Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مردم آبیک در استان قزوین همواره بر عدم خدمات‌رسانی از سوی استان به این شهرستان گلایه داشته‌اند تا جایی که مشکل آب و آلودگی زیست‌محیطی در این شهر از دیرباز از گلایه‌های اصلی مردم بوده و همواره برای آن فریاد سر داده‌اند تا شاید روزی شنیده شود و دیده شوند.

یکی دیگر از مشکلات مردم در این شهر ضعف در ارائه خدمات درمانی است تا جایی که دو بیمارستان فعال در این شهر همواره موردانتقاد مردم بوده و مردم از نحوه ارائه خدمات در آن گلایه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر دارای دو بیمارستان دولتی شهدای آبیک و خصوصی ولیعصر (عج) است. این در حالی است که بیمارستان شهدای آبیک تنها با ۳۲ تخت و بیمارستان ولیعصر (عج) نیز با ۶۰ تخت به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

از سویی طبق میانگین کشوری، نرخ متوسط تخت‌های بیمارستانی برای هر هزار نفر، ۱.۸ دهم است که بر همین اساس و با وجود حدود ۹۰ تخت در این شهرستان، سرانه تخت بیمارستان در آبیک نصف سرانه کشوری است.

اما آنچه در روزهای اخیر این شهر را با بحرانی جدید روبرو کرده تلاش‌های صورت گرفته برای خصوصی‌سازی تنها بیمارستان دولتی این شهر است.

انتشار نامه جنجالی علوم پزشکی

در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه محمدعلی معصومی فر معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نامه‌ای به برخی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی از تشکیل جلسه‌ای برای واگذاری بیمارستان شهد به بخش خصوصی خبر می‌دهد.

انتشار این نامه باعث افزایش نارضایتی‌ها در آبیک شده و موجی شدید از انتقادات را متوجه استان می‌کند.

اجازه خصوصی شدن بیمارستان شهدا را نمی‌دهیم

لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی جزو اولین نفراتی بود که به این تصمیم و ایده واکنش نشان داد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه بار تابه‌حال این بیمارستان افتتاح‌شده است، اظهار کرد: هر بار به یک دلیلی این بیمارستان تعطیل شده و سپس دوباره افتتاح‌شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیز برخی‌ها به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی دنبال خصوصی کردن بیمارستان هستند، تأکید کرد: مردم از نظر اقتصادی ضعیف هستند و نباید کاری کنیم که مردم برای درمان بیشتر از این آسیب ببینند.

دانشگاه علوم پزشکی به‌هیچ‌عنوان اجازه ارائه خدمت با تعرفه خصوصی را ندارد و به‌هیچ‌وجه هم بنا نبوده مشارکت بخش خصوصی همراه با دریافت هزینه با تعرفه خصوصی باشد

وی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی و عدم توجیه مالی این بیمارستان بر عهده دولت است و مردم نباید ضرر این عدم توجیه اقتصادی را بپردازند، عنوان کرد: امکانات مناسبی همچون متخصص و جراح را به مردم ارائه نکرده‌ایم و بعد بیان می‌کنیم که این بیمارستان توجیه اقتصادی ندارد.

سیاهکلی تأکید کرد: از سویی اگر معتقدیم بیمارستان شهدای آبیک به دلیل تخت کم قابلیت بیمارستانی شدن ندارد و در حد یک کلینیک است، باید ظرفیت را تغییر داده و مشکلات آن را برای بیمارستان شدن برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دلیل و علتی را برای خصوصی شدن بیمارستان شهدای آبیک نمی‌پذیریم تصریح کرد: بیمارستان آبیک باید دولتی اداره شود.

اجازه نمی‌دهیم بیمارستان شهدا به سیطره بخش خصوصی دربیاید

فاطمه محمدبیگی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با وضعیت این بیمارستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تقویت و تکمیل بیمارستان شهدای آبیک مطالبه به‌حق مردم است.

وی بیان کرد: ارائه خدمات ارزان‌قیمت و با کیفیت در حوزه سلامت حق مردم است و بر همین اساس اجازه نخواهیم داد کسی با این توجیه که بیمارستان شهدا زیان‌ده است بخواهد این بیمارستان را به سیطره بخش خصوصی درآورد.

محمدبیگی بیان کرد: ارتقا تخت‌ها، تقویت و تکمیل بلوک زایمان، اخذ پروانه بهره‌برداری بیمارستان، افزایش ارزیابی‌ها و نظارت دقیق بر فعالیت‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، جذب سرمایه و کمک خیرین، عزم مدیریت اجرایی استان بر پیگیری پروژه الحاقی راه چاره مشکلات بیمارستان شهدای آبیک است.

تعرفه بیمارستان خصوصی آبیک دولتی می‌شود

اما پس از انتشار این نامه و واکنش نمایندگان مجلس دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین شب گذشته در صفحه شخصی خود به این اخبار واکنشی تند نشان داد.

وی در استوری که چند دقیقه بعد آن را حذف کرد بدون اشاره به نامه معاون خود در رابطه با خصوصی‌سازی بیمارستان شهدا بیان کرد: برخی افراد با بی‌تقوایی و با انتشار خبر کلاً کذب تصمیم دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی فضا را ملتهب کردند.

امکانات مناسبی همچون متخصص و جراح را به مردم ارائه نکرده‌ایم و بعد بیان می‌کنیم که این بیمارستان توجیه اقتصادی ندارد

وی در ادامه این مطلب خود از دولتی شدن تعرفه بیمارستان خصوصی آبیک نیز خبر داده بود.

اما این پایان ماجرا نبود. ساعاتی پس از اینکه دیدبان این مطلب را از صفحه مجازی خود پاک کرد، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستان شهدای آبیک تکافوی بیماران بستری این شهرستان را نمی‌دهد و ارائه کامل خدمات درمانی به مردم شریف آبیک در قالب ۲۲ تخت در بیمارستان شهدا امکان‌پذیر نیست و مردم برای دریافت برخی از خدمات ناچار به مراجعه به سایر شهرستان‌ها هستند دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفت از مشارکت بخش خصوصی با تعرفه دولتی استفاده نماید و مسئله واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی آن‌گونه که در بعضی رسانه‌ها به آن اشاره شده مطلقاً صحت ندارد.

علوم پزشکی اجازه ارائه خدمت با تعرفه خصوصی را ندارد

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: دانشگاه علوم پزشکی به‌هیچ‌عنوان اجازه ارائه خدمت با تعرفه خصوصی را ندارد و به‌هیچ‌وجه هم بنا نبوده مشارکت بخش خصوصی همراه با دریافت هزینه با تعرفه خصوصی باشد.

این بیانیه و همچنین گفته‌های دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حالی مطرح شد که هیچ‌کدام به نامه جنجالی معاون خود اشاره نکردند.

این‌گونه به نظر می‌رسد که تصمیمات اولیه علوم پزشکی با ورود جدی گروه‌های مطالبه گر و همچنین نمایندگان مجلس با تغییر روبرو شده است.

به نظر می‌رسد تغییر در وضعیت بیمارستان شهدای آبیک و توسعه و همچنین ارائه خدمات بهتر به مردم بتواند زمینه رضایت مردم مظلوم آبیک را فراهم کند.

از سویی خدمات درمانی ارزان و حتی رایگان حق مردم است و افزایش تعرفه‌ها جز افزایش نارضایتی مردم و کاهش خدمات نتیجه دیگری نداشته باشد.

کد خبر 5428167

منبع: مهر

کلیدواژه: آبیک بیمارستان خصوصی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا همدان اردبیل آیین اعتکاف عکس استانها تبریز واکسن کرونا گرگان سانحه تصادف بیمارستان شهدای آبیک بیمارستان شهدا تعرفه خصوصی توجیه اقتصادی بخش خصوصی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود

تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای تأمین مطالبات بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود و در خصوص بهبود خدمت‌رسانی در واحد‌های پاراکلینیک و تصویربرداری، یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل بیمارستانی باارزشی بالغ‌بر سی میلیارد ریال تحویل بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود گردید.

وی بابیان این‌که مراحل نصب و آموزش آن در مرکز به‌صورت کامل صورت گرفت، افزود: از ویژگی این رادیولوژی قابل‌حمل یا پرتابل (portable) این است که در اکثر مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها در اتاق بیماران، بخش ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه، حیاط بیمارستان و بخش نوزادان قابل‌استفاده هست.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از تجهیزات در شرایط اورژانسی یا مواقعی که بیمار به هر دلیلی نمی‌تواند حرکت کند برای عکس‌برداری اشعه ایکس استفاده می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد