Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - اسدالله محسن زاده گفت: برای شکوفایی بیشتر شرکت، برنامه توسعه ۲۳ هزار میلیارد تومانی آماده و جهت پیگیری به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است که در صورت اخذ تسهیلات لازم می‌توان برای ۵ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می‌گوید: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت شرکت رو به بهبود است و برای بالندگی آن برنامه پنج ساله توسعه تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن زاده با اشاره به افزایش میزان تولیدات دامی در کشت و صنعت مغان گفت: در یک سال گذشته تعداد دام شرکت از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۰ هزار و ۶۰۰ راس افزایش یافته و با تامین به‌موقع نهاده‌های دامی، بهبود کیفیت جیره غذایی و بهداشتی‌تر کردن محیط نگهداری دام‌ها حدود پنج کیلوگرم میزان استحصال شیر خام را به ازای هر راس دام افزایش داده‌ایم.

او گفت: با توجه به اقدامات انجام شده میزان تولید شیر خام در مجتمع دامپروری شرکت از بدو تاسیس تاکنون رکورد زده و به مقدار ۲۳۰ تن در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می‌گوید:با وجود کاهش ۳ هزار هکتار از اراضی شرکت ناشی از واگذاری آن به عشایر میزان تولیدات شرکت افزایش یافته است.

محسن زاده گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان آبیاری مدرن می‌شود که برای آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی در آینده به روش تیپ که همان آبیاری مدرن است، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.

او می‌گوید: احداث ۱۰ جایگاه گاو خشک به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، تسطیح اراضی غیرقابل کشت شرکت جهت کشت صنوبر واقع در بخش ۹ به مساحت هشت هکتار، احداث پمپاژ و فیلتراسیون طرح ۹۲ هکتاری انگور و زیتون، سیلوی خندقی ۱۷ هزار تنی واقع در مجتمع دامپروری، پروژه زهکشی اراضی بخش ۶ به مساحت ۲۰ هکتار، تبدیل اراضی بایر به دایر (تسطیح اراضی) بخش ۶ و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان‌های درختچه میوه بصورت قرنطینه از جمله طرح‌هایی است که با تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت و صنعت ایجاد اشتغال تولیدات دامی اخذ تسهیلات کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر