Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:22:58 GMT

دیار کریمان میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۰۱۲۳

دیار کریمان میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد روز شنبه در نشست خبری افزود: آیین استقبال از پیکر چهار شهید دوران دفاع مقدس در کرمان ساعت ۹ صبح سوم اسفند همزمان با سالروز آغاز عملیات خیبر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: آیین تشییع چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس از فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی تا گلزار شهدای کرمان بصورت خودرویی انجام و آیین وداع با این شهدا نیز سه شنبه شب در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه آیین تدفین چهار شهید جوان گمنام میهمان این استان همزمان انجام نمی شود تصریح کرد: روز جمعه یک شهید ۱۹ ساله عملیات تک دشمن که چهار خرداد سال ۶۷ در شلمچه به شهادت رسیده در شهرک شهید باهنر کرمان و همان روز یک شهید ۲۲ ساله عملیات کربلای پنج که در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ به شهادت رسیده در روستای سیرچ تدفین می شود.

وی با بیان اینکه روستاهای زیادی درخواست حضور شهدای گمنام را دارند که از مرکز با این درخواست ها موافقت نمی شود گفت: سیرچ با توجه به گردشگرپذیر بودن، نخستین روستایی است که میزبان شهید گمنام می شود.

سرهنگ پاسدار مهدوی‌فرد گفت: پیکر مطهر شهید ۱۹ ساله دیگری که از شهدای عملیات کربلای پنج است شنبه هفته آینده در محل تیپ مکانیزه ذوالفقار و آخرین شهید 
که ۱۷ ساله و از شهدای عملیات بدر و سالروز شهادت او ۲۰ اسفند سال ۶۳ است، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در پارک مادر شهر کرمان تدفین می شود.
 
وداع با چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای کرمان 

وی گفت: پیکر مطهر شهدای گمنام پس از برگزاری آیین وداع در گلزار شهدای کرمان تا زمان تدفین در مراسم و آیین های مذهبی حضور خواهند داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: حدود ۲ هفته قبل نیز چهار شهید گمنام در این استان تدفین شدند و اکنون تعداد گلزار شهدای گمنام موجود در کرمان از ۱۱۲ مورد و ۲۹۲ شهید به ۱۱۶ گلزار با ۲۹۶ شهید ارتقا یافته است و با تدفین این چهار شهید این اماکن به ۱۲۰ مورد با ۳۰۰ شهید گمنام خواهد رسید.
 
وی تاکید کرد: ۹ گلازار شهدای گمنام استان کرمان از مجموع ۱۱۲ گلزار مربوط به مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی است که یادمان این اماکن به طور کامل ساخته شده است، ۲۰ مورد مربوط به مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه است که احداث یادمان آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۳ گلزار در مجموعه شهری است که یادمان ۱۹ مکان به بهره برداری رسیده و در ۴۸ مکان یادمان در حال احداث است که از ۳۰ تا ۹۵ درصد عملیات فیزیکی انجام شده و در ۹ مکان هم هیچ اقدامی صورت نگرفنه و قرار است با کمک گرفتن از معادن استان این یادمان ها احداث شوند.

سرهنگ پاسدار مهدوی‌فرد اظهار داشت: از مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۰ شهید جاویدالاثر کشور پیکر مطهر ۲ هزار و ۹۰۰ شهید هنوز باقی مانده است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: سیر آمار تدفین شهدای گمنام در استان کرمان از سال ۶۱ تاکنون که تعداد زیاد در مکان های اندک انجام می شد اکنون به تعداد اندک در مکان های متعدد رسیده و درصددیم نقاط تدفین پیکرهای مطهر شهدا را در شهر کرمان افزایش دهیم.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان شهدا شهید گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان شهدا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان شهدا شهید گمنام حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلزار شهدای کرمان چهار شهید گمنام شهدای گمنام استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

پیکر پاک یک شهید گمنام از جوانان رشید ایران زمین در دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس امروز در دانشگاه قم بر روی دستان دانشجویان نسل جدید انقلاب تشییع شد.

دانشجویان دانشگاه قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مراسم بدرقه‌ی پیکر یک لاله‌ی گمنام آمدند و با ادای احترام به مقام این شهید والامقام، علت حضورشان را قدردانی از شهیدان و خانواده‌های صبورشان بیان کردند.

این شهید گمنام که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد؛ یکی از دو شهیدی است که عصر جمعه در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

در پایان مراسم هم دانشجویان اساتید و طلاب با تجمع در ورودی دانشگاه از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد