Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی گفت: حضور دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار محقق شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، امین باقی زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی عنوان کرد: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ۵۸ دانشگاه از ایران در میان ۳۹۸ دانشگاه از ۲۸ کشور اسلامی در این لیست حضور دارند و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برای اولین بار در این رتبه‌بندی حضور یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به نقل از رئیس موسسه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اضافه کرد:  موسسه ISC به‌منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام، معیارهای پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) را در نظر گرفته است و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را موردسنجش و ارزیابی قرار داده است و نکته مهم دیگر در معیارهای این رتبه‌بندی این است که ابعاد کمی و کیفی پژوهش هم‌زمان با هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

باقی زاده ضمن اعلان مراتب تشکر حوزه پژوهشی از کلیه اعضا محترم هیأت‌علمی به سبب انجام فعالیت‌های علمی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه و هیأت‌رئیسه محترم دانشگاه خصوصاً جناب آقای دکتر حسین محبی رئیس محترم دانشگاه به جهت ایجاد زمینه‌ها، امکانات و شرایط لازم و حمایت‌های بی‌دریغ برای انجام فعالیت‌های مربوطه، این موفقیت را به جامعه دانشگاهی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی هر چه بیشتر دانشگاه در مجامع علمی ملی و بین‌المللی باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان دانشگاه دانشجو دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته جهان اسلام رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)