Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران - ایده پنل های خورشیدی که به نور خورشید نیاز ندارند ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کاملا غیرممکن نیست. به عنوان سنگ بنای انقلابی برای توزیع انرژی پاک بیشتر در زندگی مردم، پنل های خورشیدی به یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با این وجود، این رساناهای انرژی دارای یک نقطه ضعف بزرگ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به نور مستقیم خورشید برای تولید انرژی نیاز دارند. اما چه می شود اگر این نقطه ضعف را برطرف کرد؟ این ایده ای است که در پس پروژه AuREUS، یک پنل خورشیدی جدید که به نور مستقیم خورشید برای تولید انرژی وابسته نیست، قرار دارد.

اما چگونه می توان یک پنل خورشیدی ساخت که به نور خورشید وابسته نباشد؟ در واقع، می توان پنل های خورشیدی که با پرتوهای فرابنفش تغذیه می شوند و ابرها نیز مانع رسیدن آنها به زمین نمی شوند را بکار گرفت.  

کاروی ارن مایگه، دانشجوی دانشگاه ماپوا فیلپین و مغز متفکر پروژه AuREUS است. برای ساخت این پنل های خورشیدی جدید، مایگه از ذرات درخشانی که از ضایعات میوه و سبزیجات استخراج می شوند، استفاده کرده است. اینها همان ذراتی هستند که پرتوهای فرابنفش خورشید را جذب کرده و آنها را به نور مرئی تبدیل می کنند. با استفاده از ذراتی مانند این، مایگه یک فیلم خورشیدی ساخته است که توانایی جذب پرتوهای فرابنفش را دارد. این فیلم سپس پرتوها را به نور مرئی تبدیل می کند که برای تولید انرژی استفاده می شود.

این ایده مبتکرانه نه تنها به تولید نیرو کمک می کند بلکه می تواند در کاهش ضایعات غذایی در سراسر جهان نقش داشته باشد. از آنجایی که به نور مستقیم خورشید وابسته نیست، این پنل خورشیدی جدید می تواند به تولید نیرو حتی در روزهای ابری ادامه دهد.

نمونه اولیه فعلی یک پنل 3 در 2 فوت (91 در 61 سانتیمتر) است که مایگه در یکی از پنجره های آپارتمان خود نصب کرده است. این پنل توانایی تولید برق کافی برای شارژ دو تلفن همراه در روز را دارد. به گفته مایگه، این فناوری در مقیاس بزرگ‌تر می تواند ساختمان ها را قادر سازد تا برق مورد نیاز خود را به طور کامل تامین کنند.

گسترش انرژی های تجدیدپذیر

بخشی از آنچه درباره پنل های خورشیدی بی نیاز از نور مستقیم خورشید هیجان انگیز است، مقیاس‌پذیری محسوب می شود. پنل خورشیدی معرفی شده توسط مایگه انعطاف‌پذیر است. این پنل از رزین ساخته شده و حتی می توان آن را روی تکه های لباس بکار گرفت. این ایده به اندازه ای خوب و چشمگیر بود که جایزه پایداری از بنیاد جیمز دایسون را برای مایگه به ارمغان آورد.  

به واسطه انعطاف‌پذیری، این پنل خورشیدی فضای زیادی برای ارائه نوآوری های بیشتر و یافتن کاربردهای جدید فراهم می کند. حتی طراحی پایه که مایگه استفاده کرده است، کارایی و مفید بودن خود را نشان داده زیرا تنها به اتصال به پنجره برای تولید نیرو نیاز دارد.

این به معنای نگرانی کمتر درباره پنل های خورشیدی گران قیمت است که روی پشت بام یا به روش های دیگر نصب می شوند. حتی می توان استفاده از این پنل خورشیدی جدید در خودروها را مد نظر قرار داد که گزینه جدیدی به منظور تولید نیرو برای وسایل نقلیه الکتریکی فراهم می کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نور مستقیم خورشید پنل های خورشیدی خورشیدی جدید پنل خورشیدی تولید نیرو برای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم