Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: تعداد کتاب‌های مورد مطالعه مهم نیست بلکه خواندن کتاب‌های خوب و کاربردی مهم است کتاب‌های که سبک زندگی و مهارت درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد و در عین حال شرایط را برای رشد و تعالی جامعه فراهم می‌کند.

سمانه زالی در گفت‌وگو با میزان پیرامون تاثیر فضای مجازی بر سرانه مطالعه گفت: فضای مجازی بخش زیادی از زمان افراد را در اختیار خود قرار داده و جذابیت‌های بصری در کنار مطالب کوتاه توانسته نظر افراد را به خود جالب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: قدرت فضای مجازی در مقابله با کتاب قابل مقایسه نیست همین امر کم شدن سرانه مطالعه را به همراه داشته در این میان کمبود اطلاعات مخاطبان از کتاب‌های با ارزش منتشر شده نیز بر وخامت شرایط افزود است.

زالی کوتاه نویسی را یکی از مقوله‌های فضای مجازی دانست و ابراز کرد: کوتاه نویسی و در عین ارسال کامل اطلاعات از خصایص و ویژگی‌های فضای مجازی بوده که در تغییر ذائقه افراد تاثیر فراوانی را بر جای گذاشت به حدی که اکنون مردم ترجیح می‌هند کتاب‌هایی را مطالعه کنند که حجم کمتر و اطلاعات بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی در مورد کتاب فروشی‌ها ابراز کرد: کاهش سرانه مطالعه بر روی کتاب فروشی‌ها نیز تاثیر گذاشته و فعالیت‌های آنان را با رکود همراه کرده، اما فضای مجازی و شکل گیری پلت فرم‌های متنوع برای خواندن کتاب در فضای مجازی روی دیگر این داستان است، زیرا برای کسانی که امکان رفتنن به کتاب فروشی‌ها برایشان میسر بسیار کار ساز‌تر است.

نویسنده کتاب «دل من هیچ» فعالیت ناشران در فضای مجازی را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: ناشران با ایجاد سایت‌ها و فضای‌هایی برای معرفی کتاب‌ها شرایط مناسبی را خصوصا در ایام کرونا فراهم کردند که البته مورد استقبال هم قرار گرفت و شیوه‌ای نوین در دنیای فناوری بود هم اکنون بسیاری از مخاطبان از این گزینه استفاده می‌کنند تا کتاب‌های خود را خریداری و در درب منازل تحویل بگیرند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار ادبیات اینجا کلیک کنید

وی شیوه مطالعه درست را مهم خواند ابراز کرد: تعداد کتاب‌های مورد مطالعه مهم نیست بلکه خواندن کتاب‌های خوب و کاربردی مهم است کتاب‌های که سبک زندگی و مهارت درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد و در عین حال شرایط را برای رشد و تعالی جامعه فراهم می‌کند.

زالی به کتاب‌های بی ارزش اشاره و بیان کرد: کتاب‌هایی هستند که ابتذال را رواج می‌دهند این نوع کتاب‌ها بسیار خطرناک بوده و همانند سم مهلکی برای جامعه محسوب می‌شود در حالی که کتاب‌های خوب و کاربردی و ارزشمند عموما از نظر خوانند‌ها دور می‌ماند و دیده نمی‌شود این یک آسیب است و باید برای رفع آن تدابیری راهبردی اندیشیده شود.

وی تبلیغ را بخش مهمی از فعالیت‌ رسانه دانست و ابراز کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در معرفی کتاب‌ها داشته باشند از سوی دیگر ترویج فرهنگ مطالعه توسط برخی رسانه که بیشتر مورد توجه مردم هستند همانند رسانه ملی بسیار کاربردی‌تر بوده و نقش موثری را در آشنا کردن مردم با سرانه مطالعه دارد.

زالی اهمیت مطالعه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وقتی سخن از سرانه مطالعه در میان می‌آید باید آن را برای شاخص‌های خاصی همانند کتاب‌های ارزشمند و کاربردی در زندگی آن را بررسی و مورد توجه قرار داد این مهم برای نوجوانان و کودک بسیار مهمتر و با اهمیت‌تر است، زیرا ذهن آنان آماده دریافت و فرهنگ پذیر بود و هر گونه آموزش آینده کشور را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات سرانه مطالعه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات سرانه مطالعه سرانه مطالعه فضای مجازی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند