Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:29:49 GMT

کشف یک بنای ۸۵۰۰ ساله در جنوب غربی آسیا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۳۱۰۵

کشف یک بنای ۸۵۰۰ ساله در جنوب غربی آسیا

به گزارش خبرنگار ایرنا از مجله آرت نیوز، وزارت فرهنگ و گردشگری امارات متحده عربی با انتشار یک بیانیه از کشف شواهدی از وجود یک بنای ۸ هزار و پانصد ساله در جزیره‌ای در نزدیکی ابوظبی خبر داد. بقایای این سازه سنگی به عنوان قدیمی‌ترین بنای موجود در امارات شناسایی شده است.

اگرچه پیش‌تر تصور می‌شد این منطقه به عنوان محلی برای تجارت مورد استفاده قرار گرفته اما شواهد به دست آمده نشان می‌دهد مردم در دوران نوسنگی در این منطقه زندگی می کردند و مصارف این منطقه به انجام تجارت و کسب و کار محدود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باور عموم بر این است که امارات متحده عربی به دلیل اقلیم خاصی که دارد، غیرقابل سکونت بوده و تنها به عنوان مسیر ارتباطی یا برای بهره برداری از منابع مورد استفاده قرار می گرفته است اما وزارت فرهنگ و گردشگری امارات مدعی است شواهد جدیدی که به دست آمده خلاف این امر را ثابت می کند.

در ویرانه‌های به جامانده از این سازه چند اتاق ساده مشاهده می‌شود که در آنها یادگارهای تاریخی از جمله سرنیزه‌های باستانی پیدا شده است.

برچسب‌ها ابوظبی تاریخ امارات‌ متحده ‌عربی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابوظبی تاریخ امارات متحده عربی ابوظبی تاریخ امارات متحده عربی بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوراللهی قهرمانی را از فینالیست آسیا می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقه فینال جام بانک اسلامی ابوظبی (لیگ کاپ) فوتبال امارات، تیم الوحده که احمد نوراللهی را در فهرست نفراتش دارد، از ساعت 20:15 امشب در ورزشگاه محمد بن زاید به مصاف العین رفته است.

احمد نوراللهی که در پنج مسابقه این فصل جام بانک اسلامی ابوظبی به میدان رفته و موفق شده چهار گل به ثمر رساند و یک پاس گل بدهد، امشب هم در جمع 11 نفر اصلی الوحده برای دیدار با العین دیده می‌شود.

هافبک ایرانی الوحده که در تمام 21 بازی این فصل لیگ برتر امارات هم به میدان رفته و چهار گل به ثمر رسانده و هفت پاس گل داده، امیدوار است به درخشش خود در این تیم ادامه بدهد و امشب به قهرمانی در جام بانک اسلامی برسند.

العین اخیرا با شگفتی سازی در لیگ قهرمانان آسیا و کسب پیروزی مقابل الهلال عربستان به فینال رسید، اما شانسی برای کسب قهرمانی در لیگ برتر امارات ندارد و در جام بانک اسلامی نیز به مصاف یاران نوراللهی رفته است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • قهرمانی نوراللهی و الوحده با شکست فینالیست آسیا
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • نوراللهی قهرمانی را از فینالیست آسیا می‌گیرد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه