Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش بینی های انجام شده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی تا ۲ هفته آینده روند افزایشی دارد از همین رو دغدغه اصلی ما افزایش ظرفیت تخت ها و مدیریت بهتر تخت های بیمارستانی است.
وی ادامه داد: در موج ششم شیوع کرونا تعداد بیشتری از کودکان نیازمند بستری و خدمات درمانی ویژه هستند که در این راستا هماهنگی برای افزایش ظرفیت بیمارستان اکبر و استفاده از ظرفیت بقیه بیمارستانها برای خدمات رسانی به کودکان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: کمیته مربوط به تحلیل و بررسی مرگ و میرها نیز فعال شده که علل مرگ و میرهای خاص در موج ششم شیوع کرونا را بررسی می کند و همه دانشگاه های استان در این موضوع دخیل هستند.

وی افزود: تلاش می شود همه بیماران پرخطر که احتمال بدحالی دارند زودتر شناسایی شوند و خدمات دقیق‌تری را دریافت نمایند.
دکتر انجیدنی ادامه داد: بیماران پرخطر و دارای بیماری زمینه ای موشکافانه تر بررسی می‌شوند و اگر مشکلی در حوزه خدمت رسانی مشاهده شد، کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات نیز فعال است و همه افراد می توانند از طریق شماره تلفن ۱۹۱ و انتخاب گزینه چهار به کارشناسان کمیته نظارت متصل شده و در هر لحظه از شبانه روز شکایات خود را مطرح کنند.

وی گفت: مشابه این حالت را برای مادران باردار داریم که به عنوان مادر پر خطر محسوب می شوند و همه ارکان سیستم درمانی توجه بیشتری به این بیماران دارند تا با  تحلیل مرگ و میرها به سویی حرکت کنیم که از مرگ های قابل اجتناب جلوگیری شود.
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی به مردم توصیه کرد پروتکل های بهداشتی را بهتر رعایت کنند تا مشکلات کمتری به وجود آید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۲۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۸۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و هشت دُز اول، ۵۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۹۳۰ دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۷۳ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۸ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۱۱ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت هیچ شهری آبی نیست.

"پاندمی کرونا" در جهان ۴۲۰ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۳۹ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۸۸۳ هزار و ۶۱۷ نفر را گرفته است. ۳۴۴ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۶۱۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۷۹ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۵۵ هزار و ۴۹۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

برچسب‌ها کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا ویروس کرونا خراسان رضوی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور