Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:54:17 GMT

مشکلات پارک جدید بانوان در بجنورد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۷۶۲۶

مشکلات پارک جدید بانوان در بجنورد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یکی از نیازهای جامعه ایجاد فضاهای ویژه و مختص بانوان است تا بانوان به عنوان نیمی از جامعه بتوانند با خیالی آسوده و در شرایطی ایمن از آن‌ها استفاده کنند.

یکی از این فضاها که در کشور نیز مرسوم است، پارک ویژه بانوان است، پارک‌هایی که با تدابیری محصور می‌شود تا بانوان بتوانند با شرایطی عادی و بدون داشتن هیچ گونه دغدغه، به ورزش و تفریح خود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو ایجاد پارک‌های بانوان یک امر ضروری و کاربردی به شمار می‌آید تا روحیه زن، به عنوان موتور محرکه خانواده را شاداب‌تر کند.

اکنون در خراسان شمالی که دارای ۸ شهرستان است، تنها ۶ پارک بانوان وجود دارد؛ به عبارتی نه تنها در هر شهر یک پارک بانوان وجود ندارد، بلکه در هر شهرستان نیز یک پارک فعال نیست و این مسئله نشان می‌دهد مسئولان مربوطه برای این امر اهتمام خاصی نداشته اند.

تقریباً هیچ؛ ثمره بیش از ۴ سال وعده‌های یک مسئول

ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی در مرداد ماه ۹۶ در این خصوص وعده داده بود: پارک بانوان در هشت شهرستان استان ایجاد خواهد شد.

این وعده‌ها مربوط به یک و دو مسئول نیست به طوری که استاندار سابق و اسبق خراسان شمالی نیز این مسئله را مورد تاکید قرار داده بودند اما بانوان استان هیچ گاه تحقق وعده مسئولان دولت پیشین را ندیدند.

با این حال برای افزایش پارک‌های بانوان شورای شهر و شهرداری بجنورد تصمیم گرفتند پارک آفرینش بجنورد که در ورودی شهر قرار دارد را به پارک ویژه بانوان تبدیل کنند. این مسئله مورد نقد جدی قرار گرفته اما تاکنون مسئولان شورای شهر علت این تصمیم خود را برای مردم تشریح نکرده اند.

ملیحه یغمایی که طی این سال‌ها در پست مدیرکلی امور بانوان استانداری تکیه زده و حتی پس از تغییر دولت نیز ثابت باقی مانده، طی روزهای گذشته بدون توجه به وعده ۴ سال قبل خود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تنها محیط پارک بانوان بجنورد مجموعه مهر بانو است که پاسخگوی نیاز شهر نیست.

یغمایی بیان کرد: عملیات اجرایی تبدیل پارک آفرینش به پارک بانوان از دهه فجر آغاز شده و این مسئله تا اردیبهشت ماه به پایان رسیده و در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی امنیت منطقه را یکی از مزیت‌های این پارک عنوان کرد و گفت: نهادهای امنیتی، قضائی و تخصصی از جمله شهرداری و شورای شهر این محیط را برای ایجاد پارک بانوان تأیید کردند.

وی افزود: درون پارک آفرینش رستوران، سوله ورزشی،، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری و پیست اسکیت وجود دار.

طی سال‌های اخیر علی رغم گفته این فرد، هیچ پارکی به پارک‌های موجود برای بانوان در بجنورد افزوده نشد و تنها پارک‌های موجود با تغییر شکل در اختیار بانوان قرار گرفت؛ اتفاقی که سرانه فضای سبز استان برای عموم مردم را کاهش می‌دهد.

توضیحاتی پیرامون این تصمیم

علی کشمیری، معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: برای پارک بانوان بجنورد ایده‌های مختلفی وجود داشت که به دلایل مختلف هیچ کدام به نتیجه نرسید.

وی افزود: پس از بررسی‌های متعدد پارک آفرینش بجنورد به دلایلی همچون امنیت بالا، امکانات داخل پارک از جمله لوازم ورزشی، پیست اسکیت، رستوران و کافی شاپ مناسب و استفاده اندک شهروندان از آن انتخاب شد.

کشمیری با اشاره به اینکه ۲۰ هزار متر مربع برای این پارک در نظر گرفته شده است، گفت: از کمک‌های دولتی برای محصور کردن فضا بهره خواهیم برد همچنین امکانات نیز آماده بهره برداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد از لزوم دیوارکشی فضا به مساحت ۵۰۰ متر مربع خبر داد و بیان کرد: مهندسان شهرداری سعی دارند با نماسازی زیبا حالت حصارکشی را از بین ببرند.

وی افزود: مجموعه مهر بانو برای جمعیت بانوان بجنورد کفاف نمی‌داد؛ همچنین از مجموعه سر بسته پارک مهر بانو به خوبی استفاده می‌شود اما بانوان رضایت مناسب از فضای باز این پارک ندارند لذا پارک آفرینش برای ورزش در فضای باز بسیار مفید است.

کشمیری در پاسخ به این سوال که پیش از این پارک آفرینش مورد استفاده مسافران بود، تصریح کرد: اولویت اختصاص فضای شهری و امکانات به بانوان خود شهر است و نه مسافران.

وی گفت: با این حال پیش از این نیز استقرار مسافران در محل مورد نظر ممنوع بود و مسافران باید در ضلع شرقی اتراق می‌کردند لذا عملاً تفاوتی ایجاد نشده است؛ ضمن آنکه امکانات ضلع شرقی نیز برای استفاده بیشتر مسافران افزوده خواهد شد.

از تعطیلی کسب و کار تا فراری دادن مسافران

اما منتقدان این طرح نظرات دیگری دارند و معتقدند تصمیم مذکور باعث کاهش حضور مسافران در بجنورد، آسیب دیدن کسبه محل و کاهش پارک‌های عمومی شهر می‌شود.

مرتضی جهانپور، یکی از فعالان فضای مجازی بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این تصمیم غلط است زیرا تکلیف چند صد مسافری که در تابستان از شمال به بجنورد می آیند نامشخص می‌ماند.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری چه محلی را برای مسافران پیش بینی کرده اند؟ با این تصمیم پارکی که مسافران در آن جا اتراق می‌کردند تبدیل به پارک بانوان می‌شود که هنوز مشخص نیست چه میزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهانپور تصریح کرد: منطقه پارک آفرینش بجنورد حالت خروجی شهر دارد و از لحاظ بافت فرهنگی مناسب برای پارک بانوان نیست.

یکی دیگر از فعالان فضای مجازی که مایل به بیان نامش نبود اظهار کرد: با یک دیوار دو سه متری نمی‌توان امنیت داخل پارک را برای بانوان تأمین کرد.

وی افزود: این پارک از ساختمان‌های اطراف پارک دید دارد و بانوان باز هم نمی‌توانند با آسودگی در این محل ورزش کنند لذا تصمیم گرفته شده اشتباه است.

این فعال فرهنگی بیان داشت: باید مسئولان مربوطه پاسخ دهند که چرا طی سال‌های گذشته پارک جدیدی به شهر اضافه نشده که اکنون مجبور باشند یک پارک عمومی را تبدیل به پارک بانوان کنند.

معصومه مرادی، یکی از فعالان اجتماعی این شهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عدم مشورت با بانوان یا کارشناسان این حوزه باعث اخذ تصمیم غلط شده است.

وی افزود: جانمایی این پارک صحیح نیست و نمی‌تواند فضایی آرام و امن برای بانوان ایجاد کند.

مرادی تصریح کرد: مسئولان به جای هزینه‌های مقطعی و فرسایشی، پارک ویژه بانوان را در محلی مناسب ایجاد کنند تا هم سرانه فضای سبز استان افزایش یابد و هم بانوان محیطی مناسب برای ورزش داشته باشند.

شورای شهر و شهردار در دسترس نیستند

اما سکوت اعضای شورای شهر و شهردار در این رابطه کاملاً مشهود است به طوری که بسیاری از کاربران فضای مجازی از آن‌ها خواسته اند تا پاسخی برای تصمیم خود ارائه دهند.

میلاد حسین پور، دبیر مجمع مطالبه گران مردمی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطالبه جمعی از اهالی بجنورد نسبت به تصمیم شورای شهر در جانمایی پارک بانوان، اطهار کرد: شورای اسلامی شهر بجنورد طی یکی از تصمیمات اخیر خود نسبت به تغییر وضعیت پارک عمومی آفرینش، به پارک ویژه بانوان رأی داده که مورد انتقاداتی از سوی فعالان فضای مجازی واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه منتقدین خواهان شفاف شدن فرایند این انتخاب شده اند، افزود: جانمایی پارک بانوان در یکی از اصلی ترین پارک‌های ورودی شهر بجنورد که طی سالیان مختلف محلی مناسب برای اسکان مسافران و زوار عبوری از بجنورد بوده، تاکنون شفاف نشده است.

دبیر مجمع مطالبه گران مردمی خراسان شمالی ادامه داد: چنین اقداماتی که نیاز به بررسی‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارد، علی القاعده نیازمند کار کارشناسی و پژوهشی علمی بوده که باید برای شهروندان شفاف سازی شود.

وی تصریح کرد: سوابق اقدامات این چنینی در شورا شهر و شهرداری بجنورد به عنوان آینه عبرتی هستند تا از تکرار تجارب ناموفق پیشین جلوگیری شود.

حسین پور طرح بی سرانجام استخر بش قارداش یا اجرای مسیر دوچرخه سواری بجنورد را از جمله تجارب و عبرت‌های تصمیمات شورای شهر در دوران پیشین برشمرد و گفت: شفاف سازی در عرصه تصمیمات مختلف می‌تواند باعث افزایش مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های فرهنگی و همچنین اقناع سازی عمومی در برابر نارضایتی شهروندان دانست.

ترک فعل مسئولان در افزایش پارک‌های ویژه بانوان از طریق ساخت مکان جدید و نه تغییر اسم و تغییر کاربری کاملاً مشهود است؛ با این حال تصمیم فعلی که با سکوت مسئولان مربوطه همراه شده نمی‌تواند تفکرات مردم را اقناع کند لذا می‌طلبد مسئولان شهرداری و شورای شهر هر چه سریع‌تر به پاسخگویی مناسب و دقیق روی آورند.

کد خبر 5427703

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک بانوان شهرداری بجنورد شورای اسلامی شهر بجنورد ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا آیین اعتکاف اردبیل همدان عکس استانها کشاورزی تبریز مجلس شورای اسلامی اصفهان گفتگو با خبرنگار مهر پارک ویژه بانوان شهرداری بجنورد خراسان شمالی بانوان استان پارک آفرینش پارک بانوان شورای شهر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه

با شروع شکوفه‌دهی درختان نارنج، بانوان مازندرانی با وجود خالی بودن مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه با شوق و ذوق به استقبال آن می‌روند تا با جمع‌آوری شکوفه‌های این درخت ضمن استشمام یک عطر دل‌انگیز از خاصیت‌های فراوان آن برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، اینجا مازندران است، سرزمینی که به دریا، قله دماوند، کوه و جنگل می‌شناسند، استانی با طراوت که شروع بهار آن حس‌وحال خاصی را نه تنها برای مردم این دیار بلکه برای بسیاری از مشتاقان کوه، دشت، دریا و جنگل ایجاد می‌کند.

دیاری که نقطه به نقطه آن غنی است و می‌توان برای آن ساعت‌ها قلم به دست گرفت و به معرفی هر یک از این نعمات خدادادی به همراه برپایی آئین‌ها و سنت‌های با ریشه آن پرداخت.

این آئین‌ها و سنت‌ها در همه فصول سال با زندگی روزمره مردم این دیار پر خیر و برکت عجین شده است و این آئین‌ها را در هر گوشه‌ای از آن توسط بانوان بانشاط، خون‌گرم و مردان پرتلاش و مهمان نوازشان با وجود قرار گرفتن زندگی ماشینی، همچنان می‌بینیم.

با شروع فصل بهار و نو شدن سال با تحول اساسی در تمام خاک حاصل‌خیز این سرزمین ایجاد می‌شود، علاوه بر سرسبزی و طراوت در جای جای این خطه پر نعمت، عطر و بوی خاصی هم در دیار علویان می‌پیچد، عطری که حتی با عبور از شهرهای مختلف این استان برای هر رهگذری حس سرزندگی و نشاط فراهم می‌کند.

از هر کوچه پس کوچه، خیابان به خیابان، پیاده‌روهای متعدد آن عبور کنید در این فصل باطراوت متوجه آن می‌شوید و مهم‌تر آن‌قدر بوی آن شیرین و لذت‌بخش است که موجب می‌شود، کنار آنها بایستید و چند دقیقه‌ای به استشمام آن بپردازید.

جالب‌تر آن‌که اگر از کنار آن بخواهی بی‌تفاوت بگذری، نمی‌شود، حضور عده‌ای زیر پای آن، شما را مجذوب کاری که در آن لحظه انجام می‌دهند، می‌کند و این باعث می‌شود تا برای چند لحظه‌ای توقف کنید و برای برداشتن چند پره آن بر دستانتان زیر پای آن قرار گیرید و مشتاقانه همراه آن نفرات شوید.

یک‌دست بودن آنها با آن شکوفه‌های سفید و ریزش بین برگ‌های همیشه سبز در تمام فصول سال در معابر پیاده‌روها، کوچه‌ها و کنار جوی‌ها و کنار دیوارهای بسیاری از منازل مسکونی شهرهای مازندران یک جلوه خاصی را برای این استان به وجود آورده است.

درخت بهار نارنج همان محصول از دسته مرکبات استان مازندران است که در فصل بهار به خصوص در اردیبهشت در اکثر شهرهای این استان با سرسبزی، شکوفه‌های ریز و سفید چهار و پنج پره، جلوه خاصی را ایجاد می‌کند و رقابت سختی بر سر عنوان قرار گرفتن پایتخت بهار نارنج، بین دو شهر ساری و بابل ایجاد می‌شود، بهارنارنج‌های خوشبو و خوش عطری که باعث توقف هر رهگذر، مسافر و گردشگری زیر پای آن می‌شود تا پره‌های آن را در میان دست‌های خود بگیرد و به استشمام آن بپردازد و حس شادابی و سرزندگی به‌دست آورد.

اگرچه این زیبای شگفت‌انگیز و با طراوت با ناملایماتی مواجه می‌شود و بانوان حریص و طمعکار هنگام جمع‌آوری پره‌های بهارنارنج بدون صبر و بردباری چوبی بر دست می‌گیرند و بر شاخه‌های پر بهاره ضربه می‌زنند تا آن پره‌های تازه و پر را از آن خود کنند اما نمی‌دانند که با این کارشان چه ضربه‌ای علاوه بر سرشاخه‌های تازه درختان بهارنارنج بلکه جلوگیری از میوه‌دهی این محصول نیز می‌شوند یا حتی ممکن است که باعث خشکیدن یک اصله درخت نارنج هم شوند.

بهارنارنج و تهیه انواع شربت و مربا و عرقیات آن

از گلنازخانم بانوی آملی که زیر پای درختان نارنج خیابان شهید بهشتی این شهر نشسته است و با حوصله دانه دانه پره بهار نارنجی را که روی زمین ریخته شده بود، جمع‌آوری می‌کرد و داخل نایلون انتقال می‌داد، می‌پرسم که چرا به جمع‌آوری این بهارنارنج‌ها می‌پردازد؟

او در جواب سوالم می‌گوید: معمولاً از عطر و بوی بهارنارنج حس آرامش‌بخشی و خوبی پیدا می‌کنم و به‌خاطر همین پره‌های تازه و حتی خشک شده آن را لای سجاده نماز قرار می‌دهیم تا هنگام خواندن نماز از بوی خوش آن استفاده ببریم.

این کدبانوی مازندرانی ادامه می‌دهد: از این بهاره‌ها معمولاً برای مربا و عرقیات استفاده می‌کنیم و از عصاره خشک شده آن هم در تهیه کیک و انواع شیرینی بهره می‌گیریم.

وی با اشاره به خاصیت‌های مؤثر بهارنارنج که سرشار از ویتامین c است و برای تقویت بدن و جلوگیری از سرماخوردگی مؤثر است، می‌گوید: در این فصل از این بهاره‌ها برای منزل شربت درست می‌کنم و در مواقع نیاز و برای تقویت جسم از آن می‌خوریم.

گلناز انم خاطرنشان می‌کند: در گذشته یکی از چشم‌انتظاری خانم‌های مازندرانی شروع فصل بهار و شکوفه‌دهی درختان مرکبات به ویژه نارنج بود، چرا که دسته‌جمعی یک روزی را تعیین می‌کردند و برای جمع‌آوری بهارنارنج به باغ یا جاهایی که درختان نارنج وجود داشت، می‌رفتند و این برایشان در کنار سرگرمی بودن یک دورهمی دوستانه هم محسوب می‌شد.

فواید پانزده‌گانه بهارنارنج

نرگس قهرمانی دکترای گیاهان دارویی و طب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خاصیت بهارنارج می‌گوید: نارنج یکی از درختان معروف و محبوب در بسیاری از مناطق کشورمان به ویژه استان مازندران است که از شکوفه‌های آن تا میوه‌های ترش و خوشمزه‌اش دارای خواص متنوعی است، بهار نارنج، که در واقع شکوفه‌های این درخت است، دارای خاصیت‌های فراوانی است که از مهمترین خواص آن می‌توان به تسکین درد معده، بهبود عملکرد معده، تقویت سیستم گوارشی، کمک به خواب عمیق و آرام، کاهش دردهای قاعدگی، از بین بردن سنگ کلیه و مثانه، درمان میگرن و سردردهای عصبی، روشن و درخشان کردن پوست، بهبود وضعیت طحال، کمک به درمان یبوست و آرام بخش برای سیستم عصبی اشاره کرد.

این کارشناس حوزه بهداشت با بیان اینکه دمنوش بهار نارنج یک درمان طبیعی برای رفع مشکلات گوارشی است، عنوان می‌کند: نوشیدن دمنوش تهیه شده از بهار نارنج می‌تواند به تسکین دردهای معده، نفخ، اسپاسم و حتی سو هاضمه کمک کند، در واقع این دمنوش با تقویت سیستم گوارشی، به بهبود عملکرد معده کمک می‌کند.

قهرمانی ادامه می‌دهد: در کنار خواص گوارشی، بهار نارنج دارای خواص آرام‌بخش برای سیستم عصبی نیز است و دمنوش آن کاهش اضطراب و تحریکات عصبی، به آرامش ذهن کمک می‌کند و برای کسانی که با مشکلات روانی مانند افسردگی مواجه هستند، این دمنوش می‌تواند یک گزینه طبیعی و مفید باشد.

وی بهار نارنج را یک راهکار طبیعی برای مشکلات کلیه و مثانه می‌داند و می‌گوید: مصرف ترکیبی از بهار نارنج و آب کرفس می‌تواند در خرد کردن و استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه مؤثر باشد و ترکیب طبیعی آن، یک راهکار سالم و بدون عوارض جانبی برای مشکلات ادراری است.

متخصص گیاهان دارویی و طب اسلامی با بیان اینکه برای کسانی که با مشکلات خواب مواجه هستند، بهار نارنج می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده باشد، می‌گوید: با نوشیدن مقداری عرق بهار نارنج قبل از خواب، می‌توان به خواب عمیق و آرام دست پیدا کرد، البته همیشه باید مراقب مصرف معقول و مناسب این محصول بود.

وی اضافه می‌کند: بهار نارنج دارای مواد آنتی‌اکسیدانی فراوانی است که به محافظت بدن در برابر حملات رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، این خاصیت می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های مزمن و جدی کمک کند و در نتیجه، سیستم ایمنی را تقویت کند.

قطره عرق بهار نارنج، هضم کننده طبیعی غذا

قهرمانی با بیان اینکه اگر با مشکلات هضمی مواجه هستید، اضافه کردن چند قطره عرق بهار نارنج به چای می‌تواند راه‌حلی طبیعی و مؤثر باشد تا هضم بهتری داشته باشید و از ناراحتی‌های معده جلوگیری کنید، در منابع طب سنتی، بهار نارنج به عنوان یک درمان طبیعی برای سردردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی معرفی شده است، همچنین اگر با مشکلات مرتبط با طحال مواجه هستید، مصرف منظم بهار نارنج می‌تواند به بهبود وضعیت طحال کمک کند و از بزرگ شدن آن جلوگیری می‌کند.

این کارشناس طب اسلامی خاطرنشان می‌کند: استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی برای مشکلات زنانه مانند دردهای قاعدگی و نشانه‌های یائسگی همیشه گزینه‌ای مطمئن و بدون عوارض جانبی بوده است، دمنوش و عرق بهار نارنج به تسکین تغییرات هورمونی و نشانه‌های همراه آن مانند استرس و اضطراب کمک می‌کند، این دمنوش‌ها برخلاف داروهای شیمیایی، طبیعی و در صورت مصرف معقول بدون عوارض جانبی هستند.

به گزارش ایمنا، با وجود این اشتیاق و فواید چنین نعمت خدادادی بین بانوان مازندرانی و برای هم‌استانی‌ها جای خالی یک مدیریت برای ماندگاری این سنت دیرینه احساس می‌شود آن هم در شهری مانند بابل گذر به گذر آن درخت نارنج کاشته شده است و با عبور از خیابان‌های آن، عطر شمیم لذت‌بخشی حس می‌کنید، متأسفانه برنامه مدون دائمی در نظر گرفته نشده است و با وجود این که در سال‌های گذشته ادعایی بر اجرای جشنواره‌ای با عنوان جشن بهارنارنج از سوی نهادهای مرتبط شده بود، اما تاکنون اقدام خاصی انجام نشده است و ثبت شدن آن در فهرست میراث ملی فقط در حد خبر باقی ماند، در حالی‌که می‌توان برای این خوشبوکننده هوای مازندران برنامه‌های متنوعی را چون سایر آئین‌های سنتی و محلی به اجرا درآورد.

گزارش از کبریا مقدس، خبرنگار ایمنا در مازندران

کد خبر 751417

دیگر خبرها

  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • بازی پرسپولیس-نساجی، بدون حضور بانوان!