Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:27:51 GMT

کشف احتکار بیش از ۱۳ تُن برنج در قزوین

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۸۴۱۴

کشف احتکار بیش از ۱۳ تُن برنج در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اعلام کرد: در بازرسی از انبار یکی از فروشگاه‌های کلان زنجیره‌ای بیش از ۱۳ تُن برنج سهمیه‌ای که به بازار عرضه نشده بود کشف و ضبط شد؛ در این زمینه پرونده‌ای برای رسیدگی به ابعاد تخلف تشکیل شده و به قید فوریت در دست اقدام است.

هوشنگ محمدی از نظارت روزانه گشت‌های این سازمان بر بازار و مراکز عرضه استان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه گشت‌های مشترک تعزیرات نظارت بر بازرسی‌ها را در ایام پایانی سال به اقلام و کالاهای اساسی به‌خصوص ارزاق مصرفی معطوف کرده‌اند که طرح ویژه نوروزی از ۱۵ اسفند آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین، وی گفت: تمرکز جدی بر کالاهای سهمیه‌ای به‌ویژه برنج را در برنامه داریم تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم از هرگونه گران‌فروشی و تخلف که سبب بی‌ثباتی در این حوزه می‌شود جلوگیری کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه ما همچنان تقویت گشت‌های مشترک است و در همین ارتباط از تمامی ظرفیت‌ها به‌خصوص ظرفیت مردمی بهره خواهیم برد. هم اکنون گشت‌های مشترک تعزیرات به‌صورت روزانه در استان فعال است و گزارش رسیدگی‌ها به‌طور مستمر اطلاع‌رسانی می‌شود و از همه کمک‌ها و پیشنهادها در برگزاری هر چه بهتر گشت‌ها استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: گشت سیار تعزیرات استان در ادامه بازدیدها و نظارت بر بازرسی‌ها در راستای تحول سازمان تعزیرات و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازدید به‌عمل می‌آورد. در بازرسی از انبار یکی از فروشگاه‌های کلان زنجیره‌ای بیش از ۱۳ تُن برنج سهمیه‌ای که به بازار عرضه نشده بود کشف و ضبط شد؛ در این زمینه پرونده‌ای برای رسیدگی به ابعاد تخلف تشکیل شده و به قید فوریت در دست اقدام است.

محمدی تصریح کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قزوین در حین انجام  مأموریت در محور اتوبان «قزوین -تاکستان» با مشکوک شدن به یک خودرو عبوری پس از متوقف ساختن آن بیش از۱۰۰۰ ثوب انواع البسه را کشف کرده و پرونده برای رسیدگی به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این اداره کل ارجاع شد. شعبه با احضار متهم و بررسی اسناد و مدارک موجود، تخلف انتسابی را محرز تشخیص داده و متهم را به ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت ۱۵۰میلیون تومان جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قزوين برنج تعزيرات حكومتي احتکار گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در بازرسی از انباری واقع در شهر اصفهان ۳۵ میلیارد ریال انواع لوازم آشپزخانه قاچاق را کشف و توقیف کردند.
سردار محمدرضا هاشمی فر افزود: در این عملیات یک نفر دستگیر و پرونده متهم برای بررسی بیشتر تحویل مراجع قضایی شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد