Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وقتی کشتی کانتینری اورگیون با ۴۰۰ متر طول با پرچم پاناما در ماه مارس سال گذشته در بخش جنوبی کانال سوئز به گل نشست و آنرا به مدت شش روز مسدود کرد و روند تجارت جهانی را مختل و چندین میلیارد دلار ضرر به چرخه زنجیره تامین دنیا وارد ساخت، اداره کانال سوئز، برنامه خود را برای توسعه این کانال اعلام کرد تا به جامعه جهانی اطمینان دهد که دیگر با چنین انسداد نفس گیری مواجه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، رئیس اداره کانال سوئز در این خصوص می‌گوید: مصر در تلاش است تا با دو طرفه کردن ۱۰ کیلومتر دیگر از کانال سوئز و همچنین تعمیق و تعریض ۳۰ کیلومتر دیگر از آن، امکان عبور کشتی های بیشتر را با شرایطی ایمن فراهم سازد.

اسامه ربیع، رئیس اداره کانال سوئز، در اولین کنفرانس خبری در مورد توسعه این کانال که در ژوئن ۲۰۲۱ آغاز شده، گفت که تعریض کل طول این آبراهه ۱۹۳ کیلومتری که دریای سرخ و مدیترانه را به هم وصل می‌ کند، بسیار هزینه بر است.

او گفت در فاز اول این پروژه، طول مسیر دو طرفه این کانال از ۷۵ کیلومتر فعلی به ۸۵ کیلومتر (۵۳ مایل) افزایش خواهد یافت.

در فاز دوم، عرض ۳۰ کیلومتر از طرف جنوب کانال به ۴۰ متر رسانده می شود و بر عمقش نیز ۶ متر افزوده می‌ گردد.

مقامات کانال سوئز با وجود بحران انسداد کانال سوئز و تداوم همه‌ گیری بیماری کرونا و سویه‌های مختلف آن، درآمدی ۶.۳ میلیارد دلار را در سال ۲۰۲۱ گزارش داده‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشت و همچنین این آبراهه شاهد عبور تناژی بالغ بر ۱.۲۷ میلیارد تن بوده است.

با اتمام این پروژه پیش‌بینی می‌شود که ناوبری در این آبراه بهبود یابد و ایمنی ترافیک نیز افزایش یابد.

سالانه بالغ بر ۱۴ درصد از کل ترافیک دریایی بین‌ المللی دنیا از طریق کانال سوئز عبور می‌ کند. روزانه ۲ میلیون بشکه نفت و ۳۲۰ هزار تی ای یو کانتینر با کشتی‌ های تجاری از این آبراهه مهم دریایی عبور می‌ کند و خسارتی که می‌ تواند در صورت مسدود شدن به اقتصاد جهانی وارد کند، به ازای هر ساعت ۴۰۰ هزار دلار برآورد می‌ شود.

اسامه ربیع رئیس اداره کانال سوئز همچنینی گوید: پس از اتمام توسعه کانال، زمان عبور از کانال به حدود ۱۱ ساعت می‌ رسد.

وی گفت: بخش‌های سختی از کانال در حال تعریض و تعمیق هستند که با حذف پیچ کانال برای کاهش تأثیر بادهای جنوبی است که بر جهت حرکت و ایمنی کشتی ها در کانال تاثیر می‌گذارند.

او افزود که این پروژه ۳ میلیارد پوند مصری (۱۹۱ میلیون دلار) هزینه دارد و تا پایان ژوئن ۲۰۲۳ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کشتی تجارت تین مصر ترافیک نفت ایمنی کشتی حمل و نقل دریایی کشتی کانتینری کانال سوئز کشتی کانتینربر ایمنی کشتی ها اداره کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟

آیا اخبار ناگوار را برای حفظ سلامت روان مان نباید دنبال کنیم؟ بهتر است در انکار به سر ببریم؟ بنظرتان این توصیه‌ها درست است؟ آنهم با توجه به اینکه هر کدام از ما شیوه خودمان را برای به آرامش رسیدن و مواجهه با شرایط سخت داریم.

به گزارش خبرآنلاین، امیر حسین جلالی ندوشن، روانپزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره با تاکید بر اینکه بهتر است از پی گیری کردن اخبار نا معنبر بپرهیزید، می‌افزاید: آنچه ما را آزار می‌دهد و دچار تنش می‌کند، دریافت اطلاعات از کانال‌های مختلف خبری است.

فقط یک یا دو کانال معتبر خبری را دنبال کنید. ما خیلی وقت‌ها در زمان‌های سخت از خودمان غافل می‌شویم؛ داشتن خواب کافی، روتین روزانه، تحرک بدنی و داشتن رژیم غذایی سالم به بهبود شرایط روحی مان کمک می‌کند. بعلاوه بهتر است از انزوا پرهیز کنیم و با تکیه بر استقاده از ظرفیت‌های اجتماعی و انسانی با هدف اینکه همدرد هم باشیم، التیام بیشتری را فراهم می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • فیلمی از تست موشک بالستیک Hyunmoo 4 کره جنوبی با برد 800 کیلومتر و دقت هم در فیلم مشخص است
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور