Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تأکید مقامات بهداشتی کشور بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا شاهد عدم استقبال مردم از دریافت نوبت سوم واکسن هستیم؛ این در حالی است که نمودار موارد بستری و فوتی کرونا با شیوع اومیکرون روند صعودی به خود گرفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا به طور روزافزونی در حال افزایش است و به همین دلیل مقامات بهداشتی کشور مدام بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با این وجود آمار واکسیناسیون کرونا در کشور نشان می‌دهد که از جمعیت 62 میلیون نفری که دوز اول و 55 میلیون نفری که دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند تنها 22 میلیون نفر دوز سوم را نیز دریافت کرده‌اند اما چرا پوشش واکسیناسیون دوز سوم در کشور پایین است؟

عادی‌انگاری کرونا؛ تقصیر مردم یا مسئولین؟

از زمان افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور، محدودیت‌های کرونایی به حداقل رسید. این تصمیم که به نظر می‌رسید با هدف چرخیدن چرخ اقتصادی کشور انجام شده باشد خود عاملی برای عادی‌انگاری وضعیت کرونا بود.

اگرچه اجرای سختگیرانه محدودیت‌های کرونایی در شرایطی که بسیاری از مشاغل در پی شیوع کرونا آسیب فراوانی دیده‌اند؛ به نظر سخت و غیرممکن می‌رسد اما دولت می‌توانست با اعمال محدودیت‌هایی برای حضور افراد واکسینه نشده در اماکن عمومی، اهمیت تزریق واکسن کرونا را پررنگ‌تر جلوه دهد. در این راستا نیز برخی محدودیت‌ها تحت عنوان محدودیت‌های هوشمند کرونایی اجرا شد اما به دلیل نبود ضمانت اجرایی و عدم نظارت کافی بر رعایت آن، عملاً به حاشیه رفت و موفق نبود و همین مسئله یعنی احساس نبود نظارت کافی بر کنترل کرونا و واکسیناسیون در کشور را می‌توان عاملی برای عادی‌انگاری وضعیت کرونا دانست.

بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است؟

در حالی که مقامات بهداشتی کشور مدام اعلام می‌کنند که بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است؛ نتایج برخی مطالعات و اظهارنظر بسیاری از پزشکان، حاکی از آن است که استفاده از پلتفرم‌های مختلف و ناهمگن در واکسیناسیون، اثربخشی بیشتری دارد؛ برای مثال برخی اعضای کمیته علمی کرونا بارها اعلام کرده‌اند که تزریق واکسن‌های پروتئینی به عنوان دوز سوم واکسن سینوفارم، آنتی‌بادی‌ها را بیشتر افزایش می‌دهد. همین مسئله باعث افزایش اقبال مردم به تزریق واکسن‌هایی نظیر پاستوکووک پلاس، اسپایکوژن و آسترازنکا می‌شود اما میزان تولید و واردات این واکسن‌ها محدود است و طبیعتاً یک نوع واکسن کفاف همه جامعه هدف را نمی‌دهد.

اگرچه بسیاری از افراد نیز بنا به گفته متخصصین واکسن مشابه دوز اول و دوم خود را در دوز سوم تزریق می‌کنند اما برخی نیز حساسیت بیشتری در انتخاب نوع واکسن دوز سوم به خرج می‌دهند. با این وجود بسیاری از مراکز همه انواع واکسن‌ها را ندارند و با گذشت حدود یک‌سال از آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور، نقشه توزیع واکسن کرونا در کشور مشخص نیست و همین امر باعث سردرگمی برخی مردم و منصرف شدن آنها از تزریق دوز سوم واکسن کرونا می‌شود.

فعالیت گروه‌های ضدواکسن در فضای مجازی

فعالیت گروه‌های ضدواکسن در فضای مجازی نیز در ماه‌های اخیر گسترده‌تر شده؛ شیوع سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا در کشور و کاهش نسبی اثربخشی واکسن‌ها نیز بهانه خوبی برای این افراد است تا به تبلیغاتی علیه واکسن بپردازند؛ عدم اقناع افکار عمومی، منتشر نکردن مقالات مربوط به عوارض واکسن‌های مصرف شده در کشور و کم‌توجهی سیاست‌گذاران به تأثیر محتواهای تولیدشده از سوی گروه‌های ضدواکسن بر افکار عمومی و عدم پاسخگویی مناسب به شبهات مطرح شده از سوی آن‌ها، باعث کم‌تر شدن اعتماد مردم به واکسیناسیون کرونا شده است.

سازمان جهانی بهداشت: قرنطینه اومیکرون 7 تا 10 روز استعلائم شایع اومیکرون در کودکان چیست؟شناسایی ترکیب دلتا و اومیکرون در یک بیمار/ آغاز بررسی عفونت دلتاکرون در انگلیسمبتلایان اومیکرون می‌توانند تا 10 روز ناقل ویروس کرونا باشند!انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا تزریق دوز سوم واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا کرونا در کشور عادی انگاری محدودیت ها واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن اشاره به ضرورت حجاب و عفاف بیان کرد: طرح نور پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نایب امام زمان (عج) توسط فراجا آغاز شده و لذا لازم است از نیروی انتظامی از بابت این طرح تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته سردار رادان در جمع مردم قم حاضر و درباره طرح نور توضیح دادند و جمعیت باشکوهی از همه اقشار قم در این مراسم حضور داشته و فریاد نیروی انتظامی تشکر را سر دادند، افزود: مردم ما قدردان نیروی انتظامی هستند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اکثریت بانوان جامعه ما حجاب را رعایت می‌کنند، تاکید کرد: دشمن حساب شده وارد مقوله حجاب شده و با برنامه‌ریزی عمل می‌کند وقتی شاهد هستیم که برخی زنان با بدنی نیمه عریان در جامعه حاضر می‌شوند مشخص است که این امر باید حساب شده و برنامه‌ریزی شده قلمداد شود.

شریفی نیا با بیان اینکه اگر چه افراد بی توجه اندک هستند اما بازهم ما از نیروی انتظامی می‌خواهیم که حتی یک مورد هم از برخورد دریغ نکنند و بدون مماشات وارد عمل شوند، ابراز کرد: نیروی انتظامی ابتدا با رأفت اسلامی و محبت و تذکر و یاد آوری وارد شود اما اگر کسی بخواهد مقاومت و ایستادگی کند و جامعه را به لجن بکشد باید طبق قانون مورد برخورد قرار گیرد و به دادگاه معرفی شود.

وی خواستار برخورد با خودروهایی شد که سرنشینان آن کشف حجاب می‌کنند و افزود: متأسفانه بعضاً در این زمینه سهل انگاری شده و باید جبران شود.

امام جمعه آرادان ادامه داد: امروز حتی در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا جنبش‌های اعتراضی و تظاهرات گسترده برای حمایت از فلسطین انجام می‌شود اما همان کسانی که در زن زندگی آزادی به ما می‌گفتند که چرا آزادی نیست باید امروز ببینند که با چه گرگ منشی به دانشجویان آمریکایی با غیرت که علیه ظلم اسرائیل فریاد می‌زنند حمله مسلحانه می‌شود.

شریفی نیا با بیان اینکه آزادی بیان غربی این روزها به تمام دنیا مشخص شده است، گفت: از همه زمان‌ها امروز بیشتر چهره مزورانه آمریکا و غرب را در زمینه حقوق بشر شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اگر چه باید امروز همه چیز از موشک و زیردریایی و پهپاد و … داشته باشیم اما قدرت، قدرت رسانه است، افزود: این قدرت امروز در جهان اسلام و مقاومت بر قدرت رسانه‌های غربی و صهیونیستی نیز غالب می‌شود و امروز شاهد این موضوع هستیم که دانشجویان آمریکایی در راهپیمایی هایشان در حمایت از فلسطین پرچم ایران را در دست دارند.

کد خبر 6089089

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود