Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: برکت پلاس روی اومیکرون و دلتا اثر دارد. همچنین قرار است کارآزمایی بالینی انسانی این واکسن بر روی گروه سنی 12 سال به بالا انجام شود.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا اظهار کرد: به تازگی قرار است کارآزمایی بالینی برکت پلاس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارآزمایی بالینی برکت پلاس در مرحله حیوانی انجام شده است، افزود: مدارک لازم به وزارت بهداشت ارسال شده است تا مجوز  برای انجام کارآزمایی بالینی گرفته شود.

محرز تصریح کرد: هنوز کارآزمایی انسانی آغاز نشده است ولی در این نوع از واکسن به جای ویروس ابتدایی کرونا که به ویروس ووهان معروف بود؛ ویروس اومیکرون وجود دارد و تغییر ویروسی در این واکسن نسبت به واکسن قبلی برکت به وجود آمده است.

انجام کارآزمایی بالینی برکت پلاس بر روی گروه سنی بالای 12سال

وی تأکید کرد: برکت پلاس روی اومیکرون و دلتا اثر دارد. همچنین قرار است کارآزمایی بالینی انسانی این واکسن بر روی گروه سنی 12 سال به بالا انجام شود.

محرز درباره استفاده از برکت پلاس برای تزریق دز چهارم گفت: در این زمینه باید متخصصان تصمیم گیری کنند؛ کارآزمایی بالینی این واکسن اگر مورد تأیید بود؛ قاعدتا می شود به عنوان دوز چهارم از آن استفاده کرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: از یک هفته دیگر تا ده روز دیگر به پیک اصلی کرونا در کشور می رسیم ولی الان هم بیماری کم نیست و خیلی زیاد است.

محرز با اشاره به خرید های شب عید و ایام نوروز تصریح کرد: با این سیستمی که درحال حاضر وجود دارد اگر قرار است عید نوروز دور هم جمع شویم و دید و بازدید داشته باشیم؛ شرایط بدتر خواهد شد.

با این شرایط نوروز نگران کننده ای داریم

وی با بیان اینکه باید فرصتی ایجاد شود که پیک بیماری فروکش کند چراکه اگر بخواهیم دوباره دور هم جمع شویم در پیک باقی می مانیم، تصریح کرد: امسال هم باید مردم مانند سال اول شیوع کووید رعایت کردند و دید و بازدید عید کنترل شود وگرنه عید بدترین شرایط را خواهیم داشت.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا مهم ترین نکته برای پیشگیری از ابتلا به اومیکرون غیر از تزریق واکسن؛ اصل زدن ماسک و فاصله گذاری فیزیکی است همچنین شستن دست باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد:  در حال حاضر بیماران بد حال یا در سن های بالا هستند و یا بیماری های زمینه ای داشتند؛ این افراد نباید در معرض ویروس قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه اغلب افراد خانواده وقتی که بیرون می روند و مبتلا می شوند زمانی که به خانه می آیند به افراد حساس دیگر خانواده ویروس را منتقل می کنند، گفت: تمام افراد بستری در حال حاضر این چنین بیمار شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت برنا وزارت بهداشت ویروس شب عید ایام نوروز عید نوروز ماسک خانواده اومیکرون عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا کارآزمایی بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۱۴۳ طرح اشتغالزایی اجتماع محور خرد و کلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان در ۲۱۰ روستا و ۱۱ شهرستان استان به همت بنیاد برکت  به بهره برداری رسیده است
موسوی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیش از ۲۶ تسهیلگر و مجری در ۱۱ شهرستان استان با اشتغال زایی خرد و کلان در مناطق هدف و روستایی رشته‌های شغلی کشت گیاهان دارویی، بذر نهال، طیور، نیروگاه خورشیدی، تولیدی پوشاک، خدمات فنی، بازرگانی و عمومی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری، دام سبک و سنگین، آبیاری و زه کشی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع دستی، فناوری نوین، گلخانه، ماشین آلات، زنبور عسل را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!