Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  نیوز، داده‌های ارائه شده حاصل مطالعه ارزیابی بلادرنگ انتقال جامعه(React-۲) است که توسط امپریال کالج لندن انجام شد و در واقع جمع‌بندی بررسی ۲۱۲ هزار و ۱۰۲ بزرگسال از ژانویه تا ماه مه ۲۰۲۱ بود که از این تعداد ۷۱ هزار و ۹۲۳(۳۳.۹درصد) نفر حداقل یک دوز واکسن فایزر و ۱۳۹ هزار و ۶۷(۶۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶درصد) نفر حداقل یک دوز واکسن آسترازنکا دریافت کرده بودند.

نتایج نشان داد که پس از دریافت هر یک از واکسن‌ها، نتیجه آزمایش آنتی‌بادی مثبت چهار تا پنج هفته پس از اولین دوز به اوج خود رسید سپس مدتی بعد از تزریق دوز دوم کاهش یافت.

محققان خاطرنشان کردن آزمایش آنتی‌بادی افراد پس از دوز اول و دوز دوم مثبت بوده است.

از ۶۸ هزار و ۶۰ بزرگسالی که دوز دوم واکسن خود را حداقل ۲۱ روز زودتر دریافت کرده بودند، تقریبا ۱۰۰ درصد از پاسخ‌دهندگان پس از دوز دوم فایزر آنتی‌بادی علیه ویروس داشتند. این رقم در افرادی که واکسن آستزارنکا دریافت کرده بودند، به ویژه در گروه‌های سنی مسن در سن ۷۵ سال و بالاتر به‌ طور قابل‌ توجهی کاهش یافت و به‌ طور کلی مثبت بودن آنتی‌بادی در افرادی که واکسن فایزر را به جای آسترازنکا دریافت کرده بودند، بیشتر بود.

داده‌های هر ۲ واکسن نشان داد آنتی‌بادی مثبت در افراد بالای ۷۵ سال در مقابل افراد ۳۵ تا ۴۴ سال کمتر بود. این میزان در زنان نسبت به مردان افزایشی و در افراد مبتلا به عفونت قبلی بالاتر بود.

در افراد گیرنده عضو یا افراد با سیستم ایمنی ضعیف میزان آنتی‌بادی پس از دریافت ۲ دوز کاهش یافته بود. همچنین در افراد مبتلا به دیابت، سکته مغزی، بیماری‌های کلیه، کبد، ریه یا بیماری‌های عصبی، سرطان و افسردگی امکان مثبت بودن آنتی‌بادی کمتر بود.

محققان اظهار کردند: این داده‌های جمعیتی اهمیت دوز دوم واکسن را تایید و شواهد قوی برای نقش عوامل فردی(به ویژه سن، جنس، عفونت قبلی، چاقی و بیماری‌های زمینه‌ای) و نوع واکسن در تعیین پاسخ آنتی‌بادی به ویژه پس از دریافت اولین دوز ارائه می‌کند.

آنان تاکید کردند این اطلاعات گروه‌های کلیدی را شناسایی می‌کند تا در صورت وجود از دوزهای واکسن اضافی بهره‌مند شوند.

محققان افزودند مثبت بودن آنتی‌بادی «تنها یک معیار از یک پاسخ ایمنی چندوجهی» است و خاطرنشان کردند که پاسخ سلول تی حداقل ۶ تا هشت ماه ادامه دارد و ایمنی با واسطه سلول بی را می‌توان حداقل ۱۲ ماه پس از عفونت اولیه حفظ کرد.

آنان نتیجه گرفتند این امکان وجود دارد که بسیاری از افراد پس از ۲ دوز واکسن به اندازه کافی مصونیت داشته باشند تا از بیماری شدید جلوگیری کنند اما پیگیری بیشتر برای تعیین طول عمر محافظت لازم است.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد زنان مردان آنتی بادی ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن آسترازنکا ویروس اومیکرون اخبار مرتبط فوری! کسانی که آسترازنکا زدند بخوانند بررسی واکسن آسترازنکا و مشکلات آن واکسن آسترازنکا در مشهد تمام شد بابت واکسن آسترازنکا پولی نداده ایم واکسن آسترازنکا به میزان کافی تامین شده است آنتی بادی های اضافی چه نقشی در برابر کرونا دارند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها چرا عرضه واکسن‌ کرونا به کشورهای فقیر مشکل ساز شد؟ نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش یافت برنامه ریزی برای توسعه خدمات غیرحضوری توسط بانک دی برای کودکان زیر ۲ سال ماسک توصیه نمی شود چهار ایراد راهبردی تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس اعلام نتیجه قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو + لینک واکسن آسترازنکا بر زنان اثر بخش تر است یا مردان! کدام کارتخوان ها از فردا غیرفعال می شوند؟ توزیع کمک های معیشتی بیمه آسیا در مناطق سیل زده جنوب استان فارس نکات امنیتی که باید در تلگرام رعایت کنید علت کاهش مبتلایان روزانه کرونا افتتاح مدرسه شهدای بانک صادرات ایران در روستای چهچهه شهرستان کلات ۱۰۰ مورد فوت کودک و نوزاد مبتلا به کرونا زمان پخش فصل سوم عصر جدید مشخص شد مصوبات غیر قابل تحقق کمیسیون تلفیق آغاز حمایت بانک سپه از جهش تولید مسکن چگونه با فقر مبارزه کنیم؟ رتبه نامطلوب ایران در سیاست های رگولاتوری فضای مجازی پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین بدست آمد یک مقام اروپایى: انتظار توافق در یک یا دو هفته آینده را دارم ارزان ترین‌ تلویزیون بازار چند؟ (جدول) رؤسای هیات های اروپایی وین را ترک می کنند اروپا به دفاع از خود بر می خیزد؟ رونمایی بلینکن از جزئیات حمله روسیه در شورای امنیت سفر دو روزه به یزد ۱۰ میلیون هزینه دارد! +جدول رکورد معاملات هفتگی گواهی سپرده سیمان شکسته شد قراردادهای گواهی سپرده و مزیت های مالیاتی در مقایسه با رقبا آتشی که چینی ها به جان بازار کالایی انداختند برجام؛ برگ برنده بورس یا ریسک بزرگ بازار؟ بورسی ها به این هفته امید زیادی دارند این ماه تکلیف بورس روشن می شود؟ سهامداران گرفتار الگوی تکراری معاملاتی شده اند؟ صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۳۰) توئیتر حالت امن را فعال کرد دلیل افت سنگین دارویی ها در بورس چیست؟ سقوط حجم و ارزش معاملات بورس تهران، چشمگیر است کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش! پیش بینی شاخص بورس تا پایان امسال علامتی در گوش که نشان از ابتلا به اومیکرون است زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزییات سنگین ترین توت فرنگی جهان + فیلم قیمت ماکارونی (جدول) روسیه جدیت خود را نشان داد واکنش همسر شهید مهدی باکری به یک شایعه فردا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص می شود؟ آمار عجیب زنان متقاضی رانندگی قطار در عربستان جاده ها دوباره شلوغ شد خطیبی خطاب به داور: هرچه به من گفتی، خودتی! + فیلم شجاعی: اصلا به استقلال توجه نمی کنیم قیمت خودروهای سوئیست + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زنان مردان آنتی بادی ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن آسترازنکا ویروس اومیکرون دریافت کرده بودند واکسن آسترازنکا آنتی بادی دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود