Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:30:23 GMT

زیر کشت رفتن ۱۴۰۰ هکتار از پایاب شبکه سد«گلابر»

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۷۱۶۰

زیر کشت رفتن ۱۴۰۰ هکتار از پایاب شبکه سد«گلابر»

علیرضا نجفلو، رئیس گروه بهره‌برداری و نگهداری از آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای عدم ایجاد مانع در تامین آب به ویژه در فصل تابستان، این شرکت نسبت به نگهداری و بهره‌برداری از شبکه اصلی گلابر در قالب انعقاد قرارداد با پیمانکار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه بهره‌برداری و نگهداری از آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: اهالی هم نسبت به تجمیع اراضی در قالب تعاونی‌ها یا شرکت‌های کشاورزی اقدام کرده‌اند و این موضوع باعث مدیریت کاراتر و هدفمند تر در توزیع آب شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی پایاب شبکه گلابر در سال آبی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به زیر کشت محصولاتی مثل سیب زمینی، ذرت، چغندر، کلزا، گندم و سایر محصولات رفته بود، گفت: با وجود اینکه امسال، سال کم آبی بود ولی با توجه به تعهدی که ایجاد شده بود نسبت به تامین آب ۹ میلیون متر مکعب آب برای محصولات ذکر شده، اقدام شده است.

نجفلو با اشاره به رعایت الزامات ناشی از صرفه‌جویی که در برنامه سازگاری با کم آبی استان پیش بینی شده است، گفت: کشاورزان نسبت به ثبت دقیق میزان آب تحویلی از طریق کنتورهای حجمی اقدام و با میزان هیدرو مدل شبکه مطابقت داده شده است که این بزرگترین کمک در راستای پیشگیری از هدر رفت و پرت آب از شبکه کردند.

رئیس گروه بهره‌برداری و نگهداری از آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در ادامه تاکید کرد: آب تامین شده از راه ایستگاه پمپاژ اصلی و از طریق کانال، فلون، سیفون لوله‌ای به 6 دریچه تقسیم آب منتقل شده و با استفاده از شبکه فرعی که شامل خطوط لوله و ۴۴ ایستگاه پمپاژ فرعی است به اراضی انتقال می‌یابد و مناطق زیر پوشش شبکه شامل اراضی شهر زرین‌آباد و همچنین روستاهای «گلابر سفلی، جوقین، ینگی کند الماسی، خانگاه، خانجین» و سایر مناطق اطراف است و بیش از ۵۰۰ خانوار هم از اهالی روستاها و شهر مذکور از محل این شبکه بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان شرکت آب منطقه ای زنجان شبکه پایاب سد گلابر سال آبی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه

آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه و ۱۵ پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی با حضور مدیران ارشدی شهری و اصحاب رسانه شامگاه _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ برگزار شد.

کد خبر 749372

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان