Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سویه جدید کرونا نشان داده‌ که این ویروس به مانند سویه‌های قبلی خیلی از کودکان فاصله نمی‌گیرد و این قشر را هم درگیر می‌کند، میزان ابتلا کودکان در استان هرمزگان به کرونا نیز بالا گزارش شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کرونا ویروسی بود که موجب شد بسیاری از سبک‌زندگی‌ها تغییر پیدا کند، سفرها، دورهمی‌ها، تجارت و کسب‌و‌کارها همه و همه تحت‌ تاثیر سوغاتی از چین قرار گرفت و خیلی‌ها به دلیل رعایت پروتکل‌ها سبک‌ زندگی خود را با پروتکل‌های بهداشتی تنظیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما در این بین بودند و هستند کسانی که خود را مصون از هر نوع ویروس می‌دانند و بدون توجه به هشدارها و دستورالعمل‌ها روابط خود را تنظیم می‌کنند بی‌توجه به اینکه اقدام آن‌‌ها روی زندگی سایرین تأثیر می‌گذارد و ممکن است بر اثر بی‌احتیاطی آن‌ها جان افراد دیگری به خطر بیفتد.

امروز اگر به بوستان‌های ساحلی بندرعباس بروید خواهید دید این قبیل افراد با چادرهای رنگی زیاد به چشم می‌خورند، افرادی که بی‌توجه به وضعیت قرمز کرونایی آن‌ هم ناشی از شیوع همزمان دلتا و امیکرون به هرمزگان سفر کرده‌اند و نگرانی‌هایی برای مردمی ایجاد کرده‌اند که خود بهتر از هرکس دیگر می‌دانند این استان توان تحمل پیک‌های جدید کرونایی را ندارد چرا که زیرساخت‌های درمانی‌اش ضعیف است و کادر بهداشت و درمان خسته و فرسوده شده‌اند.

امروز دیگر کرونا فقط با سالخوردگان و بزرگسالان سر و کار ندارند بلکه رفتار سویه امیکرون نشان می‌دهد کودکان نیز می‌توانند قربانی شیوع امیکرون باشند، کودکانی که امروز مجبورند در چند جبهه با کرونا بجنگند؛ اول در مدارس که به واقع رعایت پروتکل‌ها در آن سخت‌ است، دوم در پارک‌ها و بوستان‌ها و سواحل و سوم به دلیل اشتغال والدینشان که رعایت پروتکل‌ و استفاده از ماسک در آن‌ها کاهش یافته‌ است.

زنگ خطر ابتلا به کرونا برای کودکان به صدا درآمده البته همزمان واکسیناسیون آن‌ها نیز آغاز شده، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان صبح امروز در خصوص میزان ابتلای کودکان به کرونا اظهارداشت: سویه جدید کرونا بسیار خطرآفرین است و از همین‌ رو باید رعایت‌ها و توجهات به پروتکل‌ها افزایش پیدا کند چرا که در این پیک کرونا شاهد هستیم که شمار کودکان بستری و مبتلا به سویه اُمیکرون 60 درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: برای مقابله با سویه جدید کرونا و امیکرون چاره‌ای جز افزایش ایمنی کودکان نیست بنابراین علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بایستی تزریق واکسن کرونا برای کودکان در اولویت خانواده‌ها قرار بگیرد و آن را با جدیت دنبال کنند.

نوروزیان بیان‌ کرد: هم‌ اکنون در استان هرمزگان واکسیناسیون کودکان علیه کرونا با دو واکسن کاملاً بی‌خطر و بسیار مؤثر سینوفارم و پاستوکووک در حال انجام است که ضروری است والدین کودکان در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند که این امر نیز به خوبی مدیریت و به سرانجامی مثبت برسد.

وی در رابطه با آمار 24 ساعت گذشته نیز گفت: در یک روز اخیر 9 نفر دیگر جان خود را از دست دادند که از این 9 نفر 4 نفر واکسن نزده بودند، یک نفر فقط یک دوز واکسن را تزریق کرده بود، سه نفر از فوتی‌ها دو دوز واکسن را زده بودند و مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بودند و یک نفر از آن‌ها هم سه دوز واکسن را تزریق کرده بود اما مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بوده است.

عادی انگاری ممنوع

علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم اولویت نخست و اصلی این ستاد است، عنوان کرد: فرمانداران، بخشداران و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان هرمزگان، تلاش مضاعفی در راستای جلوگیری از عادی انگاری داشته باشند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی پیگیری و نظارت شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و کاهش تجمعات، ادامه داد: جلوگیری از تجمع بیش از 20 درصد ظرفیت در تالارهای پذیرایی ضروری است و همچنین لازم است، با توجه به شرایط شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، رستوران‌ها حداقل به مدت یک هفته، غذا را صرفا به صورت بیرون بر ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: با توجه به فصل گردشگری در استان هرمزگان، رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف، بازارها و مجتمع های تجاری، مورد تاکید ویژه است.

رئوفی تصریح کرد: در خصوص مدارس و دانشگاه‌ها نیز تعطیلی عمومی نداریم اما به اقتضای شرایط هر مرکز آموزشی، در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد تکمیل واکسیناسیون به خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا در جلوگیری از فوت بر اثر ابتلا به کرونا، گفت: بیشتر فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در هرمزگان، واکسن تزریق نکرده‌ یا سه دوز واکسیناسیون کامل را انجام نداده بودند و با توجه به این موضوع، مردم تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا را با جدیت انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اینکه تا عید نوروز شرایط بهتری به لحاظ مدیریت بیماری کرونا داشته باشیم، اجرای مصوبات این ستاد به طور جدی از سوی کمیته‌های مرتبط و دستگاه‌های مسئول پیگیری و نظارت شود.

تمدید یک‌هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی/ لزوم ارائه تست منفی کرونا برای کارکنان واکسن‌نزدهنگرانی اهالی چاپ از اعمال شرط سقف و سابقه برای واردات کالا در شرایط کروناییاحتمالاً موج ششم کرونا را در اسفندماه پشت سر بگذاریم

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار در 48 ساعت گذشته 16 هرمزگانی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این امر می‌طلبد که مردم رعایت بیشتری داشته‌ باشند و مسئولین به ویژه مسئولین آموزشی اهتمام بیشتری بر ادامه روند آموزش مجازی به خرج دهند.

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان جدید کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۱۹ (دو هزار و سیصد و نوزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۵۵ درصدی داشته است.


آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۵۲,۲۰۰ (سه میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۴,۹۵۴,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امرو

نیم سکه، امروز به ۲۴,۲۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۸۲ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۷,۳۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان