Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:38:39 GMT

شهر گتاب پایانه تولید گل و گیاه زینتی بابل می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۸۳۳

شهر گتاب پایانه تولید گل و گیاه زینتی بابل می‌شود

ایسنا/مازندران رئیس اتحادیه گل و گیاه زینتی شهرستان بابل گفت: شهر گتاب با داشتن بیش از ۲۵۰ تولید کننده گل، ظرفیت دارد که پایانه گل و گیاه شهرستان باشد و در این شهر نمایشگاه دائمی ایجاد شود؛ این موضوع در شورای اداری شهرستان مصوب شد و در انتظار اجرایی شدن مصوبه هستیم.

علیرضا جعفریان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شهرستان بابل بیش از ۵۰۰ نفر در بخش گل و گیاه زینتی فعالیت دارند که ۹۰ درصد آنها دارای مجوز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفریان با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر در شهر گتاب فعالیت دارند گفت: در شورای اداری شهرستان مصوب شد که گتاب پایانه تولید گل وگیاه زینتی بابل شود و نمایشگاه دائمی در مرکز امام علی (ع) دایر باشد که در انتظار اجرایی شدن مصوبه هستیم.

وی از عدم حمایت کافی از کارآفرینان  این حوزه خبر داد و یادآور شد: افزایش قیمت تمام نهاده های کشاورزی از جمله کود، سموم و همچنین قیمت گلدان عرصه را برای تولیدکنندگان سخت کرده است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه زینتی شهرستان بابل با بیان اینکه تولیدکنندگان نیازمند حضور کارشناسان خبره و متخصص در روند تولید هستند خاطرنشان کرد: امروزه نگرانی تولیدکنندگان نبود کود و سموم مناسب است؛ بنابراین تولیدکننده باید مارک های مختلفی را آزمایش کرده و محصول مناسب تر را برای تولید انتخاب کند که این آزمون و خطا ضرر زیادی را وارد می کند.

جعفریان ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان، پرورش گل و گیاه را بعنوان شغل دوم انتخاب می کنند لذا بدون توجه به مشکلات این حوزه با تولید غیراستاندارد و عرضه محصول با قیمت نامناسب سبب نامتعادل کردن بازار در عرضه و تقاضا می شوند.

وی افزود: این ناهماهنگی بازار از یک سو و عدم توجه دولت در ارائه تسهیلات مشاغل به تولیدکنندگان واقعی در مقابل تولیدات خرد از سوی دیگر این صنعت را دچار مشکل کرده است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه زینتی بابل، مشکل عمده تولیدکنندگان این حوزه را نبود بازار فروش برشمرد و گفت: وجود واسطه گران سودجو که گل و گیاه را از افرادی که تولید استاندارد ندارند به قیمت بسیار پایین تر می خرند فرصت فروش مناسب را از تولیدکنندگان سلب می کند.

جعفریان با اشاره به اینکه هنوز فرصت صادرات برای تولیدکنندگان ما فراهم نشده است افزود: حتی در تهیه کمپوست مناسب بدون آلودگی و همچنین کود و سم مناسب و تهیه گلدان استاندارد که از مواد جدید باشد مشکل داریم.

این تولیدکننده گل و گیاه زینتی همچنین گفت: حمل و نقل هوایی ما آنقدر مناسب نیست که بتوانیم شاخه گل ها را صادر کنیم.

وی از تولید بیش از ۱۰۰ نوع گیاه زینتی در فعالیت خویش خبر داد و گفت: اگر دولت حمایت کند و تسهیلات کم بهره را در اختیار تولیدکننده واقعی قرار دهد مازندران می تواند مرکز تولید گل و گیاه کشور باشد و هر خانه مازندران یک گلخانه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نمایشگاه گل و گیاه گل و گياهان زينتي گل و گیاه زینتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل