Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - حسن ساسانی گفت: توزیع آب در بهمن امسال تحت عنوان آبیاری کشت پاییز دوم با لحاظ محدودیت‌های منابع آبی و رعایت خط قرمز آب شرب طی ۱۲ روز رهاسازی آب از سد زاینده رود از تاریخ دوازدهم بهمن انجام شد.

شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تمام توان خود و با بهره گیری از ماشین آلات سنگین و سبک و گروه‌های یگان حفاظت، گشت و بازرسی، حفاظت رودخانه، حراست و کنترل بازرسی شرکت میراب زاینده رود با برنامه ریزی دقیق و تقسیم کار در بازه‌های مختلف رودخانه حراست و پایداری آب را مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: اگرچه با مسافت حدود ۲۴۰ کیلومتری طول رودخانه و وسعت شبکه توزیع آبیاری، بدلیل تجمع زباله و بسته شدن موقتی بعضی از سردهنه‌ها و کانال‌ها برای تعداد محدودی از کشاورزان آب با تاخیر و زحمت درد سترس قراگرفت، اما با اقدامات صورت گرفته در شبکه‌های آبیاری رودشت و آبشار توزیع آب به بهترین شکل ممکن در شرایط موجود توزیع شد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خروجی آب از سد زاینده رود طبق توافقات صورت گرفته بیست و چهارم بهمن کاهش یافت.


انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقابه کشاورزان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد