Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:46:22 GMT

کارآفرینی با الگوهای روزمره در تضاد است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۷۱۳۲

کارآفرینی با الگوهای روزمره در تضاد است

ایسنا/اصفهان یک استاد دانشگاه با بیان اینکه داشتن ایده از فرهنگ جامعه برمی‌خیزد، گفت: برای کارآفرینی همه چیز از داشتن یک ایده اولیه شروع می‌شود.

بابک صفاری (شامگاه جمعه، ۲۹ بهمن‌ماه) در وبینار با موضوع «کارآفرینی» که به همت انجمن اقتصاد دانشگاه اصفهان با همکاری انجمن‌های منتخب به مناسبت روز کارآفرینی برگزار شد، اظهار کرد: یک کارآفرین پس از مطرح کردن ایده، نیاز به حمایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده در مرحله بعد باید تجاری‌سازی ‌شود و موفقیت آن در گرو در دست گرفتن بازار است و پس از ورود به فرایند کارآفرینی استمرار برای بهبود آن اهمیت دارد.

وی افزود: داشتن ایده از فرهنگ جامعه برمی‌خیزد که متأسفانه در کشور در هنگام مثال زدن الگوهای موفق هیچ وقت سراغ کارآفرین‌ها نمی‌رویم، بلکه الگوهای رومزه را به کودکان معرفی می‌کنیم که کار درستی نیست.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه کارآفرینی با الگوهای روتین در تضاد است، تصریح کرد: برخی احساس می‌کنند ایده‌پردازی تخیل است، اما ایده ریشه در آموزش دارد و با آموزش صحیح به کودکان می‌توان ایده‌سازی را در ذهن آنها شکل داد.

صفاری ادامه داد: در مدارس کشورهای پیشرفته در رشته‌هایی مانند نقاشی سرمشق به کودکان نمی‌دهند، بلکه به آنها اجازه می‌دهند خودشان به ایده برسند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما در کشور مبتنی بر ایده نیست، گفت: کارآفرین نیاز به ثبات فضای کسب و کار دارد. ثبات فضای کسب‌وکار نیازمند تعامل با محیط بین‌الملل، ثبات ارز و ... است که اگر نباشد نمی‌توان تصمیم‌گیری دقیق داشت.

این استاد دانشگاه، با اشاره به موانع فرهنگی که شامل خانواده، آموزش و پرورش و فضای اجتماعی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه به شکست ایده‌های نو نگاه کوچکی داریم و فضای فرهنگی کشور ما فضای کارآفرینی نیست.

صفاری اضافه کرد: کارآفرین با موانع حمایتی که شامل بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، صندوق‌های خطرپذیر و بیمه‌ها هستند، مواجه است. همچنین دولت و قوانینی که وضع می‌شود نیز بسیار کلیدی است و شرکت‌های بزرگ نیز به‌عنوان حامیان مهم هستند.

وی افزود: همچنین موانع بازار نیز شامل قیمت خدمات پس از فروش، رقبای بین‌المللی و عدم اطمینان مشتریان است. موانع نااطمینانی فضای کسب و کار نیز شامل نرخ ارز، نرخ بهره، قوانین صادرات و واردات و محیط کسب و کار بین المللی است.

همچنین احمد بشارت‌نژاد، دکتری کسب و کار با موضوع « قواعد و قوانین کسب و کارهای موفق»، کارآفرین را فردی خلاق که از طریق تلاش متعهدانه با لحاظ کردن ریسک‌های همراه آن تولید ارزش می‌کند، معرفی کرد و گفت: کارآفرین کلمه‌ای با ریشه فرانسوی، از ۳۰۰ سال قبل تاکنون مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرین ارتباط مستقیم با تعریف علم اقتصاد دارد. کارآفرین با درک و بهره‌برداری از فرصت‌های فراتر از منابع در دسترس می‌تواند موفق باشد و یک کارآفرین موفق باید دگراندیشانه به موضوعات بنگرد.

این دکتری کسب‌وکار با بیان اینکه اثربخشی کارآفرینی مهم است، گفت: کارآفرینان برای موفقیت باید چند نکته اصلی را باید در نظر داشته باشند. در وهله نخست باید هدف داشته باشند و بدانند به کجا می‌خواهند بروند.

وی افزود: نام مناسب برند باید انتخاب کنند و این نام باید ربط مستقیم با ماهیت فعالیت شرکت داشته باشد. شخص کارآفرین معمولا رویاپرداز است و برای استمرار فعالیتش نباید از رویاها دست بکشد، چراکه رویاکشی ضد کارآفرینی است.

وی اضافه کرد: کارآفرین باید به انتقاد و پیشنهادات را در زمان مناسب به آن توجه کند. کمال‌گرایی و تعلل در روند کارآفرینی ممنوع است و در عصر جدید فرد کارآفرین باید آلوده به حرفه خود باشد، چراکه امروز رقابت کامل است.

بشارت‌نژاد گفت: اکنون در عصر دیجیتال مارکت هستیم و نمی‌توان به روش سنتی ادامه داد. هر کسب و کار برای راه‌اندازی باید وارد مدل بوم کسب و کار شود. بوم کسب و کار دارای ۹ بخش است و جریان درآمد و ساختار هزینه در بوم کسب و کار مهم است که کارآفرین باید به آن توجه کند.

این دکتری کسب و کار ادامه داد: کارآفرین باید ارزش پیشنهادی برای ایده خود داشته باشد که اگر نباشد موفق نخواهد بود و یک کارآفرین باید کلیدواژه‌های این حوزه که شامل استخدام، نگهداشت نیرو، منبع انسانی، بهره وری، هزینه پنهان، تامین، برون سپاری،  ارتباط موثر، رقیب و شرکا، قوانین کار و ... است، آشنایی کامل داشته باشد.

همچنین محمدرضا حیدری، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، کارآفرینی و یادگیری مفهوم آن را برای دانشجویان اقتصاد ضروری دانست و گفت: تمام دانشجویان اقتصاد باید به کامپیوتر تسلط کامل داشته باشند، زبان انگلیسی را جدی بگیرند و در حوزه‌های دیجیتال تعامل داشته باشند.

وی افزود: اکنون مفهومی به‌عنوان انرژی نو مطرح است، که دانشجویان اقتصاد باید به آن توجه ویژه باید داشته باشند و می‌توانند در کنار تیم‌های فنی قرار گیرند. دانشجو باید نرم افزارهای کاربردی را بشناسد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرد کارآفرین نیاز به یک مدل کسب و کار دارد که ایده‌محور باشد، تصریح کرد: دانشجوی موفق باید به این نکات توجه کند و یک دانشجوی اقتصاد با شناخت و تسلط به فضاهای فرا اقتصاد خود باید به دنبال کارآفرینی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارآفرینی كسب و كار دانشجو اقتصاد استانی علمی و آموزشی داشته باشند کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشق رم به ده‌روسی تله بزرگی برای او بود!

به گزارش "ورزش سه"، چند ماه قبل بود که مدیران رم تصمیم گرفتند به همکاری با ژوزه مورینیو پایان دهند و ده‌روسی را به عنوان جایگزین او در این تیم انتخاب کردند و او هم توانست پاسخ خوبی به اعتمادی که به او شده بود بدهد.

عملکرد خوب او روی نیمکت این تیم باعث شد که جالوروسی حالا در یک قدمی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد و تنها چهار امتیاز با جایگاه چهارم جدول رده‌بندی سری آ فاصله داشته باشد و همین باعث شد که حضور او روی نیمکت این تیم دیگر موقت نباشد.

اسپالتی در گفتگو با کوریره دلو اسپورت در پاسخ به سوالی درباره شرایط این مربی جوان اظهار داشت:«فکر می‌کنم خیلی خوب او را می‌شناسم و بزرگ‌ترین کاری که او در رم انجام داد این بود که نخواست از عشق بی‌نظیر هواداران نسبت به خودش استفاده کند.

او به خوبی درک می‌کرد که ممکن است یک تله باشد و به همین دلیل آن را کنار گذاشت و تمام وقت و انرژی‌اش را صرف کار در زمین کرد. او می‌داند که ایده‌ها می‌تواند هواداران را به وجد بیاورد برای ایده‌ها تنها از طریق جلسات تمرین قابل انجام هستند.»

دیگر خبرها

  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • فیلم/ رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • 10 ایده کیک زنبور عسل (عکس)
  • عشق رم به ده‌روسی تله بزرگی برای او بود!
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری