Web Analytics Made Easy - Statcounter

این ماده به دلیل داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون وزن کم، قابلیت بازیافت، حمل‌ونقل ساده، طول عمر بالا، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، مقاومت فشاری مناسب و ... در صنعت ساختمان‌سازی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و جایگزین مصالح مختلفی همچون بلوک‌های سفالی و سیمانی، دیوارها و ... شده است. یونولیت‌ها از نظر فاکتورها و پارامترهای مختلف دارای انواع متعددی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تقسیم‌بندی این مواد میزان اشتعال‌پذیری آنها است. از نظر قدرت اشتعال‌پذیری این مواد به یونولیت‌های کند سوز و یونولیت‌های قابل اشتعال تقسیم می‌شوند. در ادامه مطلب به بررسی تفاوت یونولیت بسوز و کندسوز پرداخته خواهد شد.  
یونولیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟
یونولیت که با نام‌های دیگری همچون آکاسیف، استایروفوم، پلاستوفوم و پلی استایرن انبساطی نیز شناخته می‌شود ماده سفیدرنگ متخلخل و سبک‌وزنی است که از نوعی پلاستیک تولید شده از استایرن مونومر تولید می‌شود. این ماده اولین بار در سال 1839 و به شکلی کاملاً تصادفی توسط ادوارد سیمون کشف شد. در حقیقت بیشتر از 95 درصد حجم یونولیت‌ها از هوا تشکیل شده و کمتر از 5 درصد آن استایرن است. این ماده در طی فرایند 3 مرحله‌ای پیش انبساط، تثبیت و هوادهی و قالب‌گیری به شکل بلوک‌های یونولیت مادر تولید شده و در نهایت با استفاده از دستگاه‌های CNC و المنت‌های برقی به انواع ورق یونولیت، فوم سقفی و ... تبدیل می‌شوند.
ازجمله مهم‌ترین کاربردهای یونولیت می‌توان به استفاده در صنعت ساختمان‌سازی، صنعت خودروسازی، صنعت بسته‌بندی، صنعت مجسمه‌سازی و تولید ماکت، تولید لوازم‌تحریر، سازمان انتقال خون، صنعت پزشکی، صنعت غذا و دارو، صنایع شیمیایی، تولید درب و پنجره و ... اشاره کرد.
انواع یونولیت‌ها ازنظر اشتعال‌پذیری
همان‌طور که گفته شد می‌توان یونولیت‌ها را بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون ابعاد و اندازه، میزان دانسیته، نوع کاربرد و ... به انواع مختلفی تقسیم کرد اما از نظر اشتعال‌پذیری یونولیت‌ها به دو دسته اصلی یونولیت‌های بسوز و یونولیت‌های کند سوز تقسیم می‌شوند. امروزه در بازار یونولیت‌هایی وجود دارند که ادعا می‌شوند کاملاً نسوز هستند که این ادعا کاملاً بی‌اساس است و ازآنجایی‌که این مواد بر پایه محصولات نفتی هستند قطعاً دچار حریق می‌شوند و فقط می‌تواند زمان اشتعال‌پذیری آنها را کاهش داد.
می‌توان گفت بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مشکل و ایراد یونولیت‌ها مقاومت پایین در برابر آتش است و در سال‌های گذشته برای برطرف کردن این مشکل تلاش زیادی شده است. ازآنجایی‌که یونولیت‌ها بر پایه محصولات نفتی و پتروشیمی هستند در صورت آتش‌سوزی می‌توانند خسارت‌های بسیار زیادی ایجاد کنند. در سال‌های گذشته و با پیشرفت فنّاوری‌های مختلف نوعی از یونولیت‌ها تولید شده‌اند که با نام یونولیت کند سوز شناخته می‌شوند و می‌توانند در برابر آتش حدوداً 20 دقیقه مقاومت کنند.
تفاوت یونولیت بسوز و کندسوز 
در حقیقت می‌توان گفت اصلی‌ترین تفاوت یونولیت قابل اشتعال و کندسوز در نوع مواد اولیه‌ای است که در تولید آنها استفاده می‌شود. مواد اولیه‌ای که در تولید یونولیت‌های کندسوز استفاده می‌شود در برابر آتش و حرارت مقاومت بسیار بیشتری از مواد اولیه یونولیت‌های عادی دارند. علاوه بر کیفیت مواد اولیه می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت دیگر این دو نوع یونولیت این است که زمانی که یونولیت‌های کندسوز از منبع آتش دور شوند به‌صورت خودبه‌خود خاموش می‌شوند و اجازه گسترش آتش را نخواهند داد درحالی‌که یونولیت‌های عادی به‌محض شعله‌ور شدن به‌سختی قابل کنترل خواهند بود و شعله‌های آن به‌سرعت توسعه پیدا می‌کند.
دیگر تفاوت یونولیت بسوز و کندسوز این است که یونولیت‌های کندسوز به دلیل کیفیت بالای مواد اولیه می‌توانند در کاهش مصرف انرژی تأثیر زیادی داشته باشند. چرا که در مقایسه با یونولیت‌های عادی عایق حرارتی و برودتی بسیار بهتری هستند.  
مهم‌ترین ویژگی‌های یونولیت‌های کندسوز
همان‌طور که گفته شد به‌صورت کلی یونولیت‌ها دارای ویژگی‌هایی همچون وزن کم، طول عمر بالا، مقاومت فشاری مناسب، حمل‌ونقل ساده، مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی و ... هستند. یونولیت‌های کندسوز در مقایسه با یونولیت‌های معمولی از ویژگی‌های خاص و ویژه‌تری برخوردار هستند که به شرح زیر می‌باشند:
کیفیت پخت یونولیت‌های کندسوز در مقایسه با یونولیت‌های عادی بسیار بهتر است و تمامی مراحل تولید آن توسط دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و به‌روز انجام خواهد شد و از مواد اولیه تازه و باکیفیت برای آنها استفاده می‌شود. این یونولیت‌ها از ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی بهتری برخوردارند که مهم‌ترین آنها مقاومت در برابر نفوذ آب، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر فشار و ضربه، مقاومت در برابر حرارت و ... می‌باشند و در نهایت از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. این یونولیت‌ها دارای استانداردهای بین‌المللی و اجباری هستند و باید توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تائید شوند. این یونولیت‌ها چندین برابر یونولیت‌های معمولی در برابر آتش مقاوم هستند. در تولید یونولیت‌های معمولی ممکن است که از مواد بازیافتی یا مواد اولیه با کیفیت پایین استفاده شود اما یونولیت‌های کند سوز از مواد اولیه مرغوب، تازه، باکیفیت و گران‌قیمت برخوردارند. یونولیت‌های کند سوز در مقایسه با سایر یونولیت‌ها دارای دانسیته‌های استانداردی بوده و وزن و چگالی آنها کاملاً متناسب می‌باشند.
مهم‌ترین تأثیرات یونولیت‌ها بر ساختمان‌سازی
یونولیت‌ها در چند دهه اخیر انقلاب بزرگی در صنعت ساختمان‌سازی ایجاد کرده‌اند و امروزه از انواع فوم سقفی، یونولیت‌های دیواری، یونولیت‌های فشرده در بخش‌های مختلفی از ساختمان‌ها مانند دیوارها، کف و سقف و حتی تولید درب و پنجره و استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردها و اثرات یونولیت‌ها می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:
یونولیت‌ها می‌توانند به‌عنوان عایق رطوبت، صوت و حرارت استفاده شوند و تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف انرژی‌ها داشته باشند. استفاده از یونولیت‌ها باعث می‌شود که در مصرف مصالح مختلفی همچون گچ، سیمان، بلوک‌های سفالی، آرماتور و ... صرفه‌جویی شود. وزن ساختمان‌ها به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و در برابر زلزله مقاومت بالایی ایجاد می‌شود. هزینه‌های ساخت و دستمزد کارگران به‌شدت کاهش پیدا می‌کند چرا که سرعت ساخت‌وساز افزایش‌یافته و در مدت‌زمان کمتری ساختمان‌ها ساخته می‌شوند ساختمان‌ها می‌توانند در برابر مشکلاتی همچون آتش‌سوزی، رطوبت، صوت، حرارت و ... مقاوم شوند و میزان پرتی و ضایعات ساختمان به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.
یونولیت‌های کندسوز مادفوم
همان‌طور که گفته شد تفاوت یونولیت بسوز و کندسوز باعث شده است که یونولیت‌های کندسوز مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرند و امروزه با استقبال بیشتری مواجه شوند. برندها و شرکت‌های متعددی در داخل و خارج از کشور در زمینه تولید انواع یونولیت‌ها فعالیت دارند و شرکت مادفوم به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های این حوزه شناخته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های یونولیت‌های کندسوز مادفوم شامل موارد زیر هستند:
این یونولیت‌ها در مقایسه با محصولات برندهای دیگر دارای ابعاد و اندازه‌های بزرگ‌تری هستند. مواد اولیه این یونولیت‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هیچ‌گونه مواد ناخالصی در آنها وجود ندارد این یونولیت‌ها تمامی استانداردهای بین‌المللی را داشته و از کیفیت پخت بسیار بالایی برخوردارند. چگالی این یونولیت‌ها در مراحل مختلف تولید بررسی شده و در کنترل کیفیت نهایی چک خواهد شد. امکان تولید یونولیت‌های سفارشی مشتریان در سایز و اندازه‌های مختلف وجود دارد. این یونولیت‌ها کاملاً استانداردهای بهداشتی را رعایت کرده و هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به محیط‌زیست وارد نمی‌کنند.  
جمع‌بندی نهایی
امروزه یونولیت‌ها به یکی از کاربردی‌ترین مواد در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی و بسته‌بندی و ... تبدیل‌ شده‌اند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها باعث شده است که روزبه‌روز با استقبال بیشتری مواجه شوند. میزان اشتعال‌پذیری یونولیت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل امروزه یونولیت‌ها با توجه به کاربردهایی که دارند در دو نوع بسوز و کندسوز تولید می‌شوند. تفاوت یونولیت بسوز و کندسوز را می‌توان در کیفیت مواد اولیه، کیفیت پخت، قیمت و میزان مقاومت در برابر آتش دانست. مادفوم، به عنوان بزرگ ترین تولیدککنده یونولیت کندسوز در ایران فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت مادفوم به آدرس https://www.madfoam.com/ محصولات کندسوز این شرکت را مشاهده و خریداری نمایید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مقاومت در برابر استفاده می شود یونولیت ها یونولیت ها یونولیت ها ساختمان سازی برابر آتش ساختمان ها مواد اولیه ویژگی ها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند

آفتاب‌‌نیوز :

این دستگاه انواع‌های متفاوی دارد که هر نوع آن مختص یک کار می‌باشد، اگر دستگاه اشتباه انتخاب شود خط تولید شوینده از بین خواهد رفت و ضرر‌های مالی بسیاری خواهید دید، انتخاب این دستگاه ممکن است کمی پیچیده باشد برای همین توصیه می‌شود برای انتخاب درست دستگاه حتما با مشاوران رضا ماشین در این زمینه مشورت داشته باشید.

دستگاه پرکن مایعات چیست؟

دستگاه پرکن مایعات یک دستگاهی می‌باشد برای پرکردن حجم یا یک وزن مشخصی از مایعات با حالات و چگالی‌های متفاوت، استفاده میشود.

دستگاه پرکن مایعات چند نوع هستند؟

این دستگاه انواع‌های متفاوتی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

دستگاه پرکن مایعات رقیق: این ماشین آلات در انواع زیر ارائه خواهند شد:

دستگاه پرکن رقیق ثقلی: مناسب برای مایعاتی می‌باشند که رقیق و ساده هستند.

دستگاه پرکن اورفلو یا سرریز: برای مایعات رقیق و نیمه غلیظ که عملکردی پیشرفته دارند.

دستگاه پرکن تری بلوک: برای مایعات رقیق مناسب می‌باشند. همچنین شست و شو دهنده‌های بطری به همراه درب گذار و درب بند را انجام می‌دهند.

دستگاه پرکن منوبلوک: برای مایعات رقیق، دستگاه ترکیبی از پرکن و دربند مناسب می‌باشند.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ: در انواع‌های زیر قابل اجرا می‌باشند:

دستگاه پرکن پمپی: مناسب برای مایعات غلیظ با عملکردی ساده می‌باشند.

دستگاه پرکن سیلندر پیستونی: دستگاه پرکن برای مایعات غلیظ با عملکردی پشرفته است.

دستگاه پر کن و درب بند روتاری همرا با لیبل شیرینگ: برای محصولات غلیظ کارایی دارد، دستگاه ترکیبی از پرکن روتاری درب بند و لیبل شیرینک

دستگاه اسپری پر کن: یک دستگاه دستی و نیمه اتومات می‌باشند.

اسپری پر کن خط مستقیم: یک دستگاه تمام اتومات است.

اسپری پر کن رفت و برگشت: یک دستگاه تمام اتومات است.

اسپری پرکن تک روتار: یک دستگاه تمام اتومات است.

دستگاه پر کن ساشه مایعات:مدادی یا استیکی می‌باشد.

دستگاه پر کن وکیومی

دستگاه بشکه پر کن

دستگاه تیوپ پر کن

دستگاه قوطی پر کن مایعات

دستگاه پرکن خط مستقیم: مخصوص مایعات غلیظ و رقیق هستند.

دستگاه پرکن غلیظ روتاری

دستگاه پرکن در ظروف پلاستیکی: مخصوص مایعات غلیظ و رقیق هستند.

 مشکلات خط تولید شوینده و نحوه رفع آن‌ها

خط تولید شوینده یک صنعت مهم است که در زندگی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. مواد شوینده شامل محصولات مختلفی است مثل مایع ظرفشویی، مایع دست شویی، شامپو، صابون و بسیاری از محصولات بهداشتی دیگر را شامل می‌شود. در فرآیند تولید این محصولات با مشکلات مختلفی رو به رو خواهید شد که تاثیر مستقیمی روی کیفیت و عملکرد مواد شوینده دارد.

کارخانه‌های خط تولید شوینده انواع محصولات شوینده را تولید می‌کنند که در ابتدای کار ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند، اما امروزه با کسب تجربه افراد‌هایی که قصد شروع این کسب و کار را دارند کمتر دچار مشکل خواهند شد.

دستگاه پرکن مایعات سرریز

در دستگاه پرکن مایعات سرریز آب از منبع وارد یک نازل دو بخشی می‌شود که ورودی آن با رنگ آبی پررنگ مشخص شده. وقتی که آب تا ارتفاع مشخص شده در دستگاه مایعات سرریز پر می‌شود، محصول اضافی و کف داخل بطری از طریق مسیر برگشت که با فلش قرمز مشخص شده اند خارج خواهد شد و دوباره وارد مخزن خواهد شد.

وقتی که نازل اورفلو روی بطری مورد نظر قرار می‌گیرد، مایع به وسیله پمپ یا به صورت ثقلی (با خاصیت گرانوری) وارد بطری شده و بطری‌ها را تا یک ارتفاع یکسان پر می‌کند. مقدار مایع سرریز در این دستگاه‌ها مجدد وارد مخزن اصلی شده و عمل پرکردن مجدد تکرار می‌شود. نازل‌ها به صورت کامل روی دهانه بطری قرار می‌گیرند و مانع خروج هوا از داخل بطری می‌شوند که با این روش از خراب شدن مایع داخل بطری جلوگیری می‌گردد.

 نازل‌های این دستگاه به صورت دوجداره ساخته شده اند که جداره داخلی برای تزریق مایع به داخل ظرف و جداره خارجی نازل برای خروج کامل هوا از بطری و خروج مایعات اضافی می‌باشد، همچنین برای مشخص کردن سطح مواد درون مخزن پرکن، حسگر‌هایی وجود دارند که اگر سطح مواد درون مخزن کاهش یافت، فشار تزریق کاهش نیابد مایع جدید را به محفظه تزریق، پمپ کند.

 در این دستگاه فشار از یک سمت وارد دستگاه می‌شود و با یک اختلاف فشار از سمت دیگر خارج خواهد شد. در نازل‌های این دستگاه از مجرای برگشت برای جلوگیری از کف کردن مایع استفاده می‌شود. بر این اساس از این دستگاه در صنایع آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات سرریز

این دستگاه‌ها برای مایعات با ویسکوزیته کم تا متوسط مناسب است، توجه داشته باشید دستگاه پرکن مایعات سرریز (پرکن مایعات ثقلی) برای پرکردن مواد کف کننده می‌باشد. موادی مانند الکل- آب- عرقیجات- مواد شیمیایی کف کننده و انواع نوشیدنی‌های بدون گاز

مزایا:

· عملکردی بالا

· تمیز کردن آسان

· قابل توسعه با هزینه کم

اکنون می‌توان با توجه به تولید روزانه دستگاه خود را انتخاب کرد.

قابلیت تولید زیر ۱۰۰۰ عدد در روز

در این نوع از دستگاه‌ها معمولا از پمپ برای عملکرد نیمه اتوماتیک دستگاه استفاده می‌شود. پر شدن توسط شیر‌های هوای برقی و پمپ توسط کنترل‌های بکار رفته تنظیم خواهد شد. سیستم بدون توجه به عملکرد اپراتور حجم‌های یکسانی را در بطری‌ها پر می‌کنند.

توضیحات دستگاه:

· مواد استفاده شده از فولاد ضد زنگ – الومینیوم – پلاستیک چگالی بالا

· محفظه نگهداری بطری

· ارتفاع قابل تنظیم برای محدوده ظرف

· قابل نصب بر روی نوار نقاله و اضافه شدن دربند نیمه اتوماتیک

· قابل استفاده برای پرکردن کمتر از ۳۰۰۰ بطری در روز

کمترین هزینه با خروجی بالاتر، برای پرکردن ظرف‌های کوچک تا متوسط به عنوان مثال ۱ الی ۴ لیتری مناسب است. برای کار کردن با دستگاه پرکن مایعات توسط اپراتور انجام می‌شود. دستگاه پرکن ۴ نازله معمولا از پمپ‌های دیافراگمی هوا برای ارائه عملکرد نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود، همچنین سیستم بدون توجه به عملکرد اپراتور حجم یکسانی را پر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد