Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@06:39:32 GMT

احتمال فاجعه وحشتناک زلزله ۷ ریشتری در تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۱۶۳۳

احتمال فاجعه وحشتناک زلزله ۷ ریشتری در تهران

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، احمد صادقی درباره اهمیت نصب مخازن آب اضطراری در شرایط بحرانی گفت: تامین آب شرب در مواقع بحرانی از جمله زلزله در کلانشهر تهران یکی از مهمترین عوامل امدادرسانی است، چرا که در ساعات و روزهای اولیه وقوع بحران، اولین معضل، تامین آب آشامیدنی است که این موضوع سرعت امدادرسانی به مردم را پایین خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به برآوردهای آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن یا جایکا در صورت وقوع زلزله‌ای با بزرگی حدود ۷ ریشتر، دسترسی حدود ۴ میلیون نفر از شهروندان تهرانی به مدت ۸۲ روز به آب آشامیدنی لوله‌کشی قطع خواهد شد؛ در صورتی که با اجرای این طرح انتظار می‌رود جمعیت بی‌آب به حدود یک میلیون نفر و زمان هم به ۳۰ روز کاهش یابد و موجب صرفه‌جویی حدود ۴۰۰ میلیون دلاری در هزینه و خسارات پس از زلزله احتمالی شهر تهران شود.

مخزن آب اضطراری برای ۳۷۴ محله تهران

به گزارش شهر، رئیس پیشین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تهیه نقشه پراکندگی تعبیه مخازن آب اضطراری در سطح محلات شهر تهران از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود، افزود: بروزرسانی شناسنامه مخازن هر محله حاوی اطلاعات فنی مخازن و سطح دسترسی و ... از جمله اقداماتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

او ادامه داد: ۳۷۴ مخزن آب اضطراری برای محلات تهران و ۱۰ مخزن آب اضطراری برای ۱۰ بیمارستان درنظر گرفته شده که تاکنون ۵ مورد آن نصب شده و به زودی بقیه نیز نصب خواهند شد.

صادقی عنوان کرد: از ۱۰ مخزنی که برای بیمارستان‌ها تعبیه شده تاکنون ۵ مخزن نصب شده و نصب ۵ مخزن دیگر در دست اقدام است. البته قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۰، ۷۲ مخزن نصب شود ولی تاکنون ۳۰ مخرن نصب شده است که هر کدام گنجایش ذخیره یک هزار لیتر آب را دارد و جوابگوی ۳۳۰ شهروند در ۷۲ ساعت اولیه پس از بحران خواهد بود. همچنین شعاع دسترسی هر شهروند به این مخازن یک کیلومتر خواهد بود.

سهم هر کنتور خانگی هزار تومان

او درخصوص تامین هزینه نصب این مخازن بیان کرد: شرکت آبفا برای تامین اعتبار و هزینه نصب این مخازن به ازای هر کنتور در شهر تهران یک هزار تومان درنظر گرفته است که از طریق قبوض مصرفی آب بها از شهروندان دریافت می‌شود.

این عضو شورای شهر افزود: یکی از چالش‌ها، مسأله حمل و نقل این مخزن‌ها می‌باشد که محدودیت زمان دارد و همچنین ساخت این مخازن که به دلیل جنس بدنه فولادی‌اش هر جایی ساخته نمی‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی احمد صادقی مدیریت بحران شهر تهران کنتور خانگی مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه

پرواز استانبول-تهران به علت بدحال شدن یکی از مسافران، شب گذشته یعنی نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ارومیه شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: پرواز استانبول - تهران به دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.

محمدعلی نائل قراملکی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیروهای عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • سیل فاجعه‌بار در شهر مدینه عربستان (فیلم)
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه