Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همیشه بین کمیته علمی و کمیته ملی کرونا اختلاف نظر وجود داشته است، گفت: ما در کمیته علمی به عنوان پزشک معالج می‌خواهیم بیمارستان‌ها خلوت باشند اما کمیته ملی به مسائل دیگر هم توجه می‌کند و این در حالی است که شیوع کرونا ضربه‌های اقتصادی بسیاری را نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - چند روز قبل هادی یزدانی پزشک و کارشناس، در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد مدعی شد که پیک‎‌های کرونا مدیریت شده هستند و عدم اعمال محدودیت‌ها در موج ششم به این دلیل بوده است که شیب رسیدن پیک به قله تندتر شود و تا قبل از نوروز فروکش کند و کسب و کار‌ها دچار رکورد نشوند.
سیدمحمدرضا هاشمیان، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت‌وگو با میزان در واکنش به این ادعا گفت: من این ادعا را نشنیدم و به نظر می‌رسد افرادی که جزء کاد درمان کووید نیستند نظراتی متفاوتی نسبت به پزشکانی که در بخش کرونا فعالیت می‌کنند داشته باشند. به طور کلی تا کنون اینگونه نبوده است که همه موج‌ها بر اساس یک قاعده مشخص پیش روند، برای مثال مرگ‌ومیر بسیار زیادی که در پیک پنجم اتفاق افتاد به این سبب بود که تصور می‌شد اوضاع مانند موج‌های قبلی پیش رود و این در حالی بود که شرایط همچون موج‌های قبلی پیش نرفت و ما شاهد مرگ‌ومیر بسیاری در این پیک بودیم و آتش سویه دلتا علی رغم اینکه بنده و همکارانم بار‌ها متذکر شدم از سیستان‌وبلوچستان آغاز شد و به کل کشور سرایت کرد و خسارات بسیاری را متحمل شدیم. بیشتر بخوانید: خداحافظی با پاندمی کرونا در سال جدید؛ بیماری کووید ماندگار است وی ضمن اشاره به اینکه بیماری کرونا به گونه‌ای نیست که بتوانیم آن را ساده بگیریم و با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موج را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: فقط کافی است یک نفر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی نگیرد تا دچار این بیماری شود و به ویژه افرادی که دچار رسیک فاکتور‌هایی نظیر سن بالا، فشار خون، دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی هستند همیشه در معرض خطر این بیماری قرار دارند و چه ویروس غالب دلتا باشد و چه امیکرون اگر این بیماری درگیری ریه را به همراه داشته باشد، اوضاع را دشوار می‌کند و سبب بستری بیمار در بیمارستان و ICU می‌شود.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه اظهار کرد: در خصوص مباحث علمی کرونا معیار نظر کمیته علمی کووید است و در هر کشوری یک مرجع علمی برای مباحث علمی کووید و یک مرجع دولتی برای تصمیم گیری در رابطه با قرنطینه کشور، اعمال محدودیت‌ها و بازگشایی مدارس وجود دارد و این تصمیم‌گیری‌ها از حطیه علمی کرونا تقریبا جدا هستند. تصمیم کمیته علمی به ستاد ملی مقابله کرونا اعلام می‌شود و ما در خصوص تصمیم‌گیری کمیته ملی دخالتی نداریم.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همیشه بین کمیته علمی و ستاد ملی کرونا اختلاف نظر وجود داشته است، افزود: ما در کمیته علمی به عنوان پزشک معالج می‌خواهیم بیمارستان‌ها خلوت باشند و کسی بیمار نشود و به ICU نرود، اما ستاد ملی به مسائل دیگری مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی و ... هم توجه می‌کند و این در حالی است که شیوع کرونا ضربه‌های اقتصادی بسیاری را نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا ایجاد کرد و اگر طی مدت شیوع کرونا همه جا قرنطینه بود با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه می‌شدیم و ما حتی به عیر از چین در کشور‌هایی که اقتصاد پیشرفته‌ای دارند شاهد قرنطینه عمومی نیستیم.

وی توضیح داد: از طرفی دیگر بحث مربوط به مدارس را بسیار جدی پیگیری کردیم و سعی کردیم در دوران شیوع کرونا آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های مجازی و غیر حضوری ببریم.خوشبختانه وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است که تعداد تخت‌های picu به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا کمیته علمی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات

باشگاه پرسپولیس انتشار پاره‌ای شایعات درباره جذب و جدایی بعضی از بازیکنان تیم، در این مقطع از رقابت‌های لیگ را «شیطنت» خواند و آن را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، باشگاه پرسپولیس انتشار پاره‌ای شایعات درباره جذب و جدایی بعضی از بازیکنان تیم، در این مقطع از رقابت‌های لیگ را «شیطنت» خواند و آن را به شدت تکذیب می‌کند. این باشگاه در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

«به اطلاع هواداران عزیز و رسانه‌های محترم می‌رساند؛ اصولاً وجود چنین لیستی در این مقطع از رقابت‌ها منطقی نیست و در جریان جلسات مدیرعامل و سرمربی تیم نیز صحبتی به میان نیامده است.

همچنین همان‌طور که هواداران و فعالان رسانه‌ای اطلاع دارند، در روزهای جاری، نقل و انتقالات مالکیتی باشگاه جریان دارد و این مسئله سیاست‌ها و امکانات مالی باشگاه در فصل نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین هیچ‌گونه پیشنهادی از باشگاه‌های داخلی یا خارجی به باشگاه داده نشده و تمام این اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم در این شرایط حساس رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. در چنین فضایی شاهد هستیم که هر روز یک داستان جدید برای پرسپولیس ایجاد می‌شود.

یک روز هجمه تمدید قرارداد به راه می‌اندازند و روز دیگر درباره لیست مازاد و موارد مشابه سخن به میان می‌آید.

از نظر باشگاه پرسپولیس، این جریان‌سازی‌ها حداقل دو هدف را دنبال می‌کند. یکی بر هم زدن تمرکز و آرامش باشگاه و اعضای تیم و دیگری منحرف کردن توجه افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات و اقدامات غیرمتعارف دیگر.

امیدواریم رسانه‌های محترم در جریان انتشار اخباری که منابع خاص در اختیار ایشان قرار می‌دهند، هم به صحت خبر و هم به جهات مختلف آن توجه نمایند.»

منبع: ایرنا کد خبر 747570

دیگر خبرها

  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • احضار ستاره های سه تیم به کمیته انضباطی بسکتبال
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات