Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:29:13 GMT

چه شد که کار «فوتبال اترک» به مزایده رسید؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۱۲۱۲

چه شد که کار «فوتبال اترک» به مزایده رسید؟

ایسنا/خراسان شمالی باشگاه فوتبال اترک با نام «باشگاه فرهنگی ورزشی اترک خراسان شمالی» یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۹۸ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مقاومت تهران در لیگ دسته ۲ با ورود اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی به عنوان متولی و باشگاه فرهنگی ورزشی اترک به عنوان زیرمجموعه سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی و مالک تیم، تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در ابتدا، سرمربیگری تیم نوپای اترک خراسان شمالی، با امید برای صعود به لیگ دسته یک کشور به «فیروز کریمی» مربی نام آشنای فوتبال ایران سپرده شد تا شروعی پر قدرت داشته باشد.

استفاده از بازیکنان غیر بومی در عین وجود ظرفیت بالا در فوتبالیست های خراسان شمالی، درگیری با حاشیه ها، قراردادهای کلان یا همان «پول پاشی» باعث نشد تا این تیم با سرمربیگری آقا فیروز به نتایجی مناسبی دست یابد؛ به نحوی که در آستانه سقوط قرار گرفت.

در پنج هفته پایانی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شد، برگزاری مسابقات ۳ ماه به تعویق افتاد؛ دراین میان «حسن سروری» تیم را از فیروز کریمی تحویل گرفت تا تحولی در آن ایجاد شود.

این تغییر کادر فنی و رسیدن سرمربیگری تیم به فردی با تجربه و آشنا به ظرفیت های استانی، سبب شد تا تیم اترک با کسب ۳ امتیاز در هر ۵ بازی باقی مانده، ۱۵ امتیاز کسب کرده و نه تنها در لیگ دسته دو باقی بماند، بلکه جایگاه خود را در جدول بهبود بخشیده و به میانه های جدول نزدیک شود.

تیم اترک خراسان شمالی طی نیم فصل اول لیگ ۱۳۹۹ با سرمربیگری حسن سروری نتایج قابل قبولی را کسب کرد، اما در نیم فصل دوم به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، با قرار گرفتن در رده ششم جدول ۱۴ تیمی به کار خود پایان داد.

در لیگ ۱۴۰۰، ایمان اشراقی، یک هفته مانده به مسابقات، تیم را از حسن سروری تحویل گرفت اما این تغییر کادر فنی به هزار و یک دلیل کارساز نبود و نتایج مناسبی را برای اترک به دنبال نداشت.

بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و بدهکاری حداقل ۹۰۰ میلیون تومانی از زمان فیروز کریمی به بازیکنان و برخی عوامل از جمله مشکلاتی بود که اترک طی نیم فصل نخست لیگ با آن درگیر بود. باخت های متوالی این تیم و عدم کسب بُرد در ۷ هفته و حاشیه های ایجاد شده به دنبال آن در نهایت سبب شد تا اترک طی اواسط نیم فصل اول در رتبه سیزدهم جدول ۱۴ تیمی قرار گیرد.

این نتایج سبب تغییر اعضای کادر فنی تیم اترک برای بار دیگر شد و جمشید هاتفی سرمبیگری تیم را بر عهده گرفت. ورود هاتفی جانی دیگر به تیم بخشید؛ به طوری که علی رغم مشکلات پیشین، یاران وی در تیم اترک طی ۶ هفته پایانی نیم فصل اول، ۵ برد و فقط یک باخت را به ثبت رساندند که سبب شد اترک خراسان شمالی از قعر جدول به میانه های جدول لیگ دسته ۲ فوتبال کشور نزدیک شود.

اما تیم فوتبال اترک خراسان شمالی هنوز هم غرق در مشکلات بسیاری است که سبب شده مسئولان استانی به فکر واگذاری تیم از طریق مزایده بیفتند. استاندار خراسان شمالی نیز مدتی قبل اعلام کرد که به علت مشکلات فعلی، فروش تیم با اولویت سرمایه گذار بومی در دستور کار قرار گیرد.

در خصوص مشکلات تیم فوتبال اترک، گفت و گویی با دبیر هیئت فوتبال خراسان شمالی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

مشکلات اترک از زبان دبیر هیئت فوتبال خراسان شمالی

دبیر هیئت فوتبال خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تیم اترک خراسان شمالی از هفته اول مسابقات دسته ۲ کشور با چالش هایی مواجه بود که مهم ترین این چالش ها، بدهی کلان بود.

محمد شاهدی افزود: بدهی حدود ۹۰۰ میلیون تومانی به ۱۶ نفر از بازیکنانی که در فصول گذشته با این تیم قرارداد بسته بودند از مشکلات این تیم بود که با گرفتن مالکیت این تیم توسط سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی و پیگیری های آن ها از فدراسیون و درخواست بازکرن پنجره نقل و انتقالاتی، مقداری از بدهی ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: پس از هفته هفتم لیگ ۱۴۰۰، جمشید هاتفی تیم اترک را با مالکیت همیاری شهرداری ها تحویل گرفت که در ۶ بازی با پنج برد و صرفا یک باخت به تیم شاهین بندر عامری در بوشهر، نتایج خوبی را کسب کرد و تیم اترک خراسان شمالی را با یارانش از انتهای جدول به میانه جدول رساند.

شاهدی در خصوص مشکلاتی که در آینده می تواند گریبان گیر این تیم شود، گفت: در صورت ادامه یافتن بدهی ها و عدم پرداخت آن ها، امکان دارد تیم اترک با کسر ۶ امتیاز روبه رو شود که این اتفاق سقوط ۲ پله ای تیم در جدول ۱۴ تیمی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در استراحت میان دو فصل که تمامی تیم ها نقل و انتقالات بازیکنان را انجام می‌دهند و سعی در خرید بازیکنان خوب دارند، تیم اترک خراسان شمالی به علت عدم پرداخت حقوق بازیکنان و به روز نشدن قراردادها، توانایی نقل و انتقالات ندارد.

احتمال ترک تیم از سوی بازیکنان

شاهدی تصریح کرد: این اتفاق از آنجایی ناراحت کننده می شود که سایر تیم های لیگ فوتبال کشور که وضعیت بهتری دارند ممکن است خواهان بازیکنان خوب ما شده و بازیکنان نیز به خاطر وضعیت بد مالی از اترک خارج شوند.

تکلیف مالکیت تیم اترک مشخص شود

دبیر هیئت فوتبال خراسان شمالی در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف مالکیت تیم اترک تاکید کرد و گفت: باید هرچه سریعتر این موضوع مشخص شود که چه کسی مالک تیم است تا اقدامات آتی به درستی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: همچنین بازیکنان تیم نیز معوقات خود را دریافت کنند تا با خیالی آسوده تر و به تمریناتشان بپردازند و موضوع مالی بیش از این سبب آزردگی آن ها و خانواده هایشان نشود.

شاهدی افزود: تیم اترک اکنون بیش از ۶ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده اما در صورتی که به لیگ دسته سوم کشور سقوط کند بیش از ۸۰ درصد ارزش فعلی خود را از دست می دهد که البته نوعی حیف شدن بیت المال محسوب می شود.

استاندار حمایت کند

وی تاکید کرد: یکی از راه های افتادن نام شهرها و استان ها بر سر زبان ها، تیم فوتبال آن شهر و استان است و اترک اکنون نماد خراسان شمالی و مرکز استان به حساب می آید که عدم حمایت از آن باعث از دست رفتن این قابلیت می شود؛ قابلیتی که می توان از آن با مدیریت صحیح مشکلات این تیم در استان به بهترین نحو بهره برد.

شاهدی گفت: از استاندار خراسان شمالی که اکنون به این موضوع ورود کرده است درخواست داریم تا از این تیم فوتبال حمایت کند تا شاهد ذره ذره سوختن این تیم و ناامیدی بازیکنان با انگیزه آن نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی ورزشی تیم اترک خراسان شمالی لیگ دسته دو فوتبال تیم اترک خراسان شمالی فوتبال اترک تیم فوتبال لیگ دسته نیم فصل سبب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی