Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - محمد امین یوسف زاده گفت: در ایام دهه مبارک فجر به همت بخش طراحی کالیبر مدیریت و متخصصان فنی تولید در نورد ۶۵۰، مشکلات مربوط به تولید تیرآهن‌های سنگین ۲۷ و ۳۰ (که با تولید ۳۰ شروع شده است) که وابستگی صد درصدی به تامین غلتک‌های ۴۰ تنی فورج خارجی داشتند و با ریسک بالای توقف تولید مواجه بود، مرتفع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اقدام به دنبال بروز مشکل بسیار جدی در تامین غلتک‌های فورج وارداتی برای تولید تیرآهن‌های ۲۷ و ۳۰ و سایر H‌های سنگین (که قیمت بالایی هم دارند) در قفسه ۹۰۰ (BD) در کارگاه نورد ۶۵۰، که با وجود سه سال پیگیری هنوز تامین نشده است، صورت گرفت.

به گفته او به دنبال مواجه با تحریم‌ها و مسیر بسیار دشوار تامین غلتک‌های فورج، از حدود ۶ ماه پیش و به دنبال دو مرحله استفاده ناموفق از غلتک‌های ریخته گری تولید داخل و بروز حادثه برای آن‌ها، با ارائه طرحی جسورانه، برای کاهش نیروی نوردی و جلوگیری از حادثه اقدام نمودیم.

در این راستا به لطف وجود قفسه جدید آلمانی ۵ A و تغییر صد در صدی در طراحی، با تراش و آماده سازی غلتک‌های مربوطه، آن‌ها آماده ورود به خط شدند.

بعد از این مرحله، قطعات تکنولوژی تکمیلی از جمله هادی‌های جدید آماده سازی شده و در نوزدهم بهمن به خط برده شدند و خوشبختانه بیستم بهمن پروفیل تیرآهن ۳۰ بر اساس استاندارد ملی با موفقیت تولید گردید.

یوسف زاده در پاسخ به این سوال که طراحی جدید چه مزایایی را در پی داشته است گفت: نیاز به واردات غلتک‌های فورج صفر می‌شود، انتظار داریم با بکارگیری سیستم تاندم میل که به لطف وجود قفسه چهار غلتکی جدید (انیورسال جدید ۵ A) میسر شد تاثیر قابل توجهی در کیفیت تولید و کاهش مصرف فلز و همچنین شاخه‌های طول کوتاه در تیرآهن ۳۰ را داشته باشد و همچنین این روش منجر به کاهش قابل توجه مصرف غلتک خواهد شد ودر استند میانی ۸۰۰ که قبلاً با تناژ حدود ۶۰۰۰۰ تن اسقاط می‌شد تا تناژ حدود سیصد هزار تن افزایش ظرفیت پیدا می‌کند.

سرپرست خدمات فنی و تولید مدیریت مهندسی نورد ۶۵۰ ذوب آهن نیز در ادامه گفت: تولید تیرآهن ۳۰ با طراحی جدید، یک امتحان کامل برای بخش مهندسی نورد بود و خداوند را شاکریم که توانستیم سربلند از آن بیرون بیاییم.

علیرضا مهرابی می‌گوید زمان تکمیل طرح‌های جدید در نورد معمولاً دو تا سه دوره کاری در یک پروسه یک ماهه به طول می‌انجامد، این پروفیل در اولین مرحله تولید و در یک روز، به نتیجه نهایی رسید و پروفیل IPE ۳۰ مورد نیاز ذوب آهن را آماده تحویل به مشتری نمود؛ لذا با اطمینان می‌توان گفت بلوغ صنعتی، نتیجه این پروژه بزرگ صنعتی است که با حداقل هزینه اجرا شد.


انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان تولید تیرآهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

 بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با ۱۶۹، خیابان احمدآباد ۱۸۰، بزرگراه خرازی ۱۵۶، خیابان زینبیه ۱۷۵، خیابان فرشادی ۱۶۷، بولوار کاوه ۱۶۸، کردآباد ۱۵۵ و ایستگاه ولدان ۱۶۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.


شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۲۵، پارک زمزم ۱۴۵ و رهنان ۱۳۶ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و هوای سپاهان شهر با عدد ۳۵ پاک است.

کیفیت هوا در ایستگاه خیابان پروین اعتصامی با عدد ۹۰، خیابان فیض ۹۹ و خیابان میرزا طاهر ۸۰ AQI در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۲، شاهین‌شهر ۶۴، کاشان ۵۱ و قهجاورستان ۷۹ در وضعیت قابل قبول، مبارکه با میانگین ۴۴ پاک و نجف آباد ۱۰۴ و زرین‌شهر ۱۰۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد