح راه خارج و با جدول و بدنه برخورد کرده و به دلیل نزدیکی با پل به سمت دیگر پل منحرف می‌شود و با کارگر شهرداری که در حال تمیزکاری خیابان بوده برخورد می‌کند.

وی در خصوص رعایت نکات ایمنی توسط کارگر شهرداری گفت: تمام نکات ایمنی توسط کارگر شهرداری رعایت شده بود اما متأسفانه این حادثه دلخراش باعث فوت وی شد.

کد خبر 556406

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مرگ کارگر شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بزرگراه شهید خرازی رعایت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در جزیره صنعتی صدرا ضمن تبریک این هفته به کارگران حاضر در مراسم، گفت: به نیابت از جامعه کار و تولید استان بوشهر محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم و افتخاری بود برای ما که پای رهنمود و دستورات معظم له باشیم و در ابتدای فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ابلاغ فرمودند سلام گرم ایشان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم و ما امروز ماموریم که سلام گرم ایشان را تقدیم شما بزرگوارانی که در حوزه اقتصاد و در سال جهش تولید با مشارکت مردم اثرگذار هستید تقدیم کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به جمعیت ۳۵۴ هزار نفری جمعیت کارگری در استان بوشهر بیان کرد: کارگران کسانی هستند که چرخ اقتصاد در این استان به حرکت در می آوردند و نباید این اتفاق مهم و این نقش کارگران نادیده گرفته بشود.

کشاورزی ادامه داد: نباید از سلامت، ایمنی و بهداشت کار کارگر غافل شویم، زیرا منابع انسانی سرمایه نظام است و با آسیب های محیط کارگری و افزایش بیماری های شغلی، سطح بهره وری کاهش پیدا خواهد و در نتیجه کارفرما متضرر می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تذکر به مدیران و کارفرمایان گفت: مراسم ویژه قدردانی از زحمات کارگران نباید گرفتار حل تهیه یک آب معدنی و یک پذیرایی معمولی و.... باشد و جای تاسف داره که یک جایی قرار بگیریم و نام کارگر رو ببریم ولی برای منزلت این عزیزان کارفرمایان در راستای مسئولیت اجتماعی خود قانونا و شرعا نسبت ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مسکن کارگران، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنکی و ورزشی کارگران اقدام کنند.

کشاورزی با بیان اینکه قانون کار و انضباط کارگاهی جای خود را دارند، اظهار داشت: کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند.

کشاورزی بیان داشت: در پایان هفته کار و کارگر اسامی دستگاه هایی که در حوزه کارگری همراهی نکرده و ارزش کارگر رو نادیده گرفتن اعلام می کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در دیدار با کارگران فرمودند اگر کارگر حالش خوب باشد حال جامعه خوب خواهد شد تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان بوشهر را قشر زحمت کش کارگر تشکیل می دهند پس ما اگر حال این قشر زحمتکش را از لحاظ رضایتمندی خوب کنیم حال جامعه خوب خواهد شد.

مصدق کشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۵۰ نفر شغل در استان به به همت دولت مردمی و این حکومتی که واقعاً توجه ویژه به حوزه معیشت کارگران دارد و رهنمودهای ارزشمند استاندار انقلابی بوشهر ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان بیان کرد: اطمینان خاطر می دهیم به شما جامعه کارگری که ما پای کار شما هستیم همانگونه که شما پای کار نظام هستید و در دفاع از حقوق حقه مردم استان بوشهر کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6092565

دیگر خبرها

  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز